نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۶

گزارش فروش سینمای ایران؛ مسخره باز صدرنشین شد

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از صدرنشینی «مسخره باز» در دومین هفته نمایش عمومی آن گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

فیلم سینمایی «مسخره باز» ساخته جدید همایون غنی زاده محسوب می‌شود. این فیلم ایرانی تاکنون دو هفته روی پرده بوده است. «مسخره باز»، به‌عنوان اولین ساخته سینمایی و بلند همایون غنی زاده در دومین هفته اکران ۸۴ سینما در اختیار داشته است. «مسخره باز» در این هفته ۷۲۸ میلیون تومان فروخته است. «مسخره باز» که صابر ابر، علی نصیریان، رضا کیانیان و بابک حمیدیان را به عنوان بازیگران اصلی دارد، حالا به مجموع فروش یک میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان رسیده است. «مسخره باز» نسبت به فیلم دوم جدول حدود ۱۰۰ سینما کمتر داشته است. از فیلم دوم جدول گفتیم؛ در این هفته فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در رتبه دوم جدول ایستاده است. این فیلم ایرانی در چهارمین هفته اکرانش ۱۸۳ سینما در اختیار داشته است. «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» در این هفته ۶۱۱ میلیون تومان فروخته است. با این حساب، مجموع فروش ساخته جدید محمدحسین مهدویان به ۳ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان رسیده است.

ماجرای نیمروز رد خون

فیلم سینمایی «درخونگاه»، ساخته سیاوش اسعدی سومین فیلم پرفروش این هفته سینمای ایران محسوب می‌شود. «درخونگاه» با بازی امین حیایی در سومین هفته اکران ۱۱۶ سینما در اختیار داشته است. این فیلم ایرانی در این هفته ۲۲۰ میلیون تومان فروخت. «درخونگاه» در مجموع ۹۲۵ میلیون تومان فروخته است. فیلم سینمایی «درخونگاه» سینماهای بیشتری از فیلم اول جدول در اختیار دارد اما از لحاظ فروش، هم از فیلم اول یعنی «مسخره باز» و هم از فیلم دوم یعنی «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» بسیار ضعیف‌تر عمل کرده است. در رتبه چهارم این هفته «کلوپ همسران» را با کارگردانی مهدی صباغ زاده داریم؛ فیلمی که در پنجمین هفته اکران ۱۰۴ سینما در اختیار داشته است. «کلوپ همسران» در این هفته ۲۱۶ میلیون تومان فروخت و به مجموع فروش ۲ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان دست پیدا کرد. پنجمین فیلم این هفته، «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی است. این فیلم ایرانی طی سومین هفته در ۱۰۱ سینما روی پرده رفته است. ساخته رسول صدرعاملی ۱۷۱ میلیون تومان فروخت. «سال دوم دانشکده من» تاکنون به مجموع درآمد ۶۶۷ میلیون تومان رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱مسخره باز۲۸۴۷۲۸,۲۴۲,۰۰۰۱,۶۴۴,۹۹۲,۰۰۰
۲ماجرای نیمروز ۲: رد خون۴۱۸۳۶۱۱,۰۶۳,۰۰۰۳,۹۹۸,۸۲۲,۰۰۰
۳درخونگاه۳۱۱۶۲۲۰,۱۷۹,۰۰۰۹۲۵,۲۹۹,۰۰۰
۴کلوپ همسران۵۱۰۴۲۱۶,۸۹۸,۰۰۰۲,۲۱۲,۵۹۱,۰۰۰
۵سال دوم دانشکده ۳۱۰۱۱۷۱,۲۱۴,۰۰۰۶۶۷,۰۴۱,۰۰۰
۶مردی بدون سایه۵۵۰۹۲,۸۳۵,۰۰۰۱,۲۳۱,۱۵۸,۰۰۰
۷پیلوت۴۷۰۷۹,۶۶۹,۰۰۰۵۲۷,۸۵۳,۰۰۰
۸شاه‌کش۵۶۰۷۴,۷۸۶,۰۰۰۹۷۴,۴۹۰,۰۰۰
۹ایده اصلی۱۱۲۶۶۷,۶۹۴,۰۰۰۴,۰۳۸,۳۷۵,۰۰۰
۱۰سرخپوست۲۰۱۸۵۰,۳۰۶,۰۰۰۱۴,۸۹۰,۸۳۸,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده