نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

کوجیما: Death Stranding نباید شوتر سوم‌ شخص یا مخفی‌ کاری خطاب شود

هیدئو کوجیما که در اکانت توییتر خود اطلاعاتی از بازی جدیدش یعنی Death Stranding منتشر می‌کند به تازگی گفته که این بازی نه یک شوتر سوم‌شخص و نه یک بازی مخفی‌کاری است.

هیدئو کوجیما در هفته‌ی گذشته از تریلر جدیدی از بازی موردانتظارش یعنی Death Stranding رونمایی کرد و به دنبال آن تاریخ انتشار و اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شدند. پس از این اتفاق، کوجیما به صورت روزانه از طریق اکانت توییترش اطلاعات جدید و جالبی را درباره بازی‌اش منتشر می‌کند. او در تازه‌ترین توییت‌هایش به بیان ویژگی‌های گیم‌پلی بازی دث استرندینگ پرداخته و سعی کرده برداشت‌های اشتباهی که طرفدران از تریلرهای بازی دریافت کرده‌اند را اصلاح کند.

به گفته‌ی کوجیما، دث استرندینگ قرار نیست یک بازی مخفی‌کاری باشد و همچنین لقب «شوتر سوم‌شخص» مناسب این بازی نیست. کوجیما پیشتر نیز روی این مسئله تاکید زیادی داشت اما حالا باز هم به این موضوع اشاره می‌کند که اثر جدیدش ژانر جدیدی در میان بازی‌های اکشن است و نباید با استانداردها و  و معیارهای رایج در دنیای بازی‌ها آن را سنجید. به گفته‌ی او دث استرندینگ «بازی‌ای درباره رشته‌ها و اتصال» است و این حالت در تمامی بخش‌های بازی از مکانیک‌های گیم‌پلی گرفته تا داستان، شخصیت‌پردازی و ساختار جهان حفظ شده است. به گفته‌ی کوجیما، در دث استرندینگ یک سیستم اجتماعی گسترده خلق شده است که تجربه‌اش با هر بازی دیگری که تاکنون انجام داده‌اید متفاوت است.

Death Stranding

کوجیما در گفته‌های خود سعی داشته تا ذات بازی و آنچه را که Death Stranding در واقع سعی در بیانش دارد توضیح دهد اما تا اینجای کار این مسئله برای طرفداران بسیار غیر واضح بوده است. خصوصا با نمایش‌هایی که تاکنون از گیم‌پلی بازی دیدیم. مکانیک‌های مخفی‌کاری، اکشن و تیراندازی سوم‌شخص در گیم‌پلی بازی دیده می‌شوند و برخی طرفداران بازی پیش‌بینی می‌کردند بازی به‌طور ویژه‌ای روی بخش‌های مخفی‌ کاری و تیر اندازی تمرکز داشته باشد. درست مانند اثر قبلی هیدئو کوجیما یعنی سری بازی پرطرفدار Metal Gear Solid. اما طبق صحبت‌های کوجیما، گویا قرار نیست سبک و سیاق سری متال گیر به بازی جدید وی نفوذ کند.

به‌خاطر اینکه سوالات مشابه را زیاد دریافت می‌کنم، باید این مسئله را مجددا تکرار کنم. Death Stranding یک بازی مخفی‌کاری نیست. مکانیک‌های معمول در آن وجود دارند اما دراصل بازی حتی نمی‌تواند اکشن تیراندازی سوم‌شخص نام بگیرد. با ترکیب کردن مفهوم ارتباط (رشته‌ها) این بازی قرار است یک ژانر جدید و کاملا متفاوت باشد. ژانری که می‌توان آن را بازی «اکشن رشته‌ای» (سیستم اجتماعی رشته‌ای) نامید.

کوجیما تلاش می‌کند انتظارات را از بازی جدیدش فراتر ببرد و طرفداران را متقاعد کند با اینکه مکانیک‌های معمول سایر بازی‌های اکشن در اثر جدید او دیده می‌شود، دث استرندینگ همچنان در چارچوب‌های ژانرهای معمول بازی‌های اکشن نمی‌گنجد. اگرچه هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم گیم‌پلی بازی دقیقا چیست و مکانیک‌های آن از چه قرار هستند، اما خبر خوب این است که فاصله‌ی چندان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده و حتی اگر کوجیما هم اطلاعات جدیدی از بازی منتشر نکند، به زودی خودمان به آن دسترسی پیدا خواهیم کرد.

بازی Death Stranding قرار است در تاریخ هشتم نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 در دسترس قرار گیرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره بازی جدید هیدئو کوجیما چیست؟ آیا معتقدید این بازی قرار است ژانر جدیدی در دنیای بازی‌های اکشن باشد؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده