نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

گزارش فروش سینمای ایران؛ ادامه صدرنشینی «شبی که ماه کامل شد»

در گزارش فروش این هفته از صدرنشینی ادامه‌دار «شبی که ماه کامل شد» و ادامه فروش فیلم‌های اکران عید فطر صحبت کرده‌ایم. با گزارش زومجی همراه باشید.

فیلم‌های اکران عید فطر به هفته چهارم رسیده‌اند. فروش فیلم‌ها اما آنگونه که پیش‌بینی می‌شد نبوده است. برای نمونه انتظار می‌رفت «ما همه با هم هستیم» به دلیل حضور پرتعداد بازیگران سرشناس، در زمینه فروش عرصه را برای فیلم‌های دیگر تنگ کند. یا به نظر می‌رسید فیلم سینمایی «سرخپوست» به دلیل همزمانی در اکران با «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم»، در گیشه چندان موفق نباشد. شرایط گیشه اما به گونه دیگری رقم خورد. در این هفته فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، ساخته نرگس آبیار برای چهارمین هفته روی پرده ۱۳۲ سینما رفته است. این فیلم سینمایی در این هفته با فروشی معادل یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان در صدر جدول ایستاده است. «شبی که ماه کامل شد» با این حساب به فروش کلی ۹ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

فیلم سرخپوست / فیلم سرخ پوست

رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی است. این فیلم سینمایی نیز یکی از فیلم‌های اکران عید فطر محسوب می‌شود. «سرخپوست» طی این هفته ۱۳۲ سینما در اختیار داشت. این فیلم ایرانی در این هفته به درآمد یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. مجموع درآمد «سرخپوست» حالا به ۷ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان رسیده است. موفقیت تجاری «سرخپوست» تفاوت‌هایی با چهار فیلم دیگر بالای جدول دارد. اول اینکه «سرخپوست» برخلاف سه فیلم از این چهار فیلم، کمدی نیست. دو اینکه «سرخپوست» برخلاف «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره فجر به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. و البته این فیلم سینمایی نوید محمدزاده را به عنوان بازیگر دارد و در جشنواره نیز با اینکه در بخش جوایز موفق نبود، اما توجه مردم را به خود جلب کرد. سومین فیلم پرفروش این هفته «ما همه با هم هستیم»، ساخته کمال تبریزی است. این فیلم پربازیگر در چهارمین هفته اکرانش ۱۴۴ سینما در اختیار داشت. «ما همه با هم هستیم» در هفته گذشته ۸۵۰ میلیون تومان فروخت. ساخته جدید کمال تبریزی حالا مجموع درآمد ۷ میلیارد و ۹۶۹ میلیون تومان را تجربه می‌کند.

 فیلم ماهمه باهم هستیم

رتبه چهارم این هفته در اختیار «تگزاس ۲»، ساخته مسعود اطیابی است. این فیلم ایرانی یازدهمین هفته اکرانش را با نمایش در ۹۳ سینما سپری کرد. «تگزاس ۲» که دومین قسمت از پنج‌گانه «تگزاس» است، در این هفته ۷۱۸ میلیون تومان فروخته است. «تگزاس ۲» تاکنون ۱۸ میلیارد و ۵۱۲ تومان فروخته است. پنجمین فیلم پرفروش هفته گذشته، «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان است. این فیلم سینمایی برای دومین هفته اکرانش ۱۳۵ سینما داشت. «زهرمار» این هفته ۶۰۵ میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان رسید. شما در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع درآمد
۱شبی که ماه کامل شد۴۱۳۲۱,۸۷۵,۵۷۷,۰۰۰۹,۳۵۷,۵۰۴,۰۰۰
۲سرخپوست۴۱۳۲۱,۵۲۵,۱۷۶,۰۰۰۷,۵۸۴,۳۱۹,۰۰۰
۳ما همه با هم هستیم۴۱۴۴۸۵۰,۲۲۷,۰۰۰۷,۹۶۹,۲۴۸,۰۰۰
۴تگزاس 2۱۱۹۳۷۱۸,۶۸۱,۰۰۰۱۸,۵۱۲,۳۲۷,۰۰۰
۵زهرمار۲۱۳۵۶۰۵,۶۱۷,۰۰۰۱,۴۸۸,۷۷۹,۰۰۰
۶ایکس لارج۱۸۱۲۸۴,۷۵۴,۰۰۰۲۸۴,۷۵۴,۰۰۰
۷سامورایی در برلین۸۶۴۲۰۹,۲۳۱,۰۰۰۵,۱۸۵,۰۱۶,۰۰۰
۸متری شیش و نیم۱۵۲۷۱۱۹,۱۹۰,۰۰۰۲۶,۹۳۰,۵۲۶,۰۰۰
۹دختر شیطان۴۶۰۶۳,۶۶۵,۰۰۰۷۵۳,۰۳۶,۰۰۰
۱۰پیشونی سفید ۳۱۵۱۱۹,۷۳۵,۰۰۰۳,۲۲۴,۰۷۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده