نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

ساخت بازی Control به اتمام رسید

بازی Control، تازه‌ترین ساخته‌ی استودیو Remedy، حدودا یک ماه پیش از تاریخ عرضه‌ی رسمی‌ آن آماده شده است. روند توسعه‌ی این بازی بالاخره پس از سه سال تلاش سخت به‌پایان رسیده است.

حدودا یک ماه پیش از عرضه‌ی رسمی، استودیو رمدی (Remedy) از «گلد شدن» یا به اتمام رسیدن روند ساخت اثر جدید خود یعنی بازی کنترل (Control) خبر داده است. اخبار به پایان رسیدن روند ساخت بازی Control توسط یکی از اعضای استودیوی رمدی یعنی میکائیل کاسورینن در اینترنت پخش شد. او که یکی از کارگردان‌های بازی به شمار می‌رود، خبر اتمام ساخت بازی را در توییتر منتشر کرد. به‌گفته‌ی او چنین پروژه‌ای سختی‌ها و چالش‌های خاص خودش را داشت اما آن‌ها که در نظر او بهترین تیم بازی‌ساز جهان هستند توانسته‌اند به‌خوبی این سختی‌ها را پشت‌سر بگذارند.

همه‌ی چیزهایی که او در توییت خود مطرح کرده، موارد بسیار بزرگی هستند و برای استودیو رمدی تجربه‌های تازه‌ای محسوب می‌شوند. خصوصا این مسئله که این بازی قرار است هم‌زمان روی سه پلتفرم منتشر شود و این از چالش‌های جدید آن‌ها برای به‌اتمام رساندن بازی بود. بازی Control نخستین اثری است که رمدی پس از به‌پایان رسیدن همکاری‌اش با مایکروسافت آن را توسعه داد. آن‌ها در سال ۲۰۱۶ و پس از عرضه‌ی بازی Quantum Break این همکاری را به اتمام رساندند.

تمام شد. آی‌پی جدید، تکنولوژی جدید، ساختار تازه‌ی بازی، کارگردانی جدید، سه پلتفرم و سه سال. برای بهترین تیم بازی‌ساز دنیا پیشرفت خوبی است!

بازی Control

مدیر ارتباطات استودیو رمدی یعنی توماس پوها هم در توییتر درباره‌ی تمام شدن روند ساخت بازی کنترل صحبت کرد. او عقیده دارد این بازی دستاورد بسیار بزرگی است؛ برای تیمی که کمتر از صد نفر عضو آن هستند و در سه سال بازی‌ای با این سطح و اندازه را کامل کرده‌اند. سه سالی که گذشت، مطمئنا برای آن‌ها سال‌هایی به یادماندنی خواهد بود.

در این سه سال؛ با چیزهای تازه‌ی زیادی رو‌به‌رو شدیم. بسیار شگفت‌انگیز است که توانستیم با حفظ کیفیت همه‌ی این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم. این بازی همچنین پروژه‌ای بسیار بزرگ است و کاملا [با همه‌ی دیگر ساخته‌های ما] فرق می‌کند و به‌طور میانگین با کمتر از صدنفر در داخل استودیو تولید شده است. از همه‌ی توسعه‌دهندگان خارجی‌ای که در این پروژه به ما کمک کردند و همچنین از 505Games تشکر می‌کنم.

طبق نمایش‌ها بازی Control توانسته نظر طرفداران بازی‌های استودیو رمدی را به خودش جلب کند. نمایش‌های بازی نه‌تنها از لحاظ بصری توانسته‌اند طرفداران را راضی کنند، بلکه از نظر خلاقیت‌های موجود در گیم‌پلی و پیچش‌های موجود در روایت نیز ویژگی‌های رضایت‌بخشی را به طرفداران وعده داده‌ است. اگر طرفدار بازی‌های قبلی استودیو هستید، احتمالا با بازی کردن Control نیز راضی خواهید شد. این استودیو ساخت بازی‌هایی نظیر مکس پین، بازی ترسناک Alan Wake و بازی Quantum Break را که با همکاری مایکروسافت تهیه شد، در کارنامه خود دارد. اگرچه حالا Control قرار نیست از لحاظ داستانی با هیچ‌یک از این بازی‌ها ارتباط خاصی داشته باشد اما همچنان می‌توان ریشه و ساختار آن‌ها را در تازه‌ترین ساخته‌ی رمدی دید.

حالا باید منتظر انتشار بازی در ماه آینده بمانیم و ببینیم سازندگان Control می‌توانند خاطرات خوب گذشته را برای طرفداران احیا کنند یا خیر. این بازی قرار است در تاریخ ۲۷ آگوست سال جاری (۵ شهریور ۱۳۹۸) برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود. شما می‌توانید اخبار لحظه‌ای آن را ازطریق زومجی دنبال کنید.

نظر شما درباره‌ی تازه‌ترین پروژه‌ی سم لیک و تیمش چیست؟ آیا این بازی را در فهرست خرید خود قرار داده‌اید؟ دیدگاه‌تان را با زومجی با اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده