سازندگان سهگانه Dead Space به خالق این سری در استودیو Striking Distance پیوستند
چندی پیش بود که گلن اسکافیلد، خالق سهگانهی Dead Space، استودیو اسلج همر گیمز و قسمتهایی موفق از مجموعهی Call of Duty، خبر تاسیس استودیو جدید خود را با نام Striking Distance اعلام کرد. این استودیو تازهتاسیس درحال حاضر زیر نظر کمپانی PUBG Corp فعالیت میکند و قرار است حالت داستانی بازی پابجی (PUBG) را بسازد و در دسترس گیمرها قرار دهد.
اسکافیلد خبر تاسیس این استودیو جدید را بهصورت رسمی در صفحهی توییتر خود اعلام کرد. پس از آن، بهدنبالکنندگان خود اعلام کرد که این استودیو درحال جذب نیرو است و اشخاصی که در خود تواناییهای لازم را میبینند، برای استخدام در این تیم اقدام کنند. امروز و درجریان آخرین اخبار بازی، مشخص شد که اسکافیلد سراغ همتیمیهای سابق خود که پیشتر و در استودیو ویسرال گیمز (Visceral Games) سهگانهی دد اسپیس را خلق کرده بودند، رفته و مشغول بنا کردن تیم جدید خود با استخوانبندی تیم ویسرال گیمز است. بهعنوان برجستهترین عضو تیم سابق ویسرال گیمز نام استیو پپوتسیس (Steve Papoutsis) دیده میشود. پپوتسیس طی فعالیتهای خود در استودیو ویسرال گیمز، کنار افرادی مثل گلن اسکافیلد، یان میلهام و بن وانات، از قلبهای تپندهی تیم سازندهی سهگانهی Dead Space بود و رهبری تیم تولید این سهگانه را برعهده داشت و بازی Battlefield Hardline را هم کارگردانی کرد. استیو پپوتسیس حالا در استودیو Striking Distance فعالیت میکند و مثل سمتی که در ویسرال گیمز داشت، حالا هم قرار است مدیریت تیم تولید Striking Distance را برعهده بگیرد.
در ادامهی فهرست سازندگان ارشد Dead Space و همکاران قدیمی اسکافیلد در ویسرالگیمز و اسلجهمرگیمز، با استناد بهپروفایل کاری این افراد در بلاگ LinkedIn، نام اسکات ویتنی (کارگردان ارشد روایت داستان Dead Space 1 و Call of Duty Advanced Warfare)، کریستوفر استون (رهبر تیم فعالیتهای خلاق Dead Space 1 و Call of Duty Advanced Warfare)، پریمو نویداد (رئیس تیم انیمیشنسازی سهگانهی Dead Space) و تریستان ساکرامنتو (رهبر تیم انیماتورهای Dead Space 3 و Call of Duty WWII) دیده میشود. البته که اضافه شدن تعداد بسیار زیادی از اعضای اسلجهمرگیمز و تیم ویسرال گیمز، با توجهبه کارشکنیهایی که اکتیویژن برای ساخت نسخهی ۲۰۲۰ سری Call of Duty برای تیم اسلجهمر ایجاد کرد، ساخت بازی را به استودیو تریآرک داد و اسلجهمر را بهیک تیم ثانویه برای ساخت بازی تبدیل کرد و صدالبته، خروج مایکل کاندری و گلن اسکافیلد که موسسان اسلجهمرگیمز بودند از این استودیو، قابل توجیه است. چندی پیش هم بنوانات، یکی از کارگردانان خلاق بازیهای Dead Space 2 و Dead Space 3، به یکی از شعبههای استودیو جدید 2K Games که آن را مایکل کاندری مدیریت میکند پیوست و اینگونه، اعضای سازندهی سهگانهی دد اسپیس بین ۲ استودیو کاندری و اسکافیلد پخش شدهاند.
فعلا باید صبر کنیم و ببینیم کدام یک از این تیمها بهساخت ادامهی سری دد اسپیس علاقه نشان میدهد و زودتر از دیگری، مالکیت این IP شدیدا دوستداشتنی و الهامبخش را از الکترونیک آرتز میخرد. اسکافیلد پیشتر اعلام کرده بود که علاقهدارد روزی بهاین مجموعه برگردد و آن را ادامه بدهد.