نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

فیل اسپنسر هم‌ اکنون مشغول تجربه‌ی کنسول‌ اسکارلت در خانه است

بر اساس صحبت‌های فیل اسپنسر، پروژه‌ی اسکارلت در مرحله‌ی نهایی قرار داشته و کنسول‌های جدید ایکس باکس، همین الان هم به منزل خصوصی رئیس ایکس باکس راه پیدا کرده‌اند.

با اعلام زمان انتشار نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس و پلی‌استیشن در تعطیلات سال ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد که سال آینده، سال بزرگی برای پلتفرم‌های بزرگ صنعت بازی خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات خوبی از مشخصات دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت در اختیار ما قرار گرفته و ظاهراً به تازگی هم اعلام شده که کنسول‌های جدید ایکس باکس با دو نام رمز «Anaconda» و «Lockhart» در حال توسعه هستند که مدل آناکوندا از نظر سخت افزاری قوی‌تر از لاک‌هارت خواهد بود. حالا به نظر می‌رسد که عملیات توسعه‌ی کنسول‌های ایکس باکس به پایان رسیده و این دستگاه‌ها به مرحله‌ی تست نهایی وارد شده‌اند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در پست توییتری اخیر خود، ضمن تأیید استفاده از این دستگاه در منزل شخصی خود از تیم توسعه دهندگان پروژه اسکارلت بابت زحمات زیاد آن‌ها قدردانی کرد.

phil Spencer

اسپنسر در متن انتشاری خود به این که از کدام یک از مدل‌های این کنسول استفاده می‌کند، اشاره‌ای نکرده است. بر اساس شایعاتی که جدیداً در رابطه با مدل ضعیف‌تر ایکس باکس جدید منتشر شده، مدل Lockhart کمی قوی‌تر از ایکس باکس وان ایکس کنونی خواهد بود. با فرض صحیح بودن این ادعا، به نظر می‌رسد که اسپنسر در این توییت به مدل Anaconda اشاره کرده است.

صرف نظر از این موضوع، امکان تجربه‌ی نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد. مایکروسافت با معرفی مدل ایکس باکس وان ایکس، عملکرد بسیار خوبی در بحث بهینه سازی سخت افزار و بهبود گرافیکی سیستم از خود نشان داد. حالا باید دید که تکنولوژی جدید کنسول‌های آناکوندا چه چیزی برای ارائه کردن خواهند داشت.

چه از طرفداران پر و پا قرص پلی‌استیشن بوده و چه به سیستم‌های مایکروسافت علاقه مند باشید، باید گفت سال ۲۰۲۰ سال بزرگی در شکل گرفتن آینده‌ی پلتفرم‌های بازی خواهد بود. البته با انتشار بازی‌های بزرگی از جمله Final Fantasy VII Remake، DOOM Eternal و Cyberpunk 2077 تا رسیدن به تعطیلات سال آینده نیز اتفاقات هیجان انگیزی انتظار علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی را می‌کشد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده