نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹

کانال یوتیوب PewDiePie به اولین کانال انفرادی با ۱۰۰ میلیون مشترک تبدیل شد

فلیکس شلبرگ ملقب به PewDiePie سرانجام توانست به ۱۰۰ میلیون مشترک در کانال یوتیوب خود دست پیدا کند و رکورد جدیدی را در این زمینه برجای بگذارد.

کمتر کسی در یوتیوب (Youtube) از نظر معروفیت به‌پای فلیکس شلبرگ می‌رسد؛ جوانی ۳۰ ساله که از چند سال قبل توانست به‌لطف ویدیوهای جذاب خود به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و به‌تازگی هم توانسته است به رکورد ۱۰۰ میلیون مشترک در یوتیوب برسد.

البته شلبرگ که بیشتر با لقب خود پیودی پای (PewDiePie) شناخته می‌شود، رتبه‌ی اول را بین تمام کانال‌های یوتیوب در اختیار ندارد و این مقام در دست کانال موسیقی T-Series، متعلق به شرکتی هندی است. ولی پیودی‌پای برخلاف T-Series به گروه یا شرکت بزرگی تعلق ندارد و همین قضیه باعث می‌شود اسم او به‌عنوان اولین فرد دارای کانال انفرادی ثبت شود که به چنین عدد بزرگی دسترسی پیدا می‌کند و بعید است به‌این زودی‌ها کسی توانایی رقابت با او را داشته باشد، چرا که سومین کانال پرطرفدار یعنی 5Minute Crafts با ۶۰ میلیون مشترک فاصله‌ی زیادی با پیودی‌پای دارد.

یوتیوب در صفحه‌ی توییتر خود به پیودی‌پای که به‌تازگی با یکی دیگر از ستاره‌های اینترنتی به‌نام مارزیا بیزونین (ملقب به CutiePieMarzia) ازدواج کرده، پیام تبریکی داده است:

ازدواج با مارزیا؟

احیای عشق و علاقه‌ی ما به Minecraft؟
رسیدن به آمار ۱۰۰ میلیون مشترک در یوتیوب؟

تبریک به پیودی‌پای! عجب ماه جالبی را پشت سر گذاشتی!

pewdiepie

پیودی‌پای در این سال‌ها علاوه‌بر محبوبیت بالایی که به‌دست آورده، درگیر جنجال‌ها و حواشی زیادی هم شده است. از جمله چند سال قبل که ویدیویی از او منتشر شد که در آن به یهودی‌ها توهین کرده بود و یکی از زیرمجموعه‌های دیزنی (Disney's Maker Studios) به‌همین دلیل قرارداد خود را با او فسخ کرد. یا مورد دیگری که به دو سال قبل برمی‌گشت و شاهد استفاده‌ی پیودی‌پای از الفاظ و عبارات نژادپرستانه علیه افراد سیاه‌پوست بودیم؛ ماجرایی که باعث شد شان وانامان، سازنده‌ی بازی Firewatch از او شکایت کند و پرونده‌ای علیه او راه بیاندازد که طبق DMCA (قانون کپی‌رایت هزاره‌ی سوم)، ویدیوی بازی Firewatch از کانال پیودی‌پای حذف شود. وانامان در آن زمان با اشاره به صحبت‌های نژادپرستانه‌ی پیودی‌پای گفته بود:

او از یک نژادپرست پنهان هم بدتر است. او کسی است که تفکرات نفرت‌انگیز خود را با سایر در میان می‌گذارد و ضربه‌ای اساسی به فرهنگ صنعت بازی وارد می‌کند (عبارت Closeted Racist یا نژادپرست پنهان برای افرادی به‌کار می‌رود که دست به اعمال نژادپرستانه می‌زنند، ولی خود را نژادپرست نمی‌دانند و همه‌چیز را انکار می‌کنند). 

درنهایت هم تصمیم سازندگان بازی Firewatch برای حذف ویدیوی آن از کانال پیودی‌پای باعث شد طرفداران این یوتیوبر به صفحه‌ی بازی در استیم حمله کنند و باعث پایین‌آمدن امتیاز آن شوند؛ موضوعی که درکنار سایر حملات مشابه باعث شد شرکت ولو (Valve) تصمیم به ایجاد تغییراتی در نحوه‌ی امتیازدهی بازی‌های استیم و مقابله با بمباران بازی‌ها بگیرد.

حواشی پیرامون این یوتیوبر معروف به همین‌جا ختم نمی‌شود و او چند سال قبل هم در حالی‌که وعده داده بود در صورت رسیدن به ۵۰ میلیون مشترک کانال یوتیوب خود را حذف می‌کند، درنهایت به‌جای حذف کانال اصلی به‌سراغ حذف‌کردن کانال دوم خود با عنوان Jacksepticeye2 رفت که تنها دو ویدیو در آن وجود داشت.

پیودی‌پای که در گذشته وقت زیادی را صرف بازی ماینکرفت می‌کرد، اخیراً یک‌بار دیگر به‌سراغ این بازی رفته و به مناسبت دهمین سالگرد انتشار این محصول استودیو Mojang، دوباره روی آن تمرکز کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده