// دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

جمع‌بندی مسابقات GOTDR 2019 بازی Street Fighter V

مسابقات Game Over The Dominic Republic 2019 بازی Street Fighter V از روز شنبه به مدت دو روز برگزار شد و ۱۲۴ نفر برای کسب مقام قهرمانی با یکدیگر رقابت کردند.

در فصل تابستان مسابقات متعددی برای کپکام پرو تور (Capcom Pro Tour) در نظر گرفته شده است. بااین‌حال در جریان کپکام پرو تور ۲۰۱۹، شاهد اضافه شدن یک رویداد جدید به جمع مسابقات فصل تابستان بودیم که در جمهوری دومینیکن برگزار شد. مسابقات Game Over The Dominic Republic 2019 یا به اختصار GOTDR 2019 رشته Street Fighter V از روز شنبه به‌مدت دو روز برگزار شد. در این رویداد شاهد شرکت کننده‌های همیشگی و متعدد بازی استریت فایتر 5 نبودیم، اما بازیکنانی نظیر توکیدو، فینام، پانک، ایتاباشی زانگیف و فودو در این مسابقات شرکت کرده بودند تا بتوانند امتیاز بیشتری را برای کپکام پرو تور کسب کنند.

مسابقات GOTDR 2019 بازی Street Fighter V

در روز اول از مسابقات GOTDR 2019، شرکت کنندگان در هشت گروه مختلف تقسیم‌بندی شدند تا با رقبای خود مسابقه دهند تا بتوانند در انتهای روز در جمع هشت بازیکن نهایی قرار بگیرند. معمولا روز اول مسابقات هیجان بالایی ندارد؛ زیرا امکان رویارویی بازیکنان قوی و صاحب‌نام با افراد تازه‌‌وارد وجود دارد که این مورد سبب می‌شود نبردی یک طرفه را شاهد باشیم. بااین‌حال پس از پشت سر گذاشتن مسابقات گروهی، بازیکنان وارد مرحله تاپ ۳۲ و مرحله تاپ ۱۶ شدند. ازاین‌رو مسابقات در این قسمت هیجان خاص خودش را داشت؛ زیرا بازیکنان انتخاب شده، اشخاصی بودند که هرکدام از آن‌ها پتانسیل بالایی داشتند. یکی از مسابقات جذاب مرحله تاپ ۱۶، بازی ایتاباشی زانگیف با فینام بود. وی با تمام تلاش خود نتوانست فینام را شکست دهد و با نتیجه ۲-۰ وارد براکت بازنده شد. در ادامه او در براکت بازنده هم مغلوب اسماگ شد و از دور مسابقات کنار رفت. بااین‌حال توکیدو، ساکو و فودو با پشت سر گذاشتن رقبای خود، توانستند وارد تاپ ۸ شوند. در ادامه می‌توانید جدول تاپ و بازیکنان براکت برنده و بازنده را در زومجی مشاهده کنید.

مسابقات GOTDR 2019 بازی Street Fighter V

براکت برنده

بازیکنکاراکترکشور
دوگورابایسنژاپن
فینامکارین/نکالینروژ
توکیدوآکوماژاپن
فودوبردیژاپن

براکت بازنده

بازیکنکاراکترکشور
اسماگبالروگآمریکا
جیواآکوماچین
اویل کینگ
رشیدتایوان
ساکومنات/کاگهژاپن

تاپ ۸ مسابقات GOTDR 2019

با شروع روز دوم، شاهد آغاز مرحله تاپ ۸ بودیم که در اولین مسابقه، توکیدو و فودو به‌مصاف یکدیگر رفتند. در جریان یک بازی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر، توکیدو با عملکرد بهتر خود توانست فودو با کاراکتر بردی را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. نکته‌ی جالب این بود که روز آخر مسابقات با روز تولد توکیدو مصادف بود و وی برای قهرمانی آمده بود. این در حالی است که در دومین مسابقه، دوگورا باید با فینام مسابقه می‌داد. دوگورا در روز اول توانست عملکرد بهتری را نسبت به رویداد گذشته از خود به‌نمایش بگذارد و همچنان به راه خود ادامه داد و در یک بازی زیبا، توانست فینام را از پیش روی بردارد. در ادامه فینام و فودو باید منتظر مسابقات براکت بازنده می‌ماندند تا با حریف‌ خود بازی کنند. در اولین مسابقه از براکت بازنده، اویل کینگ با کاراکتر رشید با ساکو با کاراکتر کاگه مبارزه کرد. ساکو همانند رویدادهای اخیر، در این رویداد هم در بعضی از بازی‌های خود از کاراکتر کاگه استفاده کرد تا شاهد توانایی وی در استفاده از کاراکترهای مختلف باشیم. وی در یک نبرد زیبا توانست اویل کینگ را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و راهی مرحله تاپ ۶ شود. همچنین جیوا (JieWa)، ستاره این دوره از مسابقات هم توانست اسماگ را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. اسماگ با کاراکتر جی در طول مسابقه به‌سراغ کاراکتر قدیمی خود (بالروگ) هم رفت، اما نتوانست پیروز میدان باشد.

مسابقات GOTDR 2019 بازی Street Fighter V

در جریان تاپ ۶، فودو، جیوا، ساکو و فینام باید با یکدیگر مسابقه می‌دادند تا تکلیف چهار مبارز انتهایی مشخص شود. در اولین مسابقه، فودو توانست جیوا را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. فینام با توجه به شکست خود در همان بازی اول، تصمیم گرفته بود اشتباه‌های خود را جبران کند و عملکرد بهتری را در ادامه از خود به‌نمایش بگذارد. ازاین‌رو توانست با نتیجه ۳-۲، ساکو با کاراکتر منات را شکست دهد. البته در این بازی فینام برای پیروزی به‌سراغ نکالی، اولین کاراکتر فینام، رفت و توانست نمایش بهتری داشته باشد. پس از تمام شدن بازی‌های براکت بازنده، توکیدو و دوگورا باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند تا تکلیف اولین مبارز فینال بزرگ مشخص شود. در بازی فینال براکت برنده‌ها، دوگورا با نتیجه ۳-۲ از توکیدو شکست خورد و وارد براکت بازنده شد. در نیمه نهایی براکت بازنده هم فودو و فینام مقابل یکدیگر قرار گرفتند و فینام توانست با نتیجه ۳-۱، فودو را به‌راحتی شکست دهد.

مسابقات GOTDR 2019 بازی Street Fighter V

فینام پس از پیروزی خود مقابل فودو، باید در فینال براکت بازنده با دوگورا مسابقه می‌داد تا دومین فینالیست هم مشخص شود. در این مسابقه فینام که عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده بود، با نتیجه ۳-۲ دوگورا را شکست داد و حریف توکیدو در فینال بزرگ شد. فینال بزرگ رویداد GOTDR 2019 جذابیت بالایی داشت. فینام برای قهرمانی باید ابتدا در سه بازی توکیدو را شکست می‌داد (بازی‌های تاپ ۸ به‌صورت Best of 5 انجام می‌شوند) تا شاهد ریست شدن براکت و قرار گرفتن هر دو بازیکن در شرایط یکسان باشیم. فینام توانست به‌سختی توکیدو را در دور اول شکست دهد و براکت را ریست کند، اما در انتها توکیدو که نمی‌خواست در روز تولدش بازنده باشد، به‌خوبی توانست حرکات و شیوه بازی فینام را شناسایی کند؛ ازاین‌رو با نتیجه ۳-۰، فینام را شکست داد و قهرمان شد. در ادامه می‌توانید جدول رتبه‌های بازیکنان را مشاهده کنید.

مسابقات GOTDR 2019 بازی Street Fighter V

رتبهاسم بازیکناناسم کاراکترکشور
۱توکیدوآکوماژاپن
۲فینامکارین/نکالینروژ
۳دوگورابایسنژاپن
۴فودوبردیژاپن
۵ساکوکاگه/مناتژاپن
۵جیواآکوماچین
۷اویل کینگرشیدتایوان
۷اسماگبالروگ/جیآمریکا


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده