// دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

حالت چندنفره DOOM Eternal به اندازه بخش کمپین بازی رضایت بخش خواهد بود

تیم سازنده Doom Eternal در این نسخه سعی دارد با استفاده مناسب از ساختار و ماهیت سری Doom، یه بخش چندنفره سرگرم کننده را در دسترس کاربران قرار بدهد.

نسخه بازسازی شده Doom در سال ۲۰۱۶ توانست یک تجربه بسیار عالی در زمینه بازی‌های تیراندازی اول شخص برای کاربران به ارمغان بیاورد. بخش تک‌نفره بازی، از نظر گیم‌پلی و گان‌فایت‌، توانست بازیکنان را به‌خوبی سرگرم کند و کاربران از هر لحظه‌ی آن لذت بردند. این در حالی است که بخش چندنفره‌ی بازی آن‌چنان عملکرد خوبی نداشت. این بخش صرفا یک الگو برداری از سایر بازی‌های ویدیویی بود و هیچ شباهتی به ساختار و ماهیت Doom نداشت.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو اید سافتور (id Software)، سازنده بازی Doom Eternal، اعلام کرده است که تیم سازنده به‌جای استفاده از یک حالت چندنفره که شبیه به بازی‌های دیگر است، سعی دارد از یک بخش چندنفره مخصوص‌به خودشان استفاده کند تا کاربران باتوجه‌به ساختار سری دوم، بتوانند آن را تجربه کنند. ازاین‌رو در دوم ایترنال شاهد حالت نبرد (Battle Mode) هستیم. در اینجا یک بازیکن در قالب «شکارچی دوم» باید با دو بازیکن دیگر که در نقش هیولاهای بازی هستند، مبارزه کند. تیم سازنده سه دور (راند) برای هر مسابقه در نظر گرفته است.

Doom Eternal

هیوگو مارتین، کارگردان خلاق Doom Eternal، در جریان گفت‌وگوی اخیر خود اعلام کرده است که این حالت چندنفره دقیقا موردی است که تجربه‌ی خاص Doom را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد. در ادامه مارتی استرتن، تهیه کننده اجرایی دوم ایترنال، دراین‌باره می‌گوید:

با ساخت ریبوت Doom یاد گرفتیم که در طراحی بازی از مدل‌های اولیه استفاده نکنیم و خودمان خلاق باشیم. من فکر می‌کنم در بخش تک‌نفره خلاق بودیم و رهبری درستی داشتیم، اما در بخش چندنفره، نمونه‌های موجود در بازار را دنبال کردیم. ازاین‌رو منتقدان و کاربران اعلام نارضایتی کردند. حالت خوب و سرگرم کننده‌ای بود، اما اورجینال نبود. این بار می‌خواهیم حس‌وحال واقعی دوم را در دسترس کاربران قرار بدهیم. ما از DNA، ماهیت سری Doom و نبرد یک شکارچی علیه شیاطین استفاده کردیم تا یک تجربه رقابتی و اجتماعی را به‌وجود بیاوریم. زمانی‌که یک شکارچی داشته باشید و بگذارید بازیکنان در نقش شیطان‌ها ظاهر شوند، احساس خوبی را کسب خواهید کرد. ما ترجیح می‌دهیم از حالتی استفاده کنیم که بسیار با کیفیت باشد و تجربه‌ی بسیار خوبی را القا کند، تا اینکه از بخش بزرگی با حالت‌های متعدد استفاده کنیم؛ کاری که ما در نسخه ۲۰۱۶ بازی Doom انجام دادیم.

مارتین استرتن هم در طول صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که در گذشته آن‌ها از نمونه‌های موجود در بازار استفاده کردند و تجربه‌ای را ارائه دادند که ماهیت سری دوم را نداشت. این در حالی است که دوم ایترنال دقیقا همان موردی است که کاربران را در هر دو بخش راضی می‌کند؛ یک بخش تک‌نفره سرعتی و هیجان‌انگیز در کنار یک حالت چندنفره اصیل با المان‌ها و ساختار سری Doom که تجربه خاصی را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد. وی در انتها افزود:

ما تجزیه و تحلیل‌های مختلفی را انجام دادیم و مشاهده کردیم که کاربران هنوز بخش کمپین Doom را تجربه می‌کنند. آن‌ها بارها و بارها این کار را انجام می‌دهند و دلیل آن هم احساسی است که نسبت به تجربه‌ی بازی دارند. ازاین‌رو ما ازطریق Battle Mode بازی Doom Eternal سعی داریم ویژگی‌ای را در دسترس کاربران قرار بدهیم که این حالت را مدام در شرایطی پویا تجربه کنند.

در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد تهیه کننده اجرایی بازی Doom Eternal چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده