نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸

فیلم شیر شاه رکورد افتتاحیه ماه جولای و فیلم‌های لایو اکشن دیزنی را شکست

فیلم The Lion King با ثبت دو رکورد از جمله بهترین افتتاحیه ماه جولای، کار خود را در گیشه آغاز کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم The Lion King (شیر شاه) کار خود را در گیشه بسیار با قدرت آغاز کرده است. این فیلم لایو اکشن و موزیکال در سه روز اول اکرانش موفق شد حدود ۱۸۵ میلیون دلار فروش کند و رکورد بزرگترین افتتاحیه ماه جولای را که تا پیش از این در اختیار فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2 (هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم) با افتتاحیه ۱۶۹.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ بود، بشکند. این تنها رکوردی نیست که فیلم شیر شاه شکسته و این فیلم موفق شده تا رکورد بازسازی‌های لایو اکشن والت دیزنی از انیمیشن‌های قدیمی آن را نیز به نام خود ثبت کند که این رکورد پیش از این به فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) با افتتاحیه ۱۷۴.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ تعلق داشته است.

The Lion King

همچنین فیلم The Lion King حدود ۲۶۹.۴ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده تا در مجموع فروش خارجی این فیلم به ۳۴۶ میلیون دلار افزایش پیدا کند و در مجموع فروش کلی فیلم شیر شاه به ۵۳۱ میلیون دلار برسد. قابل انتظار است که پس از فیلم‌هایی چون فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) و احتمالا فیلم Aladdin (علاالدین) و انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴)، فیلم The Lion King به چهارمین یا پنجمین فیلم یک میلیاردی کمپانی والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود که بدون شک موفقیت بزرگی برای این کمپانی است. همچنین فیلم شیر شاه سینمااسکور و نمره A را از تماشاگران دریافت کرده که با توجه به نقدهای فیلم، خبر خوبی برای دیزنی و ادامه فروش موفق این فیلم است.

دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، چویتل اجیوفور، بیانسه، سث روگن، جان الیور، بیلی ایکنر، الفری وودارد، جان کانی، فلورنس کازومبا، اریک آندره، کیگان-مایکل کی، ایمی سداریس، جی‌دی مک‌کرری و شهدی رایت جوزف، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Lion King به‌عنوان صداپیشه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده جان فاورو بوده که او پیش از این کارگردانی فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) را بر عهده داشته است.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده