// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

جمع‌بندی مسابقات VS Fighting 2019 بازی Street Fighter V

مسابقات VSFighting 2019 بازی Street Fighter V به مدت دو روز برگزار شد و شاهد رقابت نزدیک بازیکنان برای کسب عنوان قهرمانی بودیم.

VSFighting را می‌توان یکی از رویدادهای مهم eSports برای بازی‌های مبارزه‌ای دانست. این رویداد جزو مسابقات اصلی و مهم کپکام پرو تور (Capcom Pro Tour) هم به‌حساب می‌آید که بازیکنان حرفه‌ای Street Fighter V، برای کسب امتیاز و عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند. از روز شنبه مسابقات VSFighting 2019 رشته استریت فایتر 5 آغاز شد و ۱۷۸ شرکت کننده دراین‌دوره از مسابقات شرکت کرده بودند. از میان شرکت کنندگان هم می‌توان‌به ماچابو، بونچان، NL، دایگو، ایتاباشی زانگیف و ساکو اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها جزو بازیکنان صاحب‌نام استریت فایتر به‌حساب می‌آیند. 

مسابقات VSFighting 22019 بازی Street Fighter V

در جریان روز اول مسابقات، بازیکنان در هشت گروه مختلف قرار گرفتند تا بتوانند وارد لیست ۴۸ بازیکن برتر شوند. مسابقات ابتدایی و گروهی آنطور که باید و شاید لذت‌بخش نبود و هیجان خاصی نداشت. این در حالی است که با ورود به قسمت تاپ ۶۴ و رسیدن به تاپ ۴۸، شاهد مسابقات هیجان‌انگیزتری بودیم؛ جایی‌که بعضی از بازیکنان حرفه‌ای برای پیشرفت در بازی باید با یکدیگر رقابت می‌کردند. در جریان تاپ ۴۸، مبارزان استریت فایتر V با یکدیگر وارد رقابت شدند تا هشت بازیکن نهایی برای رقابت در روز آخر انتخاب شوند. از مهم‌ترین مسابقات این قسمت می‌توان‌به بازی فینام با کاراکتر کارین و ایتاباشی زانگیف با کاراکتر ابیگیل اشاره کرد. در این بازی فینام توانست با نتیجه ۳-۱ ایتاباشی را شکست دهد و در ادامه، با از پیش روی برداشتن انگری برد، وارد براکت برنده‌های تاپ ۸ شد. همچنین بونچان هم با شکست دادن NL و دوگورا، توانست به‌راحتی در براکت برنده‌های تاپ ۸ جای بگیرد. در ادامه می‌توانید جدول مربوط به شرکت کنندگان براکت برنده و بازنده را مشاهده کنید.

براکت برنده

اسم بازیکنکاراکتر
بونچانسگات/کارین
پانککارین
فینامکارین/نکالی
اینفکشسزکو

براکت بازنده

اسم بازیکنکاراکتر
گچیکونرشید
انگری بردزکو
ماچابونکالی
ساکومنات/کاگه

مسابقات Top 8

در جریان مسابقات تاپ ۸ و اولین مسابقه، پانک با کاراکتر کارین، به‌سراغ فینام با کاراکتر کارین رفت. در این مسابقه Mirror (مسابقاتی که هر دو مبارز یک کاراکتر را بر می‌دارند) شاهد عملکرد بسیار خوبی از پانک بودیم و توانست با نتیجه ۳بر۱ فینام را شکست دهد. در ادامه اینفکشس باید با بونچان بازی می‌کرد. اینفکشس که به تازگی وارد تیم CYG Beast شده است، در این دوره از مسابقات عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش گذاشت، اما نتوانست حریف بونچان شود و با نتیجه ۳-۱ مغلوب بونچان با کاراکتر سگات شد. در ادامه اینفکشیوس و فینام باید منتظر بازی‌های براکت بازنده‌ها می‌ماندند تا حریف‌های خود را در تاپ ۶ مشاهده کنند. در اولین بازی از براکت بازنده‌ها، گچیکون با کاراکتر رشید به‌مصاف انگری برد با کاراکتر زکو رفت. در این مسابقه، قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۸ با نتیجه ۳-۱ شکست خورد و انگری برد وارد مرحله بعد شد. این در حالی است که ماچابو هم توانست بازی خود را پیروز شود و ساکو را از دور مسبقات حذف کرد. 

مسابقات VSFighting 22019 بازی Street Fighter V

در ادامه بازیکنان براکت بازنده، باید با یکدیگر رقابت می‌کردند تا یکی از آن‌ها وارد فینال براکت بازنده‌ها شود. در اولین مسابقه از تاپ ۶ اینفکشس با کاراکتر زکو به‌مصاف انگری برد با کاراکتر زکو رفت. در این بازی انگری برد بدون هیچ زحمتی توانست اینفکشس را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها شود. همچنین ماچابو هم توانست یک بار دیگر قدرت کاراکتر نکالی را به‌تصویر بکشد و فینام را از دور مسابقات حذف کند. فینام در این مسابقه درکنار کارین، نکالی را هم انتخاب کرد، اما نتوانست پیروز میدان باشد و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد. یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات روز آخر، مربوط‌به نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها و بازی انگری برد با ماچابو بود. در این بازی شاهد عملکرد فوق‌العاده هر دو بازیکن بودیم، اما این ماچابو بود که در انتها توانست با شناخت خوب حریف خود، پیروز میدان باشد و با نتیجه ۳-۲ انگری برد را شکست داد. 

مسابقات VSFighting 22019 بازی Street Fighter V

در براکت برنده و مسابقه فینال این بخش، بونچان و پانک که تابه‌حال بازی‌های مختلفی را با یکدیگر انجام داده‌اند، به‌مصاف یکدیگر رفتند. در اولین مسابقه بونچان کاراکتر سگات را انتخاب کرد و در ادامه به‌سراغ کارین رفت، اما با نتیجه ۳-۱ مغلوب پانک و کاراکتر کارین شد. ازاین‌رو در فینال براکت بازنده‌ها باید با ماچابو مسابقه می‌داد. در این مسابقه نفس‌گیر و هیجان‌انگیز، بونچان توانست همانند رویداد گذشته ماچابو را شکست دهد و راهی فینال بزرگ شود. حال بونچان باید یک بار دیگر با پانک مسابقه می‌داد، اما این بار برای پیروز شدن باید ۶ بار پانک را شکست می‌داد، زیرا بونچان از براکت بازنده وارد فینال بزرگ شده بود و ابتدا باید براکت را ریست می‌کرد. بااینکه بونچان در فینال براکت برنده با نتیجه ۳-۱ شکست خورده بود، اما عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده بود و یک بار دیگر توانست به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند. وی ابتدا ۳بر۱ پانک را شکست داد تا براکت ریست شود. در ادامه پانک بهتر از قبل بازی کرد، اما در نهایت با نتیجه ۳-۲ شکست خورد. 

رتبهاسم بازیکنکاراکترکشور
۱بونچانسگات/کارینژاپن
۲پانککارینآمریکا
۳ماچابونکالیژاپن
۴انگری بردزکوعمارات
۵اینفکشسزکوبریتانیا
۵فینامنکالی/کاریننروژ
۷ساکومنات/کاگهژاپن
۷گچیگونرشیدژاپن


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده