نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶

استودیو Age of Empires مایکروسافت به تولید بازی‌های این مجموعه نمی‌پردازد

استودیوی تازه‌تأسیس Age of Empires وظیفه‌ی ساخت بازی‌های این مجموعه را برعهده ندارد و نقش مدیریتی و نظارتی برای این بازی‌ها ایفا خواهد کرد.

در جریان E3 2019 بود که خبری منتشر شد مبنی بر خریداری استودیو دابل فاین (Double Fine Productions)، سازنده‌ی بازی‌هایی چون Psychonauts و Brutal Legend توسط کمپانی مایکروسافت. در همان زمان مطلع شدیم که استودیوی دیگری هم به جمع استودیوهای بازی ایکس باکس (Xbox Game Studios) ملحق شده است که با مجموعه بازی‌های Age of Empires سر و کار دارد؛ استودیویی که به‌تازگی مشخص شده است به‌شکل مستقیم وظیفه‌ی ساخت بازی‌های این مجموعه را برعهده ندارد، بلکه نقش هدایتی و مدیریتی را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

این استودیو که هنوز نام مشخصی ندارد و از آن با عنوان «استودیوی داخلی Age of Empires» یاد می‌شود، قرار است تحت رهبری شنن لافتیس، تهیه‌کننده‌ی باتجربه و مدیر سابق استودیوهای بازی ایکس باکس مسئولیت نظارت بر بازی‌های Age of Empires را برعهده داشته باشد و آثار تولیدشده توسط استودیوهای مختلف را مدیریت کند و از کیفیت مناسب آن‌ها مطمئن شود. آدام ایزگرین، کارگردان خلاق مایکروسافت در این زمینه به PC Games Insider گفته است:

ما یک تیم داخلی برای Age of Empires تدارک دیده‌ایم که قرار است نقش مدیریتی برعهده داشته باشد و روی آثار درجه‌یک همکاران ما نظارت کند؛ همکارانی چون استودیو Forgotten Empires که Age of Empires: Definitive Edition را تولید کرد و در حال حاضر هم روی Age of Empires II: Definitive Edition کار می‌کند. و همین‌طور تیم استرالیایی Tantalus Media که در حال کار روی Age of Empires III: Definitive Edition است.

ما همچنین با استودیوی کانادایی Relic Entertainment همکاری می‌کنیم که این روزها مشغول ساختن Age of Empires IV است. همه این استودیوها با هم در ارتباط هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند و نقش ما در مایکروسافت هم این است که روی کار آن‌ها نظارت داشته باشیم و مطمئن شویم که این آثار به‌خوبی با حال و هوای برند Age of Empires همراه هستند و همان‌چیزی را ارائه می‌دهند که این برند از گذشته دنبال می‌کرده است؛ یعنی ارائه‌ی محصولی مناسب تمام سنین که مخاطب ممکن است اطلاعاتی تاریخی هم از آن به‌دست آورد. در مجموع هدف ما از تولید این بازی‌ها، انتشار محصولاتی باکیفیت برای جامعه‌ی وسیعی از گیمرها در سراسر جهان است که همیشه در حال سرگرم‌شدن با آن‌ها هستند و هرگز دوست نداریم مخاطبان بازی تنها محدود به افرادی با فرهنگ‌های خاص شوند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی قسمت‌های دوم و سوم Age of Empires رونمایی کرده بود و در حالی‌که هنوز زمان انتشار نسخه‌ی مخصوص Age of Empires III مشخص نیست، نسخه بهبودیافته‌ی بازی دوم در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۳ آبان ۱۳۹۸) برای کامپیوتر منتشر خواهد شد. Age of Empires IV هم این روزها همچنان مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد، در حالی‌که ۱۴ سال از انتشار آخرین نسخه‌ی اصلی این مجموعه می‌گذرد و طرفداران آن برای تجربه‌ی این بازی روزشماری می‌کنند؛ بازی‌ای که قرار است در جریان رویداد X019 از گیم‌پلی آن رونمایی شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده