نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰

تیم Alliance فاتح مسابقات DreamLeague Season 12 بازی Dota 2 شد

تیم الاینس فصل تازه‌ی بازی Dota 2 را با قهرمانی در مسابقات DreamLeague Season 12 آغاز کرد تا نام خود را باری دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد.

در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که آدریان “Fata” ترینکس و یارانش پس از شکست تیم Demon Slayers در دیدار مهیج و نفس‌گیر فینال، مقام قهرمانی مسابقات DreamLeague Season 12 را از آن خود کردند. ترکیب تازه‌ی تیم Alliance در این رویداد بسیار طوفانی ظاهر شد و بدون حتی یک شکست تا فینال مسابقات و رویارویی با نماینده‌ی امریکای شمالی پیش رفت. دیدار فینال واقعاً شگفت‌انگیز بود و نشان داد که چگونه تجربیات حاصل از بازی‌های سخت گذشته باعث تغییر شرایط و گرفتن نتیجه‌ی مطلوب می‌شود. تیم Demon Slayers بدون اسپانسر پا به مسابقات DreamLeague Season 12 گذاشت، اما از آن‌جایی‌که این تیم برای راه‌یابی به فینال، تیم‌های J Storm ،Team Liquid و Ninjas in Pyjamas را از میان برداشت، احتمالاً آن‌ها به‌زودی تحت حمایت سازمانی قرار می‌گیرند.

در نخستین روز از مرحله‌ی اصلی مسابقات شاهد برگزاری چهار دیدار، یکی در براکت بالایی و سه دیدار در براکت پایینی بودیم. در دو دیدار اول این روز تیم FlyToMoon با نتیجه‌ی ۱-۲ مغلوب Team Liquid شد و تیم Demon Slayers با نتیجه‌ی ۱-۲ به‌کار J Storm پایان داد. دیدار سوم این روز برندگان دو دیدار قبلی را مقابل هم قرار داد که تیم دیمن اسلیرز با دو پیروزی پیاپی از سد تیم لیکوئید گذشت. دیدار پایانی روز اول نیز تقابل تیم‌های Alliance و Ninjas in Pyjamas در براکت بالایی را به‌نمایش درآورد که با گزارش N0tail و Ceb از تیم OG همراه بود و با پیروزی ۰-۲ تیم الاینس به پایان رسید.

DreamLeague Season 12

سهم تیم الاینس در دیدار فینال مسابقات، سه پیروزی و دو شکست بود که به قهرمانی آن‌ها در فصل دوازدهم دریم‌لیگ منجر شد

در روز دوم مرحله‌ی اصلی تنها دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Demon Slayers به‌مصاف هم رفتند. تقریباً در ۳۰ دقیقه‌ی نخست بازی اول شاهد حرکت تاثیرگذاری از تیم‌ها نبودیم و بازی به‌شکل برابر دنبال شد، اما تیم Ninjas in Pyjamas در اواخر بازی با فشارهای بی‌امان به پیروزی رسید. بازی دوم این دیدار دقیقاً برعکس بازی اول بود و تیم Demon Slayers از همان ابتدا کار را بسیار طوفانی آغاز کرد و به‌لطف هنگ “oldWhite” ژائو و دنی “iAnnihilate” کوت بازی را با اختلاف ۳۴ هزار Net Worth به‌پایان رساند. بازی سوم بسیار نزدیک دنبال شد، اما تیم دیمن اسلیرز که می‌دانست کدام هیرو به‌کارش می‌آید، در مرحله‌ی درفت عالی ظاهر شد و به‌سبب عملکرد بی‌نظیر oldWhite به پیروزی دیگری دست یافت.

نتایج به‌نحوی رقم خورد که تیم‌های Demon Slayers و Alliance در فینال روبه‌روی هم قرار گرفتند. تیم الاینس در بازی اول نتوانست راهی برای مقابله با هیروی Ember Spirit رقیب امریکایی پیدا کند و سیمون “Handsken” هاگ با هیروی Earth Spirit کاملاً از پیاده‌سازی برنامه‌هایش بازماند. تیم الاینس اولین باخت خود در این رویداد را تجربه کرد و تیم DS که از اولین بازی دیدار فینال سربلند بیرون آمده بود، بی‌صبرانه منتظر آغاز بازی بعدی بود. بازی دوم سریعاً ریتم تندی پیدا کرد و با اینکه در ابتدا تیم Alliance بسیار قدرتمند ظاهر شد، اما در نهایت این دیمن اسلیرز بود که بازی را به‌نفع خود به پایان برد. علی‌رغم اینکه oldWhite در بازی سوم این دیدار تلاش زیادی کرد تا تیم را در جریان بازی نگه دارد، اما الاینس از همان دقایق ابتدایی بهتر از حریف ظاهر شد. در این بازی نیکولای “Nikobaby” نیکُلوف بازی خیره‌کننده‌ای با هیروی Gyrocopter به‌نمایش گذاشت و منجر به کسب اولین پیروزی الاینس شد.

تیم دیمن اسلیرز در بازی چهارم دیدار فینال به‌سراغ انتخاب هیروی Chaos Knight رفت و عملکرد خوبی در ابتدای بازی داشت، اما بازی تماشایی Nikobaby با هیروی Juggernaut و نتا “33” شپیرا با هیروی Legion Commander مانع از پیروزی آن‌ها شد. تیم Demon Slayers در بازی نهاییِ دیدار فینال از هیروی Ember Spirit در Offlane استفاده کرد که در نبردهای تیمی نتیجه‌ی خوبی برای آن‌ها داشت، اما این برای متوقف‌ساختن Nikobaby که باری دیگر با هیروی Gyrocopter بازگشته بود، کافی نبود. با این کام‌بک، تیم الاینس با نتیجه‌ی ۲-۳ به پیروزی رسید و جام مسابقات DreamLeague Season 12 را بالای سر برد. این تنها اولین قدم تیم Alliance در فصل جاری است و در هفته‌های آتی شاهد رقابت آن‌ها در مسابقات ESL One Hamburg 2019 و MDL Chengdu Major خواهیم بود.

DreamLeague Season 12

دراین‌میان بد نیست به بازی‌های فوق‌العاده‌ی تیم Demon Slayer به‌ویژه oldWhite تازه‌کار و iAnnihilate اشاره کنیم. اگر سازمانی این ترکیب رویایی را در آینده زیر پروبال خود نگیرد، بدون شک oldWhite و iAnnihilate زیر رادار تیم‌هایی که به‌دنبال تغییر ترکیب‌شان هستند، قرار خواهند گرفت. جایگاه تیم‌ها و نحوه‌ی تقسیم جایزه‌ی ۲۵۰ هزار دلاری فصل دوازدهم مسابقات دریم‌لیگ در انتهای مطلب قابل مشاهده است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی Dota 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزه
اولAlliance۱۰۰,۰۰۰ دلار
دومDemon Slayers۶۰,۰۰۰ دلار
سومNinjas in Pyjamas۴۰,۰۰۰ دلار
چهارمTeam Liquid۲۵,۰۰۰ دلار
پنجم-ششمFlyToMoon۱۲,۵۰۰ دلار
J Storm


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده