نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶

واکنش منتقدان به فیلم Terminator: Dark Fate - نابودگر: سرنوشت تاریک

چندی پیش فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک (Terminator: Dark Fate) به روی پرده سینماها رفت و منتقدان، بازگشت دوباره‌ی لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر را از نقاط مثبت آن دانستند.

فیلم Terminator: Dark Fate یا در زبان فارسی «نابودگر: سرنوشت تاریک» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست تیم میلر، کارگردان فیلم Deadpool (ددپول)، دستیار کارگردان فیلم Thor: The Dark World (ثور: دنیای تاریک)، کارگردان بخش خلاقیتی فیلم The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها)، ناظر تولید فیلم Scott Pilgrim vs. the World (اسکات پیلگریم در برابر دنیا)، متخصص جلوه‌های ویژه فیلم Hideaway (مخفیگاه) و همچنین کارگردان و تهیه کننده سریال Love, Death & Robots (عشق، مرگ و ربات‌ها) ساخته شده است. در فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند لیندا همیلتون در نقش سارا کانر، آرنولد شوارتزنگر در نقش ترمیناتور/تی ۸۰۰ مدل ۱۰۱/کارل، مکنزی دیویس در نقش گریس، استفانی گیل در نقش جوانی‌های گریس، ناتالیا ریس در نقش دنیلا راموس، گابریل لونا در نقش Rev-9، دیگو بونتا در نقش دیگو راموس (برادر بزرگتر دنی)، آلیسیا بوراچرو در نقش همسر کارل، انریکه آرسه در نقش آقای راموس (پدر دنی و دیگو)، استیون کری در نقش ریگبی و تام هاپر در نقش هادرل و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم اکشن نابودگر: سرنوشت تاریک در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ (۱ آبان ۱۳۹۸) در سینماهای مخصوص اروپا، برای اولین بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۴ را از بین ۴۵ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر برای اکران در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر، نقدها و امتیازهای مختلفی از طرف منتقدان دریافت کرده که بخش زیادی از آنها متوسط و مثبت هستند. برخی از منتقدان اعتقاد دارند که این اثر به نوعی به همان قالب اصلی مجموعه بازگشته است و حال و هوای قسمت‌های اخیر سری فیلم ترمیناتور یا همان نابودگر را به خود گرفته است. اما با این حال، یک سری منتقد دیگر هم باز اعتقاد دارند که فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک از دو قسمت ابتدایی این مجموعه مشتق شده است.

از آنجا که مدتی است که از نمایش فیلم Terminator: Dark Fate به صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Terminator: Dark Fate از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

چیزی حدود ۲ دهه از زمانی که سارا کانر مانع رخ دادن Judgment Day شد، آینده را تغییر داد و سرنوشت جامعه انسانی و بشریت را دوباره نوشت، می‌گذرد. دنی راموس (با بازی ناتالیا ریس) یک زندگی ساده و معمولی را به همراه برادرش (با بازی دیگو بونتا) و همچنین پدرش در مکزیکو سیتی می‌گذراند. اما در همین حین، یک ترمیناتور کشنده و بسیار پیشرفته جدید از نوع Rev-9 (با بازی گابریل لونا) در بعد زمان به گذشته سفر می‌کند تا به دنبال دنی بگردد و او را به قتل برساند. حال بقا و ادامه زندگی دنی کاملا به این بستگی دارد که به دو مبارز دیگر یعنی گریس (با بازی مکنزی دیویس)، یک ابرسرباز بسیار پیشرفته از آینده و همچنین سارا کانر سرسخت و قدرتمند (با بازی لیندا همیلتون) بپیوندد. به همین شکل Rev-9 به طور وحشیانه‌ای همه‌چیز و همه‌کس را نابود می‌کند تا در این مسیر در نهایت به دنی برسد و او را بکشد. حال این سه مبارز به دست یک T-800 (با بازی آرنولد شوارتزنگر) هدایت و رهبری می‌شوند؛ کسی که به گذشته سارا تعلق دارد و احتمالا آخرین امید آنها خواهد بود.

Terminator: Dark Fate

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Terminator: Dark Fate بیندازیم:

ویلیام بیبیانی | The Wrap

۹۴ از ۱۰۰

اینکه آیا فیلم Terminator: Dark Fate آخرین قسمت این خط داستانی است یا اولین قسمت در مجموعه کاملا جدید و مخصوص به خود محسوب می‌شود، در حال حاضر بی‌ربط است. این فیلم می‌تواند هر دو وضعیت را داشته باشد و در هر دو حالت هم عملکرد بسیار خوبی نشان داد. این فیلم می‌تواند کاری کند که داستان دو قسمت ابتدایی این مجموعه، به یک پایان بسیار خوب و رضایت‌بخش برسد؛ در حالی که می‌تواند خط داستانی کلاسیک را باری دیگر بازگو کند، آن هم با روش‌هایی جدید و جالب که مخاطبان جدید را به وجد بیاورد.

هلن اوهارا | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

به راحتی در لیست بهترین‌ها، رتبه سوم مجموعه ترمیناتور را دارد؛ این حرف بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسد، تعریف از فیلم است. خیلی خوب است که همیلتون دوباره به نقش خودش بازگشت.

دیوید فیر | رولینگ استون

۷۰ از ۱۰۰

اصلا عجیب نیست که بگویم لیندا همیلتون احتمالا باید دلیل اصلی‌ای باشد که شما برای دیدن Terminator: Dark Fate عجله کنید و با سرعت به سراغش بروید.

مت سینگر | اسکرین کراش

۷۰ از ۱۰۰

من می‌توانم از تمام قسمت‌های اخیر سری فیلم نابودگر دفاع کنم و این کار را هم انجام می‌دهم، اما اصلا شکی نیست که فیلم سرنوشت تاریک، یکی از بهترین قسمت‌های چند وقت اخیر بوده است.

فیلم Terminator: Dark Fate

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۶۰ از ۱۰۰

بیشتر می‌توان لقب به‌دردبخور را به این فیلم داد تا الهام‌بخش؛ سرنوشت تاریک بیشتر از هر چیزی به نوستالژی وابسته است. خیلی خوب است که بازگشت شوارتزنگر و همیلتون را با یکدیگر می‌بینیم.

دیوید ادلستاین | ولچر

۵۰ از ۱۰۰

اینگونه آثار، واقعا فیلم‌های دوریتویی هستند: یک عالمه سر و صدا اما پر از کالری‌های تو خالی.

راجر مور | مووی نیشن

۳۸ از ۱۰۰

من انتظارات زیادی از این فیلم داشتم. تریلر‌های بسیار جذابی منتشر شده بود که هیجان همه را چند برابر می‌کرد. اما لعنت، «سرنوشت تاریک» بسیار مسخره است.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

در پایان، اشتباهی که در رابطه با این اثر وجود داشت، این بود که سازندگان اصلا به چیزی که در اختیار داشتند، اعتماد نداشتند. آنها اصلا به این موضوع اعتماد نداشتند که چقدر مخاطبان از دیدن لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر لذت می‌برند. آنها آنقدر نسبت به علاقه مخاطبان خود بی‌اعتماد بودند که اصلا به فیلم اجازه نفس کشیدن ندادند. آنها فکر کردند که همیلتون و شوارتزنگر نقش چاشنی یک ظرف غذای معمولی را دارند.

لازم به ذکر است که فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک توانسته رتبه ۶۱ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Terminator: Dark Fate نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

terminator: dark fate


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده