نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

شان لیدن، رییس استودیوهای جهانی سونی از این شرکت جدا می‌شود

شان لیدن پس از ۳۰ سال فعالیت در سونی، سرانجام با این شرکت خداحافظی می‌کند.

چند ماه قبل بود که رجی فیس ام، مدیرعامل محبوب شعبه‌ی آمریکای نینتندو از این شرکت جدا شد و اکنون در جدیدترین اخبار بازی، شاهد انتشار خبری در مورد جدایی یکی از مهم‌ترین مسئولان شرکت سونی هستیم؛ شان لیدن، رئیس استودیوهای جهانی سونی که به‌زودی جای خود را به فرد دیگری خواهد داد.

این خبر غیرمنتظره ازطریق بیانیه‌ای اعلام شده که بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) آن را منتشر کرده است:

متأسفانه باید اعلام کنیم که رئیس استودیوهای جهانی سونی، شان لیدن از SIE جدا خواهد شد. مدیریت الهام‌بخش او را هرگز فراموش نخواهیم کرد، برای او در ادامه‌ی مسیر و فعالیت‌های بعدی آرزوی موفقیت می‌کنیم و به‌شدت از خدمات ارزنده‌ی او در این سال‌ها سپاسگزاریم.

از همه‌چیز ممنونیم، شان!

شان لیدن کار خود را در سونی از سال ۱۹۸۷ آغاز کرد. او که در اولین سال‌های حضور خود در این شرکت ژاپنی به فعالیت‌های ساده‌تری چون ایفای نقش به‌عنوان دستیار ارتباطات مشغول بود، کم‌کم توانست پست‌های بهتری به‌دست آورد و در سال ۱۹۹۹ به شعبه‌ی لندن بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی نقل مکان کرد. او سپس در سال ۲۰۱۰ به ریاست شعبه‌ی ژاپن بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی رسید و درنهایت در سال ۲۰۱۴ بالاترین جایگاه خود را به‌دست آورد؛ زمانی‌که جایگزین جک ترتون به‌عنوان رئیس بخش سرگرمی‌های کامپیوتری شعبه‌ی آمریکای سونی شد و بعدها مدیریت استودیوهای جهانی سونی را نیز به‌دست آورد و توانست با قدرت مدیریت خود و کمک همکاران و استودیوهای مختلف سونی، نسلی درخشان را برای پلی‌استیشن 4 رقم بزند و کاری کند که فروش این کنسول به حدود ۱۰۰ میلیون عدد برسد.

هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشده است و باید دید در ادامه سکان هدایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت سونی به‌دست چه‌کسی می‌رسد؛ بخشی که مخصوصاً در این روزها با نزدیک‌شدن به زمان عرضه‌ی کنسول نسل بعد سونی یعنی پلی‌استیشن 5 اهمیت بیشتری پیدا کرده است. دراین‌میان لیدن تنها فرد مهم و تأثیرگذار پلی‌استیشن نبوده که در این مدت از آن جدا شده است و پیش از این هم شاهد جدایی افرادی چون اندرو هاوس (مدیرعامل بخش سرگرمی سونی)، آدام بویز (مسئول ارتباط سونی با بازی‌سازهای ترد پارتی) و جان دریک (یکی از مسئولان مرتبط با بخش بازی‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن) از این شرکت بودیم و به‌نظر می‌رسد تغییرات مدیریتی در غول ژاپنی همچنان ادامه دارد، هرچند هنوز هم افراد سرشناسی چون جیم رایان و شوهی یوشیدا در پست‌های خود باقی مانده‌اند.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده