نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم 21Bridges - بیست و یک پل

چند روزی است که فیلم ۲۱ پل (21Bridges) با بازی چادویک بوزمن به روی پرده سینماها رفته اما خیلی در جلب کردن نظر منتقدان و دریافت امتیاز بالا موفق نبوده است.

فیلم 21Bridges یا در زبان فارسی «۲۱ پل» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، دلهره‌آور و جنایی شرکت اس تی اکس انترتینمنت (STX Entertainment) است که به‌دست کارگردان بسیار خوبی به نام برایان کرک که کارگردانی مینی سری Great Expectations (انتظارات بزرگ)، سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، سریال Boardwalk Empire (امپراتوری بوردواک)، سریال Luther (لوتر)، سریال Dexter (دکستر)، سریال Father & Son (پدر و پسر) و سریال Brotherhood (انجمن برادری) و غیره را بر عهده داشته، ساخته شده است. در فیلم ۲۱ پل، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند چادویک بوزمن در نقش آندره دیویس، کریستین ایسایا در نقش کودکی‌های آندره دیویس، سینا میلر در نقش فرانکی برنز، جی کی سیمونز در نقش کاپیتان مت مک‌کنا، استیفن جیمز در نقش مایکل تروجیلو، تیلور کیچ در نقش ری جکسون، کیث دیوید در نقش معاون رئیس اسپنسر، الکساندر سیدیگ در نقش ادی، لوئیس کنسلمی در نقش بوش، ویکتوریا کارتاگنا در نقش یولاندا، گری کار در نقش هاوک، موراکو اوماری در نقش معاون شهردار مات و دیل پاوینسکی در نقش تام چیور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ۲۱ پل در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) به‌طور رسمی در سالن سینماهای سرتاسر ایالات متحده، برای اولین‌بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۱ را از بین ۳۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این فیلم در طی این مدت زمان توانست نظرات مختلفی را از منتقدان دریافت کند که بخش زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به بالا بود. برخی از منتقدان معتقد بودند که این فیلم به خوبی توانست هدف خود را به تصویر بکشد اما باتوجه‌به بازیگران بسیار خوبی که دارد، انتظار می‌رفت که بیشتر از این مخاطب را به سمت خود جذب کند. از سوی دیگر هم نظراتی که منتقدان در سایت راتن تومیتوز منتشر کردند، نشان می‌دهد که از کل منتقدها ۵۰ درصد از این فیلم رضایت داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم 21Bridges به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم 21Bridges از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک کاراگاه اداره پلیس شهر نیویورک (با بازی چادویک بوزمن) که همیشه برای مبارزه و نبرد آمادگی دارد، بعد از کشف یک توطئه بسیار بزرگ و غیر منتظره، به درون یک ماجرای بزرگ کشیده می‌شود؛ نبردی که به اندازه شهر گسترده است و به‌دنبال قاتلانی می‌گردد که هدف اصلی آن‌ها پلیس‌ها هستند و آن‌ها را به قتل می‌رسانند. هرچه که او بیشتر در این ماجرا فرو می‌رود، همه چیز پیچیده‌تر و گنگ‌تر می‌شود؛ او دیگر به جایی می‌رسد که نه می‌داند چه کسی را تعقیب می‌کند و چه کسی او را تحت تعقیب قرار داده است. زمانی‌که جست‌وجو تشدید می‌شود، اقداماتی جدی انجام می‌شود تا مانع از این شود که قاتلان فرار کنند و از منهتن بروند. به همین ترتیب هم مقامات تمام ۲۱ پل را می‌بندند تا هیچ راهی را برای خروج یا ورود باقی نگذارند.

21 Bridges

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم 21Bridges بیندازیم:

جوزف والش | تایم اوت

۸۰ از ۱۰۰

در فیلم Black Panther (پلنگ سیاه)، چادویک بوزمن نقش یک قهرمان در لباس اسپندکس را داشت. اما حالا اینجا او نقش یک قهرمان به همراه نشان پلیس و اسلحه را برعهده دارد؛ پلیسی که شجاعت فوق‌العاده زیادی دارد و حاضر است برای پیدا کردن شخصیت شرور داستان خود، تا زیر و بم سیستم هم پیش برود. این یک راه و روش بسیار خوب برای یک بازیگر است که به‌طور ناگهانی تا به این اندازه مشهور شده است. او حالا قدرت این را دارد تا ما را به هر جایی که دوست دارد، ببرد.

کریستی پوچکو | آی جی ان

۷۸ از ۱۰۰

با اینکه حدس و تشخیص هدف بسیار راحت است، اما مسیری که برای رسیدن به آن در این فیلم طراحی شده، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

متیو موناگل | آستین کرونیکل

۶۷ از ۱۰۰

اگر شما می‌توانید یک اثر را به‌عنوان فیلم اکشن درجه ۲ توصیف کنید اما در عین حال حتی ذره‌ای هم عبارت تحقیرآمیز برایش مطرح نکنید، پس قطعا این فیلم مختص شما است.

جیک کویل | اسوسیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

فیلم ۲۱ پل آنقدری خوب ساخته شده که بتوان به‌راحتی زمان را با آن گذراند اما انقدری خوب نیست که بتوان آن را در ذهن حک کرد و یک اثر ماندگار به حساب بیاید.

21 Bridges

تیم گریرسون | اسکرین دیلی

۵۰ از ۱۰۰

یک اثر جنایی و پلیسی خیلی خوب اما فراموش‌شدنی؛ اثری که بهترین دارایی‌اش، حضور محوری چادویک بوزمن به‌عنوان بازیگر اصلی داستان است.

جیمز موترام | توتال فیلم

۴۰ از ۱۰۰

یک اثر پلیسی و دلهره‌آور معمولی که بیشتر از هر چیزی به خاطر بازیگران خیلی خوبی که دارد، سروصدا به پا کرده است؛ اما درنهایت هیچ چیز جدید و نویی برای ارائه به مخاطب ندارد.

پیتر تراورس | رولینگ استون

۳۰ از ۱۰۰

من می‌توانم به شما ۲۱ دلیل بدهم که چرا نباید فیلم 21Bridges را تماشا کنید. یکی از آن‌ها هم این است که این فیلم حتی اصلا ارزش پول ورودی سینما را هم ندارد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۲۵ از ۱۰۰

یکی از بدترین داستان‌هایی که تا به امروز در شهر ما ساخته شده است.

لازم به ذکر است که فیلم ۲۱ پل توانسته رتبه ۷۲ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم 21Bridges نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

امتیاز فیلم 21 Bridges در راتن تومیتوز

امتیاز / متای فیلم 21 Bridges


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده