// پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۸

جف کپلن: متقاعد کردن بلیزارد برای ادامه پشتیبانی از Overwatch دشوار بود

جف کپلن، کارگردان بازی Overwatch، از چالش‌های خود در راضی کردن شرکت بلیزارد برای قطع نکردن پشتیبانی از بازی اول این مجموعه سخن می‌گوید.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات بلیزکان 2019، معرفی بازی Overwatch 2 بود. با وجود اینکه اطلاعاتی از این دنباله از قبل به بیرون درز کرده بود، یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در این رویداد پاسخ داده شد: پشتیبانی از Overwatch 1 ادامه خواهد داشت و کسانی که این بازی را خریداری کرده‌اند، به همه‌ی قهرمانان، نقشه‌ها و حالت‌های جدید بازی که در اورواچ 2 معرفی می‌شوند، دسترسی خواهند داشت. 

پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی بعد، لانچر بازی به‌روزرسانی می‌شود و هر ۳۱ قهرمان فعلی بازی ظاهری جدید دریافت می‌کنند. مالکان بازی قبلی، فقط باید برای قسمت‌های PvE بازی پول پرداخت کنند؛ بااین‌حال، جف کپلن در مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی کوتاکو بیان داشت که متقاعد کردن شرکت بلیزارد برای این کار، چندان آسان نبوده است:

سالیان زیادی است که صنعت بازی‌سازی، رویکرد یکسانی را در موارد این‌چنینی اتخاذ کرده و کار ما برای تغییر رویه‌ی طولانی مدت بسیار دشوار بود. من سعی داشتم به آن‌ها بگویم که موفقیت طولانی مدت، فقط زمانی به دست می‌آید که بازیکنان ما راضی باشند. اینکه بخواهیم به‌نوعی بازیکنان فعلی اورواچ را مجبور کنیم که به بازی جدید کوچ کنند، ممکن است موفقیت بسیار کوتاهی به دست دهد که البته می‌تواند در ادامه، بازی را در همان مراحل ابتدایی خود با شکست مواجه کند. 

Overwatch 2

                           علاوه‌بر قهرمانان جدید، قهرمانان نام آشنای قبلی نیز ظاهری جدید خواهند داشت

این موضوع برای جف کپلن تازگی چندانی ندارد؛ زیرا در زمان عرضه‌ی نسخه‌ی اول اورواچ، او با دشواری‌های مشابهی برای اینکه بلیزارد به‌روزرسانی‌های آینده‌ی بازی شامل نقشه‌ها، حالت‌ها و قهرمانان جدید را به‌صورت رایگان به بازی اضافه کند، مواجه شده بود.

ما قرار بود همه‌ی قهرمانان و نقشه‌های جدیدی را که به بازی اضافه می‌شوند به‌صورت رایگان در اختیار کسانی که بازی را خریداری کرده بودند، قرار دهیم. این رویکرد در زمان خود عجیب به حساب می‌آمد و سیاست‌گذاران بلیزارد باید به‌نوعی ریسک این کار را می‌پذیرفتند. ما با خودمان فکر کردیم که اگر ما خود را جای بازیکنان بگذاریم، این سازوکار برای ما عادلانه و درست محسوب می‌شود. 

هنوز زمان دقیقی برای عرضه‌ی اورواچ 2 مشخص نشده است؛ اما می‌دانیم که حداقل یک سال تا عرضه‌ی آن فاصله داریم و اطلاعات کامل را در بلیزکان ۲۰۲۰ دریافت می‌کنیم. این بازی برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. 


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده