نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

واکنش سازنده بازی Firewatch به اظهارات نژادپرستانه پیودی‌پای

پیودی‌پای اخیرا اظهاراتی نژادپرستانه در حین استریم بازی PlayerUnknown's Battlegrounds داشته که با واکنش سازندگان بازی Firewatch رو‌به‌رو شده است. 

پیودی‌پای یکی از مشهور‌ترین یوتیوبر‌های جهان و البته ثروتمند‌ترین آن‌ها است که کانالش در حدود ۵۷ میلیون نفر عضو دارد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، وی اخیرا در حین استریم بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، اظهاراتی نژادپرستانه داشته و به افراد سیاه‌پوست توهین کرده است. این اولین باری نیست که پیودی‌پای چنین اقدامی انجام می‌دهد و پیش از این هم به افراد یهودی توهین کرده بود که در نهایت مجبور به عذرخواهی شد. 

در حالی که توهین اخیر این یوتیوبر واکنش افراد مختلفی را در پی داشته، یکی از بازی‌سازان مشهور هم به این موضوع واکنش نشان داده است. شان وانامن، سازنده بازی Firewatch و یکی از بنیان‌گذاران استودیو کامپو سانتو، پیودی‌پای را یک نژاد پرست خوانده و گفت:

به هر حال یکی از کار‌های ما این است که هر روز زمانی را در اینترنت صرف کنیم و گاهی مواردی را می‌بینیم که باب میل‌مان نیستند. پیودی‌پای چیزی بدتر از یک نژاد پرست است و من اعتقاد دارم که کار‌ها و رفتار‌های وی، آسیب جدی به صنعت بازی و فرهنگ آن وارد می‌کنند. من به شخصه از اینکه می‌بینیم او با محتوایی که ما می‌سازیم ثروتمند می‌شود، خسته شده‌ام و به همین دلیل هم شکایتی تنظیم خواهیم کرد تا ویدیو‌های مرتبط با بازی Firewatch وی حذف شوند و همچنین وی نتواند هیچ‌یک از بازی‌های آینده استودیو کامپو سانتو را استریم کند. 

علاوه بر این من از بازی‌سازانی که به مراتب از ما بزرگ‌تر هستند هم تقاضا می‌کنم تا مانع از دسترسی وی به ساخته‌هایشان شوند؛ ساخته‌هایی که باعث شده‌اند پیودی‌پای یک میلیونر شود. 

البته باید به این موضوع اشاره کنم که من مشکلی با یوتیوبر‌ها و استریمر‌ها ندارم و ما حتی سه هزار کد فعال‌سازی بازی Firewatch را برای استریمر‌های حرفه‌ای و آماتور ارسال کرده بودیم. 

پیودی‌پای تا به این لحظه واکنشی به اظهارات خودش نشان نداده و باید منتظر ماند و دید که وی چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده