نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵

استودیوی کوانتیک دریم از عرضه بازی های خود روی پی سی کاملا رضایت دارد

پس از سال‌ها در انحصار بودن استودیوی کوانتیک دریم برای پلی استیشن، حال به نظر می‌رسد دیوید کیج از عرضه بازی‌های خود روی پی سی کاملا رضایت دارد.

مسئله انحصار بازی‌ها و استودیوها برای خیلی از افراد امری ناخوشایند است. اینکه شما بتوانید بازی مورد علاقه خود را روی تمام پلتفرم‌ها تجربه کنید، هم برای بازی‌ساز و هم برای گیمر مفید و سودمند خواهد بود. استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) بیش از یک دهه در انحصار سونی و پلی استیشن قرار داشت و تنها کاربران کنسول‌های این خانواده می‌توانستند آثار خلق شده آن‌ها را بازی کنند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که مدتی پیش دیوید کیج، مدیرعامل این استودیو، رسما اعلام کرد که علاوه‌بر اینکه به‌زودی بازی‌های خود را برای سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌کند، تمایل گروه به ادامه کار به‌عنوان ناشر بازی‌های تردپارتی نیز است. حال در جدیدترین اخبار بازی، پس از اینکه آثار استودیوی کوانتیک دریم برای پی سی نیز عرضه شد، کیج از این تجربه جدید خود کاملا احساس رضایت کرد.

کیج در مصاحبه اخیر خود در مورد انتشار آثار خود روی پی سی و حمایتی که دریافت کرده بسیار شگفت‌زده است. البته مشخص نشده است که منظور او از این حمایت دقیقا چیست؛ اینکه آیا از لحاظ میزان فروش روی پی سی رضایت دارد یا از نظر بازخوردهای عمومی‌ای که از جامعه گیمرهای پی سی دریافت کرده است:

درست است که شروع کار من با عرضه یک بازی مولتی پلتفرم بوده است [اولین اثر ساخته شده توسط او بازی Omikron: The Nomad Soul بود که هم برای پی سی و هم برای کنسول دریم کست عرضه شد]، اما پی سی یک بازار جدید برای استودیوی کوانتیک دریم محسوب می‌شود. عکس‌العمل‌هایی که از طرف جامعه گیمرهای پی سی دریافت کردیم بسیار جذاب است. این کار کاملا شبیه آن است که ما خانواده خود را بزرگ و بزرگ‌تر کرده‌ایم. باید اشاره کنم که ما هنوز هم عضوی از خانواده پلی استیشن هستیم اما هدف و تصمیم ما این است که بازی‌های خود را فارغ از پلتفرم خاصی برای همه عرضه کنیم.

بازی Heavy Rain و Beyond: Two Souls در حال حاضر در دسترس کاربران کامپیوتر است؛ در حالیکه بازی Detroit: Become Human قرار است اواخر سال جاری برای علاقه‌مندان خود منتشر شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده