نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

کلاینت‌ Overwatch و Overwatch 2 در نهایت با هم ادغام می‌شوند

کلاینت‌های Overwatch و Overwatch 2 در آینده‌ با هم ادغام شده و به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی یکسانی را دریافت خواهند کرد.

بازی Overwatch 2 شرایط عجیبی دارد. این نسخه، در اصل دنباله‌ی بازی اورجینال Overwatch محسوب می‌شود اما با توجه به جزئیاتی که تاکنون از گیم پلی و تغییرات این نسخه نسبت به شماره‌ی قبلی خود منتشر شده است، بیشتر به یک بسته‌ی الحاقی شباهت دارد. علاوه بر این، تیم توسعه دهندگان این بازی قبلاً اعلام کرده‌اند که بسیاری از ویژگی‌های جدید این بازی، از جمله نقشه‌ها، قهرمانان و مودهای Overwatch 2، به نسخه‌ی اول این بازی نیز اضافه خواهند شد.

حالا جف کپلن، کارگردان بازی‌های Overwatch در مصاحبه با Kotaku، بیان می‌کنید که تیم توسعه دهندگان این بازی، از تقسیم شدن بازیکنان فعال خود در دو بازی رضایت نداشته و برنامه‌ی بلند مدت خود را بر ادغام کلاینت‌های این دو بازی بنا کرده‌اند:

بالاخره یک روز کلاینت‌های این دو بازی با هم ادغام خواهند شد. به عقیده‌ی ما، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به خصوص زمانی که با یک بازی رقابتی مواجه هستیم. هدف اصلی ما، جلوگیری از جدا شدن بازیکنان و فراهم کردن کلیه‌ی امکانات و مزیت‌های بازی جدید، برای آن‌ها است.

اگر قرار است همه‌ی بازیکنان در یک بستر به رقابت بپردازند، دلیلی ندارد که برخی از بازیکنان، تنها به دلیل استفاده از ورژن متفاوتی از موتور گرافیکی بازی، نرخ فریم بهتری داشته باشند.

این تصمیم، به عنوان بخشی از سیاست‌های کلی تیم توسعه دهندگان Blizzard، مبنی بر ضرورت جا نماندن هیچ یک از بازیکنان Overwatch اتخاذ شده است. چیزی که کپلن در خلال صحبت‌های خود در رویداد بلیزکان 2019 نیز بارها روی آن تأکید می‌کرد. بلیزارد قصد دارد تا با فراهم کردن کلیه‌ی نقشه‌ها، قهرمانان و حالت‌های بازی Overwatch 2 در نسخه‌ی اورجینال این بازی، به اصول خود پایبند باشد. از طرفی، تمامی آپدیت‌های این دو بازی نیز به صورت همزمان منتشر خواهند شد.

کپلن، در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود به انتشار یک به‌روزرسانی مهم برای کاربران بازی Overwatch اشاره می‌کند. این آپدیت، قبل از انتشار Overwatch 2 و به منظور یکپارچه سازی برخی از قسمت‌های این دو بازی عرضه خواهد شد. لذا به نظر می‌رسد که تیم توسعه دهندگان Overwatch، پس از انتشار نسخه‌ی جدید این بازی، همچنان به پشتیبانی از آن ادامه خواهند داد.

در حال حاضر، زمان مشخصی برای انتشار بازی Overwatch 2 تعیین نشده است.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده