نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۴

بررسی بازی The Dark Pictures: Man of Medan از دید سایت‌های معتبر دنیا

The Dark Pictures: Man of Medan بازی جدید سازندگان Until Dawn است که در این مطلب مروری بر نمره‌های آن خواهیم داشت. همراه زومجی باشید. 

استودیو سوپرمسیو گیمز با ساخت بازی Until Dawn تجربه‌ی موفقی در بین بازی‌های ترسناک خلق کرد. آنتیل داون با دادن آزادی‌عمل بالا به بازیکنان و دخیل کردن تصمیمات گرفته‌شده توسط آن‌ها در بازی، به تجربه محبوبی تبدیل شد. همین مساله بازی جدید این استودیو یا همان The Dark Pictures: Man of Medan را به بازی موردانتظاری تبدیل کرده بود. The Dark Pictures: Man of Medan قرار است اولین قسمت از مجموعه آنتولوژی ترسناک The Dark Pictures باشد و در آینده شاهد قسمت‌های بیش‌تری از این سری خواهیم بود. بازی Man of Medan قرار است دو روز دیگر منتشر شود و برخلاف ساخته قبلی سوپرمسیو، یک اثر انحصاری نیست و کاربران ایکس‌باکس وان و پی‌سی هم در کنار مخاطبان پلی‌استیشن 4 می‌توانند این بازی را تجربه کنند. در ادامه ابتدا کمی با بازی آشنا خواهیم شد و بعد نگاهی به نمره‌های آن خواهیم داشت که امروز منتشر شده‌اند. 

Man of Medan روایتگر داستان گروهی از مسافران آمریکایی است که در حال سفر به اقیانوس آرام از طریق کشتی هستند. اما همان‌طور که از یک بازی ترسناک انتظار دارید، در میانه راه آن‌ها با طوفان شدیدی رو‌به‌رو می‌شوند و در ادامه داخل کشتی گیر می‌افتند؛ اما این تنها مشکل گروه مسافرین بازی نیست چرا که آن‌ها در این کشتی تنها نیستند و اتفاقات وحشتناکی انتظارشان را در این محیط می‌کشند. در Man of Medan بازیکنان کنترل یکی از پنج شخصیت حاضر در بازی را برعهده می‌گیرند و سرنوشت کاراکتر‌ها را از طریق تصمیماتی که در تعامل با سایرین می‌گیرند تعیین می‌کنند. بازی را یک تا پنج نفر به شکل آفلاین و دو نفر به‌صورت Co-Op آنلاین می‌توانند تجربه کنند و صحنه‌های اکشن بازی هم در واقع متشکل از یک سری صحنه QTE یا همان کلید‌زنی هستند. در ادامه بدون مقدمه بیش‌تر نگاهی به نمره ها و بررسی بازی Man of Medan از دید سایت‌های معتبر دنیا داریم. 

Man of Medan

سازنده: سوپرمسیو گیمز

ناشر: باندای نامکو

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور

بازی The Dark Pictures: Man Of Medan

زومجی: ۷.۵ از ۱۰

برای مخاطبانی که می‌توانند با یک بازی اشکال‌دار اما موفق در ارائه‌ی محتوایی متناسب با برچسب قیمت خود کنار بیایند، The Dark Pictures: Man of Medan محصول لایق توجهی خواهد بود. محصولی که سازندگان مشخصا آن را با منابع کمتری نسبت به اثر موفق قبلی خود یعنی Until Dawn تولید کرده‌اند اما هم به تنهایی در تبدیل شدن به یک بازی ترسناک با داستان‌گویی تعاملی موفق می‌شود و هم در وسوسه‌ی مخاطب برای بازی‌های بعدی یک مجموعه جدید مشکل خاصی ندارد. نتیجه هم آن است که وسط توجه به ایرادهای فنی و مهم بازی و افت قابل توجه سطح کیفی آن در برخی بخش‌ها، Man of Medan محصولی باشد که گیمرهایی را که به هدف تجربه‌ی یک Until Dawn دیگر به سراغش بروند، ناامید نحواهد کرد.

گیمزبیت: ۸۸ از ۱۰۰

به نظرم مجموعه The Dark Pictures ایده جالب و ترسناکی دارد و اینکه سرنوشت شخصیت‌ها در دست شما قرار می‌گیرد جذابیت خوبی به بازی داده است. تصمیم استودیو سوپرمسیو برای ساخت یک مجموعه آنتولوژی بر اساس این ایده تحسین‌برانگیز است اما امیدوارم در قسمت‌های بعدی گیم‌پلی نقش پررنگ‌تری در اثر داشته باشد و شاهد تعامل بیش‌تر بازیکنان با بازی باشیم. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

در بهترین حالت، Man of Medan یک تجربه ترسناک خوب است که حالت دونفره جالبی هم دارد. با این حال ریتم نامتعادل بازی و پایان‌بندی نه‌چندان خوب آن مشکلاتی هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. 

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

زنده نگه داشتن همه شخصیت‌ها در Man of Medan کار ساده‌ای نیست و البته که مخصوصا در حالت Co-Op دونفره بازی خیلی هم اشتیاقی به این کار نخواهید داشت!

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

Man of Medan داستان خوبی برای روایت کردن ندارد اما تجربه آن به شکل Co-Op لذت‌بخش است. این حالت بازی به شما اجازه می‌دهد تا باهم برای چگونگی پیشبرد داستان و همینطور کشتن یا زنده نگه‌داشتن شخصیت‌ها تصمیم بگیرید. به همین دلیل هم اگر بتوانید دوستی پیدا کنید که بازی را خریداری کرده است و کنار هم بازی را تجربه کنید لذت خوبی از آن خواهید برد اما اگر به‌دنبال یک تجربه تک‌نفره مثل Until Dawn هستید به‌احتمال زیاد از بازی کردن Man of Medan ناامید خواهید شد. این بازی نشان می‌دهد که مجموعه Dark Pictures پتانسیل خوبی برای موفقیت دارد اما به‌عنوان یک اپیزود اول، مشکلاتی هم دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. 

نمره های بازی The Dark Pictures: Man of Medan

نمره های بازی The Dark Pictures: Man of Medan

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده