نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۷

نویسنده بازی In the Valley of Gods از داستان آن می‌گوید

درحالی که استودیوی Campo Santo هم‌کنون پروژه‌ی توسعه‌ی Valley of Gods را در حالت تعلیق قرار داده است، یکی از نویسندگان سابق این بازی در رابطه با تم کلی بازی و جزئیات داستان آن، توضیحاتی را ارائه می‌کند.

بازی In The Valley of Gods که در ادامه‌ی بازی تحسین شده‌ی Firewatch از استودیو کمپوسانتو ساخته شده است، با انتشار تریلر مهیج معرفی خود در مراسم The Game Awards 2017 توجه بسیاری از حاضران جلسه را به سمت خود جلب کرد. با این حال، اخیراً اعلام شد که این استودیو به دلیل ترافیک بالای پروژه‌هایی که با Valve مشغول انجام آن است (مانند Half-Life: Alyx)، توسعه‌ی بازی Valley of Gods را موقتاً به حالت تعلیق درآورده است. حالا یکی از نویسندگان سابق این بازی، درباره‌ی جزئیات داستانی که در زمان حضور او برای Valley of Gods در نظر گرفته شده است، توضیحاتی را ارائه می‌کند.

دانلود ویدیو از آپارات

دانکن فایف در مجموعه‌ای از توییت‌های جدیدی که در حساب کاربری شخصی خود منتشر کرده، جزئیات بیشتری از داستان بازی Valley of Gods را مشخص کرده است. اظهارات فایف اطلاعات بیشتری از تم‌ها و ایده‌های In the Valley of Gods را در مقایسه با آنچه که در تریلر معرفی این بازی در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، فاش می‌کند. فایف درباره‌ی تم کلی بازی، به ماجراجویی دو باستان شناس در مصر و در دهه ۱۹۲۰ میلادی اشاره می‌کند. او درباره‌ی تصور این ایده که بعد از مرگ چه اتفاقی برای جسم ما می‌افتد می‌نویسد:

همیشه ما یک سری تصوراتی درباره‌ی آینده داریم و یک سری وقایع دیگر اتفاق می‌افتند؛ هزاران سال بعد، احتمالاً مردم اصلاً وجود ما را فراموش خواهند کرد و بدن‌های ما یا به کود گیاهان تبدیل شده، یا در موزه‌ها به نمایش گذاشته شده یا حتی توسط افرادی که در قبرهای ما به دنبال چیزهای ارزشمند می‌گشتند خرد و پراکنده شده باشد.

فایف درباره‌ی جنبه‌ی خاصی از ماهیت این بازی که به چگونگی تفسیر تاریخ می‌پردازد می‌گوید:

در قرن نوزدهم و بیستم میلادی، علوم نژادی به طور بسیار پیچیده‌‌ای به تفسیر تاریخ می‌پرداخت و تمامی دستاوردهای مردمان مصر باستان را به سفیدپوستان مصری نسبت می‌داد. اما این بازی با نگاهی متفاوت به نقش اساسی نژاد سیاه‌پوست و آفریقایی مصر در توسعه‌ی علوم پیشرفته و بازمانده‌های زیبای هنری آن می‌پردازد.

در واقع فایف عقیده دارد که این ذهنیت، در حضور دو باستان شناس سیاه‌پوست در میان دنیایی از مصرشناسان سفیدپوست از اهمیت بالایی برخوردار است. وی همچنین درباره‌ی ایده‌های خاصی که از تحقیقات گسترده‌ی آن‌ها روی جوامع خاص مصری برخاسته بود، به گروه خاصی که برای شترها جایگاه ویژه‌ای قائل بودند اشاره‌ی کوتاهی می‌کند. این ایده‌ها همگی در شکل دادن به داستان‌های بازی In the Valley of Gods نقش مهمی را ایفا می‌کنند. او درباره این فرقه می‌نویسد:

آن‌ها شب‌ها را در صحرا سپری می‌کردند و بعد از رسیدن زمان نیمه شب، لباس‌های انسان‌ها را به شترها می‌پوشاندند و زیر نور آتش، تصاویر آن‌ها را نقاشی می‌کردند.

او همچنین درباره‌ی تحقیقات وسیع نویسندگان این بازی در زمینه‌ی نقشه‌ها و کتاب‌های قرن نوزدهم، نمودارها و تصاویر مقبره‌ها و همچنین گزارش‌هایی که توسط باستان شناسان به ثبت رسیده بود توضیح می‌دهد.

فایف در رابطه با توقف فرایند توسعه‌ی این بازی در Campo Santo می‌گوید:

احتمال اینکه من مجدداً وارد این پروژه شوم خیلی کم است. باید گفت که از کنار گذاشتن پروژه‌ای که به شخصه اهمیت زیادی برای آن قائل بودم اصلاً راضی نیستم؛ اما متأسفانه به پایان راه همکاری با Campo Santo رسیدیم و کاری هم نمی‌توان کرد.

با مواردی که در تریلر معرفی In the Valley of Gods مشاهده کردیم، به نظر می‌رسد که این بازی ایده‌های نو و خلاقانه‌ای را با خود به همراه داشته و امیدواریم که به زودی شاهد از سرگیری فرایند توسعه‌ی این بازی باشیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده