// چهار شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹

ساخت بازی In the Valley of Gods موقتا متوقف شد

ساخت بازی In the Valley of Gods به حالت تعلیق درآمده است و استودیوی سازنده‌ی این بازی در حال کار روی پروژه‌های دیگر است.

مدتی می‌شد که بازیکنان در مورد وضعیت بازی In Valley of Gods، پروژه‌ی جدید سازنده‌ی بازی Firewatch یعنی استودیو کامپو سانتو (Campo Santo)، نگران بودند؛ زیرا پس از خرید این استودیو توسط ولو در سال گذشته، به‌روزرسانی‌های مربوط‌به بازی In the Valley of Gods متوقف شد. اکنون به نظر می‌رسد که دلیل این کار را می‌دانیم.

جیک رودکین (Jake Rodkin)، بنیانگذار استودیو کامپو سانتو، در پیامی به سایت Polygon اعلام کرد که هم‌اکنون ساخت بازی In the Valley of Gods به حالت تعلیق درآمده است. رودکین توضیح داد که با پیوستن تیم استودیو کامپو سانتو به ولو بسیاری از افراد تیم طبیعتا شروع به کار روی پروژه‌های دیگری در این شرکت کردند. بعضی از این پروژه‌ها شامل بازی‌های Dota Underlords و بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx می‌شد و حتی برخی دیگر به کار در Steam مشغول شدند. در ادامه می‌توانید صحبت‌های کامل جیک رودکین را راجع به وضعیت بازی In the Valley of Gods بخوانید.

به نظر می‌آید که اکنون برای همه‌ی طرفداران بازی In the Valley of Gods مشخص شده است که تاریخ بسیار خوش‌بینانه‌ی انتشار در سال ۲۰۱۹ در انتهای تریلر معرفی این بازی دقیق نخواهد بود. توسعه‌دهندگان تیم سابق استودیو Campo Santo به پروژه‌های دیگری در Valve از جمله Half-Life: Alyx پیوسته‌اند. همان‌طور که می‌دانید تجربه‌ی ما در ساخت بازی‌هایی با ژانر ماجراجویی اول شخص ثابت شده است. حتما شنیده‌اید که در Valve شما می‌توانید روی هر آنچه که می‌خواهید کار کنید. به نظر می‌آید که این حرف درست است و کارهای زیادی امکان‌پذیر است. پس از ادغام ما و شرکت ولو مشخص شد که کارهای ارزشمند زیادی در بازی Half-Life: Alyx باید انجام شود. برخی از ما کمک‌هایی به ساخت این بازی کردیم و پس از مدتی با نزدیک شدن به زمان انتشار این بازی به‌صورت تمام وقت مشغول کار روی آن شدیم. به همین ترتیب، برخی از افراد تیم سابق ما نیز مشغول کار روی بازی Dota Underlords و برخی دیگر در Steam و پروژه‌های دیگر شدند. بنابراین درنهایت باید بگویم که ساخت بازی In the Valley of Gods به حالت تعلیق درآمده است اما مطمئناً احساس می‌شود که این بازی پروژه‌ای است که طرفداران می‌توانند چشم به راه آن باشند و هنگامی که این اتفاق بیفتد ما راهی جالب برای اطلاع به طرفداران پیدا خواهیم کرد.

همان‌طور که رودکین در پایان این پیام اشاره کرد، ساخت بازی In the Valley of Gods به‌طور کامل متوقف نشده است اما به نظر می‌رسد که اکنون هیچ‌کس در حال کار روی این پروژه نیست. او می‌گوید که بسیاری از افراد این تیم ممکن است در آینده به کار کردن روی این پروژه بازگردند اما در حال حاضر برنامه خاصی برای چنین کاری وجود ندارد.

شرکت Valve سابقه‌ی بدی در رها کردن پروژه‌ها به این سبک و حرکت به سمت پروژه‌های دیگر به مرور زمان دارد. براساس صحبت‌های کسانی که در گذشته در این شرکت کار کرده‌اند، این استودیو به‌گونه‌ای کار می‌کند که به سازندگان خود اجازه می‌دهد براساس تصمیمات خود از پروژه‌ای به پروژه‌ی دیگری جا‌به‌جا شوند. اگرچه این امر باعث می‌شود كه توسعه‌دهندگان كمتر دچار فرسوندگی شوند و به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که روی پروژه‌هایی كه علاقه‌مند هستند كار كنند اما همچنین این کار باعث می‌شود كه بسیاری از بازی‌های در حال توسعه به‌دلیل جابه‌جایی اعضای تیم سازنده به پروژه‌های دیگر رها شوند. به نظر می‌رسد این همان اتفاقی است که برای بازی In the Valley of Gods افتاده است.

استودیو کامپو سانتو (Campo Santo) برای اولین‌بار در جریان مراسم The Game Awards 2017 از بازی In The Valley of Gods رونمایی کرد و قرار بود که این بازی در سال ۲۰۱۹ برای پی سی منتشر شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده