نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۷

نسخه نینتندو سوییچ بازی Children of Morta با یک ماه تاخیر منتشر می‌شود

استودیو دد میج با انتشار پیامی در توییتر رسمی بازی Children of Morta، از تاخیر تقریبا یک ماهه نسخه نینتندو سوییچ آن خبر داد. 

Children of Morta یکی از بازی‌های مستقل موفق امسال به‌حساب می‌آید که توسط استودیو دد میج ساخته شده و شرکت 11 بیت هم وظیفه انتشار آن را برعهده داشته است. این بازی چندی پیش برای پی‌سی منتشر شد و استقبال خیلی خوب منتقدین را هم در پی داشت و از حیث فروش هم در حد انتظارات سازندگانش ظاهر شد. استودیو دد میج انتشار نسخه‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ این بازی را برای تاریخ ۲۳ مهر برنامه‌ریزی کرده است. با این حال امروز طبق پستی منتشر‌شده در توییتر رسمی بازی، مشخص شد که نسخه سوییچ بازی تاخیر خورده و قرار است در تاریخ ۲۹ آبان شاهد انتشار آن باشیم؛ البته نسخه‌های PS4 و Xbox One کماکان طبق برنامه قبلی ۲۳ مهر منتشر می‌شوند. در ادامه می‌توانید متن پیامی را که سازندگان برای توضیح تاخیر پیش‌آمده منتشر کرده‌اند بخوانید:

خانواده عزیز فرزندان مورتا

صرف پنج سال وقت برای ساخت یک بازی پروسه طاقت‌فرسایی است اما از آن سخت‌تر، این است که بعد از صرف چنین زمانی مجبور باشیم بازی را با تاخیر منتشر کنیم. با این حال وقتی هدف دستیابی به کیفیت ایده‌آل باشد و بدانیم که رسیدن به چنین کیفیتی در دسترس است، چنین تصمیمی (تاخیر زدن انتشار بازی) گرفته می‌شود. این، اتفاقی است که در رابطه با نسخه سوییچ فرزندان مورتا رخ داده است. کاربران بازی شاید بتوانند ما را برای انتشار آن با کمی تاخیر ببخشند اما قطعا اگر بازی را با شرایط بدی منتشر می‌کردیم آن‌ها هم ما را نمی‌بخشیدند. به همین دلیل و برای دست پیدا کردن به کیفیت ایده‌آل نسخه سوییچ بازی در تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) منتشر خواهد شد. البته نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 کماکان در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در دسترس قرار می‌گیرند. 

این تاخیر برای گیمر‌ها به معنی کمی زمان انتظار بیش‌تر و برای ما هم به معنی کمی کار بیش‌تر است اما وقتی صحبت از کیفیت باشد، با هیچ‌چیز سازشی نخواهیم داشت و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم؛ چرا که هدف نهایی همه ما، ارائه یک بازی باکیفیت است. 

به هر حال همان‌طور که بالاتر هم خواندید نسخه سوییچ بازی با تاخیری یک ماهه منتشر می‌شود. اگر هنوز با این بازی آشنا نیستید، می‌توانید بررسی بازی فرزندان مورتا را در زومجی بخوانید که نمره ۸.۵ را دریافت کرد و خلاصه نقدش به شرح زیر است:

Children of Morta، ساخته استودیو Dead Mage، یک تجربه منحصر‌به‌فرد است که هویت خاص خودش را مخصوصا در زمینه‌های طراحی بصری و روایت داستان دارد. گیم‌پلی بازی با اینکه برپایه یک سری فرمول‌های استفاده‌شده در سایر بازی‌ها بنا شده اما کاملا سرگرم‌کننده است و حتی با وجود شکست‌های متوالی هم همیشه انگیزه‌های کافی برای ادامه دادن بازی را خواهید داشت. با اینکه ۶ شخصیت طراحی‌شده برای بازی مخصوصا در حالت تک‌نفره همگی به یک اندازه جذاب و قابل استفاده نیستند ولی به‌عنوان یک تجربه کلی، Children of Morta اثری است که خیلی راحت می‌تواند جایی در دل علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی باز کند و ساعت‌های طولانی، سفری پرپیچ و خم از جنس این نوع سرگرمی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده