// چهار شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹

شوهی یوشیدا از تجربه Death Stranding و آینده سونی در نسل نهم کنسول‌ها می‌گوید

شوهی یوشیدا به صحبت درباره‌ی تجربه‌ی ۱۰ ساعته‌ی خود از بازی Death Stranding، انتظاراتش از Genshin Impact و برنامه‌های پلی‌استیشن در نسل بعدی پرداخت.

بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید پذیرفت که در میان تمامی افرادی که درون تیم مدیریتی پلی استیشن حضور دارند، هیچ‌کس نمی‌تواند مثل شوهی یوشیدا مشغول تجربه‌ی بازی‌های انحصاری سونی شود؛ چرا که او به‌عنوان بالاترین مقام این بخش از شرکت، همیشه از بین تمامی اشخاص خارج از یک استودیوی بازی‌سازی، مهم‌ترین فردی است که سازندگان یک محصول انحصاری برای برند پلی‌استیشن بازی خود را به او نشان می‌دهند. به‌تازگی هم یوشیدا به کوجیما پروداکشنز رفت و در جشن استودیو به مناسبت پایان یافتن مراحل اصلی ساخت «دث استرندینگ» شرکت کرد. به همین خاطر هم وی به‌تازگی فرصت اشاره به تجربه‌ای که از بازی داشت و پیشرفت تاثیرگذاری بازی‌سازی در استودیوهای ژاپنی روی هنر هشتم را به دست آورده است و بعد از این‌ها هم درباره‌ی مواردی همچون سیستم‌های ابری اجرای بازی‌های ویدیویی (همچون Google Stadia ،Project xCloud و PlayStation Now) صحبت کرد.

شوهی یوشیدا: در مجموع من نزدیک به ۱۰ ساعت از بازی Death Stranding را از ابتدا به بعد تجربه کردم و هنوز این احساس را دارم که تنها اوایل آن را دیده‌ام. افراد دیگری هم همزمان با من در استودیو حضور داشتند و همراه‌با شخص کارگردان یعنی هیدئو کوجیما مشغول تجربه‌ی اثر بودند. کوجیما به من تعداد زیادی از روش‌های استفاده از ابزارهای سم پورتر بریجز را نشان داد؛ مواردی که فکرشان را هم نمی‌کردم! از لحاظ داستانی، من Death Stranding را مثل یک سریال اورجینال فوق‌العاده از شبکه‌ای مثل نتفلیکس می‌دانم. تازه باتوجه‌به تجربه‌ای که داشتم،‌ احساس می‌کنم هنوز به میانه‌ی داستان هم نرسیده‌ام و می‌توانم احتمالات زیادی را درباره‌ی ادامه‌ی قصه متصور بشوم. باتوجه‌به چیزی که به نظر می‌رسید و مواردی که دیگر تجربه‌کنندگان بازی با من در میان گذاشتند، شما وقتی به نیمه‌ی دوم DS برسید، بارها و بارها اشک خواهید ریخت. از کسانی که مشغول تست بازی بودند و باگ‌های باقی‌مانده‌ی آن را پیدا می‌کردند تا تک‌تک اعضای استودیو، دقیقا همین نظر را درباره‌ی ماهیت احساسی نیمه‌ی دوم اثر داشتند.

کوجیما

یوشیدا که می‌گفت فارغ از جلب شدن جدی نظرش توسط Death Stranding، بازی Genshin Impact ساخته‌ی MiHoYo مهم‌ترین اثر ویدیوگیمی ساخته‌شده در خارج از آسیا و به نمایش‌درآمده درون نمایشگاه TGS 2019 بود که توجه وی را جلب کرد، به ستایش نبوغ بازی‌سازها در دنیای امروز پرداخت. او از این گفت که هنوز باور نمی‌کند چه‌طور یک بازی به‌شدت زیبا همچون Ghost of Tsushima روی PS4 اجرا می‌شود و نشان می‌دهد که این کنسول هنوز به نهایت استفاده از پتانسیل خود نرسیده است!

به‌گفته‌ی شوهی یوشیدا، پلی‌استیشن در نسل نهم کنسول‌ها بیشتر از بهبود بخشیدن به گرافیک بازی‌های ویدیویی روی به وجود آوردن «روش‌هایی تازه برای بازی کردن» متمرکز شده است

یوشیدا می‌گوید نسل بعدی کنسول‌ها بیشتر از تمرکز روی بهبود بخشیدن به گرافیک بازی‌ها روی به وجود آوردن روش‌هایی تازه برای بازی کردن تمرکز کرده است و سونی می‌خواهد تا جای ممکن تعداد و زمان لودینگ‌های بازی‌ها را با پلی استیشن 5 کاهش دهد. یوشیدا باور دارد که هنوز تا رسیدن روزی که در آن گیمرها احساس نیاز جدی به اجرای بازی‌ها روی سیستم‌های ابری پیدا کنند، زمان زیادی باقی مانده است؛ طوری که حتی مخاطبان استفاده‌کننده از PS NOW اگر از تجربه‌ی یک بازی لذت ببرند، اکثرا در صورت وجود آن محصول روی پلتفرم پلی استیشن 4 خریداری‌اش می‌کنند و به دانلود و اجرای آفلاین آن می‌پردازند. پس هنوز تا زمانی‌که مخاطبان کاملا به اجرای بازی‌ها با سیستم‌هایی همچون PlayStation Now دل بسپارند، حداقل چند سال باقی مانده است.

دث استرندینگ

بازی Death Stranding با حضور اشخاصی همچون تروی بیکر، نورمن ریداس، مدس میکلسن، لئا سیدو (بازیگر برنده‌ی جایزه نخل طلای جشنواره کن)، امیلی اوبرایان، لیندزی وگنر، جسی کورتی، مارگارت کوالی (بازیگر جدیدترین فیلم ساخته‌شده توسط کوئنتین تارانتینو)، گیرمو دل تورو، نیکولاس ویندینگ رفن، جف کیلی و تامی ارل جنکینز در گروه بازیگران و داشتن یوجی شینکاوا در مقام آرتیست (طراح هنری) ارشد، به‌زودی تریلر زمان عرضه‌ی خود را با تدوین خود کوجیما تقدیم مخاطبان خواهد کرد. DS در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی روی کنسول پلی‌استیشن 4 به دست گیمرها می‌رسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده