نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲

فیلم شیر شاه به نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان تبدیل شد

فیلم The Lion King با گذر از فیلم Black Panther و Avengers: Age of Ultron، به رتبه نهمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان دست پیدا کرده است.

اوایل این ماه بود که فروش جهانی فیلم The Lion King (شیر شاه) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم که ترکیبی از تصاویر لایو اکشن و انیمیشن است، به چهارمین فیلم یک میلیاردی والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. پس از آن فیلم شیر شاه با گذر از انیمیشن Frozen (فروزن) به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان و همچنین پرفروش‌ترین بازسازی از انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی تبدیل شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، قطار فروش این فیلم لایو اکشن ظاهرا ترمزی ندارد. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، در روز گذشته فیلم The Lion King توانسته با عبور از فیلم Black Panther (بلک پنتر) با فروش ۱.۳۵۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، به دهمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینما تبدیل شود.

این پایان کار نیست و تا پایان روز یکشنبه، فروش فیلم شیر شاه به ۱.۴۳۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد تا با گذر از فیلم Avengers: Age of Ultron (اونجرز: عصر اولتران) با فروش ۱.۴۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵، به رتبه نهمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای جهان دست پیدا کند. فیلم The Lion King تا به امروز ۴۹۶.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۹۳۹.۱ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است و هم‌اکنون پس از فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ نیز به‌حساب می‌آید. با این حال، مشخص نیست که فیلم شیر شاه می‌تواند به رتبه‌های بالاتر نیز صعود کند یا شاهد افت فروش آن طی هفته‌های آینده خواهیم بود. در هر حال، فیلم Furious 7 (خشن ۷) با فروش ۱.۵۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ و فیلم Avengers (اونجرز) با فروش ۱.۵۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲، اهداف بعدی سیمبا و دوستانش است. 

دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، چویتل اجیوفور، بیانسه، سث روگن، جان الیور، بیلی ایکنر، الفری وودارد، جان کانی، فلورنس کازومبا، اریک آندره، کیگان-مایکل کی، ایمی سداریس، جی‌دی مک‌کرری و شهدی رایت جوزف، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Lion King به‌عنوان صداپیشه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه کارگردانی این فیلم بر عهده جان فاورو، کارگردان فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) بوده است.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده