نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳

واکنش منتقدان به فیلم Scary Stories to Tell in the Dark

فیلم Scary Stories to Tell in the Dark به تهیه کنندگی گیرمو دل تورو اخیرا اکران شده است و المان‌های ترسناک و بازیگران آن نظر منتقدان را به خود جلب کرده است.

فیلم Scary Stories to Tell in the Dark یا در زبان فارسی «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» یکی از جدیدترین آثار اسرارآمیز، دلهره‌آور، ترسناک و خانوادگی کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است که به‌دست کارگردان و نویسنده نروژی آندره اووردال، کارگردان فیلم The Long Walk، نویسنده و کارگردان و تهیه کننده فیلم Mortal (فانی)، کارگردان فیلم The Autopsy of Jane Doe (کالبد شکافی جین دو) و کارگردان و نویسنده فیلم Trollhunter (شکارچی ترول)، ساخته شده است. در فیلم داستان های ترسناک برای گفتن در تاریکی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون زویی کولتی در نقش استلا نیکولز، مایکل گارزا در نقش رامون مورالز، گابریل راش در نقش آگوست «آگی» هیلدربرانت، آستین آبرامز در نقش تامی میلنر، آستین زاجور در نقش چاک استینبرگ، دین نوریس در نقش قائم مقام روی نیکولز، گیل بیلوز در نقش رئیس پلیس ترنر، لورین توسینت در نقش لو لو، ماری وارد در نقش خانم هیلدربرانت و کتلین پولارد در نقش سارا بیلوز و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۱۳۹۸) در سینماهای ایالات متحده، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۲ را از بین ۲۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. به طور کلی می‌توان گفت که جدیدترین اثر ترسناک کمپانی لاینزگیت نقدها و امتیازات مثبتی را از طرف منتقدان دریافت کرد. بخش زیادی از این منتقدان المان‌ها و عناصر ترسناک فیلم را تحسین کرده بودند اما این در حالی بود که برخی دیگر، انتقاداتی نسبت به فیلمنامه داشتند. طرح و ایده اصلی این فیلم توسط گیرمو دل تورو، پاتریک ملتون و مارکس دانستان مطرح شده بود. داستان این فیلم براساس مجموعه داستان‌های کوتاه ترسناکی است که توسط آلوین شوارتز نوشته شده است. دن هاگمن و کوین هاگمن وظیفه نگارش فیلمنامه این اثر را برعهده داشتند. لازم به ذکر است که گیرمو دل تورو از جمله تهیه کنندگان این فیلم ترسناک بوده است.

از آنجا که مدتی است که از اکران عمومی فیلم Scary Stories to Tell in the Dark می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Scary Stories to Tell in the Dark از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

الان سال ۱۹۶۸ در کشور آمریکا است. داستان در یک شهر کوچک به نام Mill Valley اتفاق می‌افتد که فاصله بسیار زیادی از ناآرامی‌های شهرهای بزرگ دارد؛ شهر کوچکی که به اندازه چندین نسل، سایه خانواده بیلوز روی آن سایه افکنده است و بزرگ‌تر می‌شود. در همان عمارت بزرگشان که در کنار شهر قرار دارد، سارا (دختر جوانی که پر از رازهای وحشتناک است)، تصمیم می‌گیرد تا زندگی افتضاح و پر از شکنجه خود را تبدیل به یک سری داستان‌های کوچک ترسناک بکند. او این داستان‌ها را داخل کتابی نوشته که تا مدت‌ها خواننده‌های زیادی دارد. بعد از اینکه گروهی از نوجوانان کتاب ترسناک و وحشتناک سارا را پیدا می‌کنند، متوجه می‌شوند که داستان‌های آن راهی برای واقعی شدن پیدا کرده‌اند.

فیلم Scary Stories to Tell in the Dark

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Scary Stories to Tell in the Dark بیندازیم:

کلارک کالیس | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

این اثر ترسناک دارای سازندگان بسیار خوب و یک تیم بازیگری عالی و فوق‌العاده است. فیلم Scary Stories to Tell in the Dark یک اثر وحشتناک جذاب محسوب می‌شود که به طرز لذت‌بخشی ترسناک است.

روزی نایت | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Scary Stories to Tell in The Dark بسیار جذاب و لذت‌بخش، نسل جدیدی از ترس و لذت‌های همراه آن را معرفی می‌کند.

جی آلن جانسون | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم در نهایت در اواسط مدت زمان خودش، در همان مسیر درستی که باید قرار می‌گیرد و روی یک پایان راضی‌کننده تمرکز می‌کند.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم خوب است؛ حتی زمانی که در آنِ واحد چندین مسیر مختلف را در پیش می‌گیرد.

Scary Stories to Tell in the Dark

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۶۳ از ۱۰۰

می‌توان گفت که سه چهارم فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی، یک اثر ترسناک خوب بود و یک چهارم دیگر آن، ناامید کننده. این فیلم که براساس یک سری موضوعات اپیزودیک مختلف ساخته شده که همه آنها توسط یک داستان کلی با هم ارتباط دارند، بسیار جذاب است و بخش زیادی از مدت زمان هم این جذابیت خود را به طور محکم حفظ می‌کند؛ تا اینکه به پایان خود می‌رسد.

بیلگ ابیری | مجله نیویورک (ولچر)

۶۰ از ۱۰۰

به معنای واقعی کلمه هیچ چیز اختصاصی و اصیلی در فیلم Scary Stories to Tell in the Dark وجود ندارد. همین موضوع نشان می‌دهد که برخی اوقات برای مفید و کارآمد بودن، اصلا لزومی به چیزهای اصیل و اختصاصی وجود ندارد.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۵۸ از ۱۰۰

فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی به قدری ترسناک است که تا زیر پوست شما هم نفوذ می‌کند اما متاسفانه این ترسناکی آنقدر زیاد نیست که همانجا باقی بماند.

راجر مور | مووی نیشن

۲۵ از ۱۰۰

این فیلم اصلا ترسناک نیست و اصلا هم ارزش این را ندارد که بخواهید چیزی حدود ۲ ساعت از وقتتان را صرف آن کنید.

لازم به ذکر است که فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی رتبه ۸۲ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ به دست آورده است. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Scary Stories to Tell in the Dark نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای هیجان انگیز و نسبتا جذاب بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Scary Stories to Tell in the Dark


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده