// دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴

بازی بعدی سازندگان فرزندان مورتا اثری نقش آفرینی است

امیر حسین فصیحی، مدیر عامل استودیوی Dead Mage از پروژه بعدی این استودیو با نام Tale of Ronin سخن گفت و اثر بعدی این استودیو را یک بازی ترکیبی از سه سبک نقش‌آفرینی، ماجراجویی و روگ‌لایک معرفی کرد.

استودیوی Dead Mage که پیش از این توسعه بازی‌‌های موفقی از جمله Shadow Blade‌ را در کارنامه خود داشته است بعد از حدود پنج سال بالاخره بازی جدید خود را با نام فرزندان مورتا منتشر کرد که در مدت زمان کوتاهی توانست تحسین منتقدین را برانگیزد. به گفته‌ی امیرحسین فصیحی، مدیرعامل دد میج، علی‌رغم فروش کم فرزندان مورتا در پلتفرم ایرانی هیولا، فروش بازی Children of Morta در استیم در کمتر از ۲۴ ساعت توانست هزینه پنج سال استودیو برای ساخت این بازی را جبران کند که خبری خوشحال کننده محسوب می‌شود. به مناسبت انتشار بازی Children of Morta زومجی در گفتگویی با امیرحسین فصیحی از پروژه آینده استودیوی دد میج پرسید. امیرحسین فصیحی در رابطه با پروژه بعدی این استودیو گفت:

بازی Tale of Ronin پروژه بعدی ما است. امیدواریم که بتوانیم تمرکز بهتری روی ساخت آن داشته باشیم. پروژه‌ی نسبتا متفاوتی است. یک مقدار تجربی شروع کردیم تا ببینیم به کجا می‌رسد.

امیرحسین فصیحی دد میج

مدیرعامل دد میج در ادامه در رابطه با زمان احتمالی عرضه Tale of Ronin گفت:

زمان قطعی نداریم. ولی امیدواریم که تا میانه سال ۲۰۲۰ میلادی کار جدی روی بازی را شروع کنیم. امیدواریم با عرضه‌ی Children of Morta همه‌ی تیم را برای بازی بعدی داشته باشیم. البته قرار نیست بازی بزرگی باشد و تجربه‌ی کوچیکی است، اما چشم‌انداز آن را مقابل خودمان می‌بینیم.

فصیحی در ادامه با اشاره به هدف بلند مدت برای پشتیبانی از بازی چیلدرن اف مورتا افزود:

هیچ پروژه‌ی جدی و مشخصی نداریم و فعلا درحال تصمیم‌گیری هستیم. [پشتیبانی از فرزندان مورتا] شاید حداقل یک سال و شاید بیشتر کار دارد. احتمالا به زودی نقشه‌ی راهی را منتشر می‌کنیم که در آن زمان انتشار هر یک از آپدیت‌ها و محتوای آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

هرچند هنوز بازی Tale of Ronin در مراحل ابتدایی تصمیم‌گیری قرار دارد، اما از امیر حسین فصیحی پیرامون سبک، محیط، فضا و حس و حال این پروژه پرسیدیم. مدیرعامل دد میج در پاسخ گفت:

Tale of Ronin یک بازی آرپی‌جی، ادونچر و حتی روگ‌لایک محسوب می‌شود؛ یک‌ذره RPG، یک‌ذره ادونچر و ذره‌ای روگ‌لایک دارد. «مورتا» اکشن نبود و مبارزات نوبتی داشت. پس [Tale of Ronin] با آن نسبتا متفاوت است. به‌نوعی به سبک JRPG شباهت دارد. شاید بتوانیم Tale of Ronin را [ترکیبی از] The Banner Saga به علاوه‌ی Darkest Dungeon و به علاوه‌ی FTL: Faster Than Light تقسیم بر سه بدانیم. ایده این است که دست بازیکن باز باشد و خودت به عنوان یک رونین قصه‌ی خودت را بسازی. بیشتر چالش ساخت بازی در طراحی قصه‌گویی است؛ این که بازیکن بتواند در طول بازی خودش قصه را شکل بدهد؛ البته در بستری بسیار ساده و مینیمال. خیلی جمع‌وجور با یک آرت دوبعدی ساده‌ی نقاشی‌گونه. این پروژه یک کار تجربی محسوب می‌شود و بیشتر آن کاری را که برای «قصه» و قصه‌گویی در «مورتا» شروع کردیم، این‌جا یک مقدار کامل‌تر می‌کنیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده