// یکشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

جمع‌بندی روز اول و دوم مسابقات Evo 2019، رشته Street Fighter V

در جریان روز اول و دوم مسابقات Evo 2019 و بازی Street Fighter V، شاهد رقابت بازیکنان برای رسیدن به مسابقات فینال بودیم و تعدادی از اشخاص سرشناس هم از دور مسابقات حذف شدند.

Evo 2019 را می‌توان مهم‌ترین رویداد مسابقات eSports برای بازی‌های مبارزه‌ای دانست که هر سال در مرداد ماه برگزار می‌شود. از روز جمعه مسابقات Evo 2019 آغاز شد تا بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های مبارزه‌ای نظیر Street Fighter V، Mortal Kombat 11 و Tekken 7 با یکدیگر وارد رقابت شوند. در رشته Street Fighter V، امسال ۱۹۵۱ نفر شرکت کرده بودند تا برای رسیدن به مسابقات فینال و تاپ ۸ با یکدیگر رقابت کنند. همچنین در این دوره از مسابقات شاهد حضور تمامی بازیکنان بزرگ استریت فایتر 5 نظیر دایگو، بونچان، موموچی، جاستین وانگ، ترش باکس، هایتانی و پانک بودیم. روز اول مسابقات هیجان خاصی نداشت و مسابقات یک طرفه‌ای را شاهد بودیم. از آن‌جایی که تعدادی شرکت کنندگان بسیار زیاد است، اکثر بازیکن‌ها، مبارزان سطح پایین و متوسطی هستند و اختلاف بین مهارت آن‌ها با یک بازیکن حرفه‌ای، بسیار زیاد است. بااین‌حال بعضی از بازی‌ها هم جذابیت خودشان را داشتند.

مسابقات Evo 2019 استریت فایتر

همانطور که کمی بالاتر اشاره شد، روز اول مسابقات آنطور که باید و شاید هیجان‌انگیز نبود، اما مسابقات جالبی هم داشت. در یکی از مسابقه‌های گروهی، الکس وایه، بازیکن بسیار قدیمی استریت فایتر، به‌مصاف جیوا رفت. در این مسابقه اکثر بازدیدکنندگان و تماشاگران فکر می‌کردند که جیوا با کاراکتر آکوما می‌تواند به‌راحتی الکس وایه با کاراکتر کاگه را از پیش روی بردارد. این در حالی است که الکس وایه نشان داد که ضعیف یا قوی بودن یک کاراکتر اصلا نشانه برد و باخت نیست و تسلط داشتن و استفاده درست از موقعیت‌ها، مهم‌ترین فاکتور پیروزی است. ازاین‌رو توانست جیوا را شکست دهد. مورد دیگر روز اول مسابقات که توجه همه را به خود جلب کرد، حضور یک پسر ۱۳ ساله در این دوره از مسابقات Evo 2019 بود که باید با بونچان بازی می‌کرد. در روز اول مسابقات تعداد زیادی از مسابقات گروهی انجام شدند و در ابتدای روز دوم هم این بخش به‌صورت کامل پایان یافت.

مسابقات Evo 2019 استریت فایتر

در روز دوم و راس ساعت ۱:۳۰ صبح یکشنبه، بازیکنان باقی مانده در ۳۲ گروه تقسیم شدند تا یک بار دیگر وارد رقابت شوند. مبارزات روز دوم هیجان‌انگیزتر از روز اول بود، زیرا بازیکنان حرفه‌ای‌تری روبه‌روی هم قرار می‌گرفتند. در ادامه و رسیدن به تاپ ۱۶، هیجان مسابقات بیش از پیش افزایش یافت. در لیست بازیکنان تاپ ۱۶ دو اسم وجود داشت که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان پدیده‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد. اینفکشس مدتی است که عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته است و در مسابقات امروز صبح، توانست اشخاصی مثل هایتانی، سین و جانی (یانگ‌میان) را از پیش روی بردارد تا به تاپ ۱۶ برسد. در ادامه یانگ‌میان و کیچیپا هم دیگر بازیکنان جویای نامی بودند که توانستند وارد تاپ ۱۶ شوند. نکته جالب در مورد کیچیپا چینی این است که وی با کاراکتر زانگیف بازی می‌کند؛ شخصیتی که به دلیل ضعیف بودن‌ آن نسبت‌به کاراکترهای قوی، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مسابقات Evo 2019 استریت فایتر

مسابقات Top 16

مسابقات تاپ ۱۶ هیجان بسیار بالایی داشتند. در اولین مسابقه iDOM و بیگ برد به‌مصاف یکدیگر رفتند. در جریان این مسابقه آی‌دام با نمایش فوق‌العاده خود با کاراکتر لاورا، توانست بیگ‌برد با کاراکتر رشید را شکست دهد و به‌عنوان اولین نفر، راهی مسابقات فینال یا مسابقات تاپ ۸ شد. در دومین مسابقه هم بونچان و موموچی باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند. در این مسابقه موموچی شخصیت کن را برداشت و بونچان هم به‌سراغ کارین رفت. در نهایت بونچان توانست موموچی را از پیش روی بردارد و در تاپ ۸، رقیب آی‌دام شود. بازی ترش باکس و ماچابو را هم می‌توان یکی دیگر از مسابقات هیجان‌انگیز روز دوم دانست. ترش باکس نفر اول رتبه‌بندی بازیکنان CFN (سیستم آنلاین استریت فایتر 5) است و مدتی است که در مسابقه‌های مختلف شرکت می‌کند. بااین‌حال ماچابو که پای ثابت تاپ ۸ مسابقات کپکام پرو تور 2019 است، توانست در اینجا هم به پیروزی‌های خود ادامه دهد و به‌عنوان سومین نفر راهی تاپ ۸ شود. در آخرین مبارزه براکت برنده‌های تاپ ۱۶ هم فوجیمورا و اینفکشس با یکدیگر مسابقه دادند که در یک مسابقه نزدیک، اینفکشس توانست فوجیمورا را شکست دهد.

مسابقات Evo 2019 استریت فایتر V

در اولین مسابقه از براکت بازنده‌های تاپ ۱۶، جانی توانست موموچی را شکست دهد و راهی مسابقات نهایی شود. این در حالی است که بیگ برد، با عملکرد فوق‌العاده خود توانست فودو را از پیش روی بردارد و حذف کند. ازاین‌رو وی باید با یانگ میان در تاپ ۸ و براکت بازنده‌ها مسابقه دهد. در سومین مسابقه هم فوجیمورا که از او به‌عنوان بهترین بازیکن ایبوکی جهان یاد می‌شود، توانست فینام را شکست دهد. فینام که اصلیت او ایرانی است، قبل از رسیدن به تاپ ۱۶ توانسته بود پرابلم ایکس، قهرمان ایوو 2018 را از شکست دهد. در آخرین مسابقه تاپ ۱۶ هم ترش باکس و کیچیپا به‌مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت کیچیپا توانست با یک برد شیرین راهی تاپ ۸ شود. ازاین‌رو بازیکنان راه یافته به مسابقات روز آخر، حریف‌های خود را شناسایی کردند و از امشب باید به‌مصاف رقبای خود بروند. در ادامه می‌توانید براکت تاپ ۸ بازی استریت فایتر V را در زومجی تماشا کنید. نکته جالب روز اول و دوم مسابقات، حذف شدن اشخاص سرشناس و بازیکنان حرفه‌ای Street Fighter 5 درحالی بود که حتی وارد تاپ ۳۲ یا تاپ ۱۶ هم نشدند که از میان‌ آن‌ها می‌توان به دایگو، ایتاباشی زانگیف، هایتانی، توکیدو و ناکلدو اشاره کرد.

مسابقات Evo 2019 استریت فایتر V


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده