نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

بازی NBA Live 20 لغو شد؛ تمرکز EA Sports روی کنسول‌ های نسل بعدی است

استودیوی EA Sports تایید کرد که بازی بسکتبال NBA Live 20 را نمی‌سازد. این استودیو دلیل لغو شدن ساخت این بازی را تمرکز روی نسل بعدی کنسول‌ ها اعلام کرد.

امروز خبری از سوی EA Sports منتشر شد که ناامیدکننده و در عین حال قابل پیش‌بینی بود. این استودیو بازی شبیه‌ساز بسکتبال NBA Live 20 را لغو کرد تا برای چهارمین بار در یک دهه گذشته، چنین اتفاقی برای این مجموعه پرطرفدار بیفتد. به گزارش وبسایت پالیگان، اندرو ویلسون، مدیر اجرایی کمپانی الکترونیک آرتز در جریان گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که استودیوی EA Sports به‌ دلیل تمرکز کردن روی توسعه بازی برای کنسول‌های نسل بعدی، از انتشار شماره جدید این مجموعه در سال ۲۰۱۹ منصرف شده است. همچنین تاییدیه این خبر در توییتر مجموعه NBA Live منتشر شد که تصویر مربوط به این توییت را در ادامه مشاهده می‌کنید.

بازی NBA Live 20

احتمالا طرفداران این مجموعه از شنیدن این خبر اصلا تعجب نمی‌کنند. NBA Live 20 چند ماه پیش (در ماه آگوست) با تاخیر مواجه شده بود؛ ضمن اینکه کلا مجموعه NBA Live از سال ۲۰۱۰ که ساخت بازی NBA Elite 11 لغو شد، بارها و بارها با همین سناریوی تکراری مواجه شده است. از سوی دیگر فصل جدید مسابقات NBA هفته گذشته آغاز شد و این آخرین فرصت برای انتشار بازی NBA Live 20 بود که در نهایت هم این اتفاق رخ نداد. حالا با تاخیری که در انتشار این مجموعه به‌وجود آمده، شاید در سال‌های آینده بازی‌های NBA Live بتوانند در مقابل رقیب قدرتمندتر خود یعنی مجموعه NBA 2K حرفی برای گفتن داشته باشند.

بازی NBA 2K20 به‌خاطر داشتن پرداخت‌های درون برنامه‌ای با انتقاداتی مواجه شده است؛ به همین خاطر الکترونیک آرتز می‌توانست امسال با یک برنامه‌ریزی حساب شده، گوی سبقت را از رقیبش برباید (البته اگر عادت پول‌پرستی خود را کنار می‌گذاشت!) همچنین ارائه یک حالت جدید و متفاوت مانند The Streets در بازی NBA Live 19 می‌توانست طرفداران بسکتبال را به سمت این مجموعه بکشاند.

اما به جای این کارها، الکترونیک آرتز تصمیم گرفت تا ساخت بازی را لغو کند. البته این تصمیم نمی‌تواند معنای بدی داشته باشد. شاید یک وقفه یکی دو ساله تاثیر مثبتی روی کیفیت مجموعه NBA Live بگذارد و شاهد یک نسخه بهتر از این سری باشیم. هر چند حالا که سود بازی‌های آنلاین مانند Apex Legends زیر دندان EA مزه کرده، احتمال دارد که شبیه‌ساز بسکتبال این کمپانی هم به سمت تبدیل شدن به یک سرویس آنلاین حرکت کند.

راستی شما از بین دو مجموعه NBA 2K و NBA Live کدام را ترجیح می‌دهید؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده