نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

آپدیت جدید Control افت فریم و دیگر مشکلات بازی را برطرف می‌کند

آپدیت جدید بازی Control بخش عظیمی از ایرادات فنی نسخه‌ی کنسولی بازی از جمله مورد بارگذاری نشدن بافت‌ها را رفع می‌کند. 

حدود دو هفته می‌شود که پس از مدت‌ها انتظار،‌ ساخته‌ی جدید سم لیک و استودیو رمدی یعنی کنترل (Control) در دسترس گیمرها قرار گرفت و توانست تحسین خیل عظیمی از بازیکنان و منتقدین را برانگیزد. اثری که همراه با اکشن‌های فوق‌العاده نفس‌گیر و اتمسفرسازی عالی خود، یک داستان مرموز و جذاب را برای گیمرها روایت که البته خالی از ایراد هم نبود. کنار ایراداتی همچون طراحی نه‌چندان جالب نقشه و پیاده‌سازی مشکل‌دار متد مترویدوینیا در گیم‌پلی بازی، بهینه‌سازی فنی نه‌چندان خوب اثر روی کنسول‌ها صدای تعداد زیادی از دارندگان نسخه‌های کنسولی بازی را درآورده بود!

حالا و درجریان آخرین اخبار بازی و در راستای برنامه‌ی رمدی برای حل کردن مشکلات اثر و انتشار محتویات پس از انتشار بازی،‌ یک آپدیت جدید و حدودا ۸۰۰ مگابایتی برای نسخه‌های کنسولی کنترل منتشر شده که بخش عظیمی از ایرادات پورت کنسولی بازی را رفع می‌کند.

Control

اگر بازی را تجربه کرده باشید، به‌احتمال زیاد مشکلات بارگذاری نشدن بافت‌ها و افت‌ فریم‌های شدید در نبردهای پرزدوخوردِ شلوغ، حسابی شما را اذیت کرده و در ذوق‌تان زده است. به‌لطف این آپدیت جدید که برای بازی منتشر شده و با توجه به‌مواردی که در بازی مشاهده شده است، ایرادات مربوط به دیر لود شدن بافت‌ها (مخصوصا نقشه) به‌طور واقعا زیاد و رضایت‌بخشی حل شده است. دیر لود شدن بافت‌ها تنها مورد گرافیکی بازی نیست که با این آپدیت رفع می‌شود و پایین آمدن فریم ریت هم دیگر موردی است که به‌لطف دریافت و نصب آپدیت جدید بازی،‌ تا حد بسیار زیادی وضعیت بهتری پیدا می‌کند و وارد حالت مطلوبی می‌شود که گیمرها منتظرش بودند. این آپدیت همچنین دو تنظیم Motion Blur و Film Grain را به بازی می‌آورد که کاربران اضافه شدن آن‌ها به‌بازی را از رمدی می‌خواستند. در کل، می‌توان گفت که آپدیت جدید بازی تجربه‌ی آن روی کنسول‌ها را واقعا مطلوب و روان می‌کند؛ به‌طوری که خیلی کم پیش می‌آید که یک مورد فنی در ذوق گیمر بزند.

ساخته‌ی جذاب و تازه‌ی رمدی که در بخشی از آن هیدئو کوجیما را هم می‌توانید ملاقات کنید، هم‌اکنون برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی قابل بازی است. زومجی بازی کنترل را بررسی کرد و به‌آن نمره‌ی ۸ را داد. در خلاصه‌ی بررسی زومجی چنین می‌خوانیم:

جدیدترین ساخته‌ی رمدی را می‌توان یک بازی منحصر به فرد، سرشار از نوآوری‌ در زمینه‌های مختلف نامید. از سبک طراحی محیط گرفته تا سیستم مبارزات بازی، چیزی نیست که در جایی دیگر غیر از محصولات رمدی با آن برخورد کنید. متاسفانه شیوه‌ی روایت داستان در کنار مشکلاتی از قبیل طراحی نقشه‌ی ناکارآمد و مشکلات فنی بازی، از تبدیل جدیدترین ساخته‌ی رمدی به یک اثر شاهکار جلوگیری می‌کند. البته که درنهایت، درست است که شاید داستان بازی کمی ناامیدمان کرده باشد، آن هم به این دلیل که توقعات‌مان در داستان‌پردازی از رمدی کمی بالا رفته است، اما بازهم نتیجه نهایی به هیچ وجه اثری خالی از جذابیت نیست. به این ترتیب مطمئن باشید اگر کمی وقت و حوصله به‌خرج دهید، قدیمی‌ترین خانه می‌تواند شما را نیز با خود به اعماق تیره و تاریکش بکشاند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده