نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

بازی Medal of Honor: Above and Beyond معرفی شد

نسخه‌ی جدید Medal of Honor توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت تولید می‌شود.

اولین نسخه از مجموعه بازی‌های مدال افتخار (Medal of Honor) سال‌ها قبل برای پلی‌استیشن منتشر شد و توانست به موفقیت‌های زیادی برسد و بعدها نسخه‌های متعددی از این سری ساخته شد، ولی مدت‌ها بود که خبر خاصی از این مجموعه نداشتیم و آخرین نسخه‌ی آن یعنی Medal of Honor: Warfighter هم به سال ۲۰۱۲ برمی‌گشت. اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Medal of Honor جدیدی در دست تولید است که البته این خبر خوشحال‌کننده، یک ویژگی احتمالاً منفی هم برای خیلی از طرفداران این اثر به‌دنبال دارد و آن، اختصاصی بودن بازی برای هدست‌های آکیولس ریفت (Oculus Rift) است.

بازی Medal of Honor: Above and Beyond توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) تولید می‌شود؛ سازنده‌ی بازی‌هایی چون Titanfall و Apex Legends که به‌زودی Star Wars Jedi: Fallen Order را هم از آن‌ها شاهد خواهیم بود. این استودیو بازی را کاملاً براساس دنیای واقعیت مجازی (VR) طراحی کرده است و فقط هم هدست‌های آکیولس ریفت از آن سود خواهند برد و خبری از نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نخواهد بود.

بازی به‌گفته‌ی ناشر آن یعنی الکترونیک آرتز، قرار است یک‌بار دیگر مخاطبان خود را به دوران جنگ جهانی دوم منتقل کند و اثری AAA و عظیم را ارائه دهد که تاکنون مانند آن تجربه نشده است. بازیکن این‌بار در نقش یکی از مأموران سازمان خدمات استراتژیک (OSS) ایفای نقش می‌کند و وظیفه دارد با نفوذ به دل نیروهای دشمن، سربازان نازی را ناکار و بر تشکیلات آن‌ها غلبه کند؛ مأموریتی که پای این شخصیت را به کشورهای اروپایی باز می‌کند و همکاری با نیروهای مقاومت فرانسه هم بخشی از داستان آن را تشکیل می‌دهد.

دانلود ویدیو از آپارات

اثر جدید ریسپاون درکنار بخش تک‌نفره‌ی کامل خود که با داستانی عظیم همراه است، دارای بخش چندنفره هم خواهد بود. همچنین حالتی موزه‌مانند در بازی وجود دارد که می‌توان با ورود به آن، به‌سراغ سربازان کارکشته و باتجربه‌ی جنگ جهانی دوم رفت و ماجراهای مختلف این جنگ ویرانگر را از زبان آن‌ها شنید. پیتر هرشمن، کسی که داستان نسخه‌ی اول Medal of Honor را نوشته بود، یک‌بار دیگر به این مجموعه بازگشته است و هدایت تیم تولید نسخه‌ی جدید را برعهده دارد. او در این زمینه می‌گوید:

Medal of Honor اثری بود که بازیکن‌ها را با تلاش‌های قهرمانانه و فداکاری‌های عظیم سربازانی آشنا می‌کرد که سال‌ها قبل با دلاوری‌های خود باعث شدند نسل‌های بعدی به آزادی برسند.

اکنون به‌لطف واقعیت مجازی، می‌توانیم بازیکن‌ها را به بهترین شکل ممکن در قالب سربازان جنگ جهانی دوم قرار دهیم و با کمک پلتفرم ریفت و حس طبیعی‌ای که از غرق شدن در دنیای واقعیت مجازی ارائه می‌دهد، داستان‌های خود را به‌شکلی بهتر از همیشه روایت کنیم و فداکاری‌های سربازان دوران جنگ را بیش‌ازپیش نمایش دهیم.

گفت‌وگو با سربازان کهنه‌کار جنگ جهانی دوم امتیاز بسیار بزرگی برای ما بود و اجازه داد که این اثر را با بیشترین وفاداری و احترام نسبت به آن‌ها تولید کنیم؛ سربازانی که در ساخت این نسخه نقش پررنگی داشتند و اکنون با کمک آن‌ها می‌توانیم این رویداد تاریخی را به‌نوعی در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم که بیشتر از قبل درگیر آن شوند.

بازی Medal of Honor: Above and Beyond در سال ۲۰۲۰ برای دارندگان هدست‌های آکیولس ریفت منتشر خواهد شد و باید صبر کرد و دید که الکترونیک آرتز برنامه‌ای برای طرفداران این مجموعه در سایر پلتفرم‌ها نیز دارد یا خیر.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده