نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران؛ صدرنشینی ایده اصلی در هفته کم‌فروش

گیشه سینمای ایران در این هفته با حضور فیلم‌هایی مانند ایده اصلی و قسم در صدر جدول، چندان پرفروغ نبود. با زومجی همراه باشید.

سینمای ایران در این هفته برای تعطیلی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، فروش چندان بالایی نداشت. تقریبا تمام فیلم‌های گیشه فروشی کم را تجربه کردند. اکران فیلم‌های کمدی نیز به همین دلیل متوقف شده است. فیلم سینمایی «ایده اصلی»، ساخته آزیتا موگویی در این هفته مانند هفته‌های گذشته در صدر جدول ایستاد. این فیلم که برای پنجمین هفته به نمایش در آمده است، ۱۲۲ سینما در اختیار داشت. این فیلم ایرانی در هفته گذشته ۲۶۳ میلیون تومان فروخته است. فیلم سینمایی «ایده اصلی» با بازی بازیگرانی مانند بهرام رادان به مجموع درآمد ۲ میلیارد و ۶۶۳ میلیون تومان دست پیدا کرد. «ایده اصلی» بازیگران دیگری مانند مریلا زارعی و پژمان جمشیدی نیز دارد. رتبه دوم این هفته به فیلم سینمایی «قسم»، ساخته محسن تنابنده تعلق دارد. این فیلم برای ششمین هفته در ۱۰۰ سینما به نمایش درآمد. فیلم سینمایی «قسم» در این هفته به فروشی معادل ۲۰۰ میلیون تومان رسید. «قسم» که چهره‌هایی مانند مهناز افشار را در تیم بازیگری دارد، حالا به مجموع فروش ۲ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان رسیده است.

فیلم قسم

سومین فیلم پرفروش این هفته فیلم سینمایی «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی است. این اثر با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در چهاردهمین هفته اکرانش ۴۲ سینما در اختیار داشته است. فیلم «سرخپوست» با فروش هفتگی ۱۶۱ میلیون تومان به مجموع درآمد ۱۴ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است. در رتبه بعد که رتبه چهارم محسوب می‌شود، فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، ساخته نرگس آبیار را داریم. «شبی که ماه کامل شد» به عنوان فیلم برگزیده جشنواره فجر در چهاردهمین هفته اکران ۷۴ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی در این هفته ۱۲۵ میلیون تومان دیگر فروخت و حالا به مجموع درآمد ۱۸ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان رسیده است. «شبی که ماه کامل شد» در کنار «سرخپوست» به احتمال زیاد در حال سپری کردن هفته‌های آخر نمایش هستند. جایگاه پنجمین فیلم پرفروش این هفته به فیلم «قصر شیرین»، ساخته سیدرضا میرکریمی می‌رسد. این فیلم سینمایی با نقش‌آفرینی حامد بهداد برای هفتمین هفته نمایش، ۹۰ سینما در اختیار داشت. ساخته رضا میرکریمی در این هفته ۱۱۴ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی تاکنون ۳ میلیارد و پنجاه میلیون تومان فروخته است. در شش ماه باقیمانده‌ی سال بعید به نظر می‌رسد فیلم‌های پرفروشی به گیشه راه پیدا کنند. شاید تنها فیلم‌هایی که ممکن است گیشه را تکان بدهند، «ماجرای نیمروز ۲: ردخون» ساخته محمدحسین مهدویان و «زیرنظر» ساخته مجید صالحی باشند. البته، فیلم «ناگهان درخت» با بازی پیمان معادی و مهناز افشار نیز می‌‌تواند یکی از گزینه‌های فروش بالا باشد اما امکان چنین اتفاقی تنها یک «احتمال» است. واضح است که تا زمان اکران فیلم‌های جدید، چنین گزاره‌هایی تنها پیش‌بینی محسوب می‌شوند. در ادامه مطلب به مرور ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیفروش کل
۱ایده اصلی۵۱۲۲۲۶۳,۰۷۰,۰۰۰۲,۶۶۳,۸۶۲,۰۰۰
۲قسم۶۱۰۰۲۰۰,۱۶۴,۰۰۰۲,۱۷۶,۱۳۲,۰۰۰
۳سرخپوست۱۴۴۲۱۶۱,۴۴۲,۰۰۰۱۴,۰۹۴,۷۱۰,۰۰۰
۴شبی که ماه کامل شد۱۴۷۴۱۲۵,۹۳۱,۰۰۰۱۸,۳۳۷,۸۰۹,۰۰۰
۵قصر شیرین۷۹۰۱۱۴,۱۴۹,۰۰۰۳,۰۵۳,۶۶۰,۰۰۰
۶روسی۳۷۸۸۷,۷۳۳,۰۰۰۵۵۵,۳۹۱,۰۰۰
۷چاقی۲۶۶۶۳,۱۸۲,۰۰۰۱۶۰,۳۲۸,۰۰۰
۸نیوکاسل۸۳۷۴۶,۲۷۵,۰۰۰۱,۹۲۲,۴۷۶,۰۰۰
۹تپلی و من۷۷۲۳۱,۵۴۸,۰۰۰۱,۴۰۶,۷۲۶,۰۰۰
۱۰سرکوب۷۴۹۳۰,۶۳۵,۰۰۰۹۰۱,۳۷۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده