// دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

جمع بندی مسابقات Combo Breaker 2019 بازی Street Fighter V

مسابقات Combo Breaker 2019 بازی Street Fighter V در سه روز برگزار شد و شاهد درخشش مجدد نایب قهرمان Evo 2017 بودیم.

در جریان مسابقات Capcom Pro Tour، بازیکنان حرفه‌ای بازی Street Fighter V با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در انتها بتوانند جواز حضور در مسابقه انتهایی سال را از آن خود کنند. حال کپکام (Capcom) مسابقات مختلفی را برای کپکام پرو تور در نظر گرفته است که روز جمعه، شاهد مسابقات Combo Breaker 2019 بودیم. در جریان مسابقات کومبو بریکر، ۶۰۰ نفر از سراسر جهان برای رشته استریت فایتر V نام نویسی کرده بودند که از میان بازیکن‌های حرفه‌ای حضور یافته می‌توان به توکیدو، دایگو، بونچان، هایتانی، ساکو و پانک اشاره کرد. همچنین چهره‌های قدیمی و جدیدی هم در این میان حضور یافته بودند تا بتوانند موفقیت‌های جدیدی را کسب کنند.

مسابقات کومبو بریکر ۲۰۱۹

در جریان مسابقات روز اول و دوم، بازیکنان برای رسیدن به‌ لیست ۲۴ بازیکن برتر با یکدیگر مسابقه می‌دادند. روز اول و دوم مسابقات دارای مسابقه‌های جالبی بود و اتفاق‌های هیجان‌انگیزی افتاد. مناردی، قهرمان کپکام کاپ 2017 مدتی بود که عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش نمی‌گذاشت و به یک بازیکن سطح متوسط تبدیل شده بود، اما در جریان کومبو بریکر ۲۰۱۹ توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد. او در براکت بازنده‌ها و در راه رسیدن به تاپ ۲۴، بازیکن‌های سرشناسی نظیر ماگو، توکیدو و دایگو را از دور مسابقات حذف کرد. همچنین در ادامه بونچان را هم شکست داد، اما در نهایت با رتبه‌ی نهم، به کار خود پایان داد. ازطرفی هایتانی در سال ۲۰۱۹ و مسابقات کپکام پرو تور توانسته است عملکرد بهتری نسبت به سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ را از خود به‌نمایش بگذارد. وی با اینکه به براکت بازنده‌ها فرستاده شد، اما توانست جزو بازمانده‌های براکت بازنده‌ها قرار بگیرد و به تاپ ۲۴ راه پیدا کند. از دیگر بازیکن‌هایی که در جریان روز اول و دوم خوش درخشیدند هم می‌توان به ماچابو و آی‌دام اشاره کرد. ماچابو مدتی است که در رویداد‌های رنکینگ مختلفی شرکت می‌کند و نتایج خوبی را کسب کرده است. در جریان کومبو بریکر هم او توانست ازطریق براکت برنده‌ها وارد تاپ ۲۴ شود.

مسابقات کومبو بریکر ۲۰۱۹

مسابقات تاپ ۲۴ استریت فایتر از هیجان بالایی برخوردار بودند. در اولین مسابقه براکت برنده‌ها، جان تاکئوچی جوان که به یکی از بهترین رشید پلیرها تبدیل شده است، توانست ماچابو را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به براکت بازنده‌ها بفرستد. در دومین مسابقه هم او با نتیجه ۲-۱ از پرابلم ایکس شکست خورد و به براکت بازنده‌ها فرستاده شد. از دیگر مسابقات هیجان‌انگیز تاپ ۲۴ بازی استریت فایتر 5 و کومبو بریکر ۲۰۱۹، هم می‌توان‌به نبرد میان بیگ برد و پانک اشاره کرد که در یک بازی بسیار نزدیک و هیجان‌انگیز، پانک با نتیجه ۲-۱ بیگ برد را شکست داد. همچنین مسابقه هایتانی و ساکو هم جذابیت بسیار بالایی داشت. ساکو و هایتانی دو تن از قدیمی‌ترین و بهترین بازیکن‌های استریت فایتر هستند که در این دوره از مسابقات، روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند. در انتها هایتانی با کاراکتر آکوما، توانست ساکو با کاراکتر منات را از دور مسابقات حذف کند و راهی تاپ ۸ شود.

مسابقات کومبو بریکر ۲۰۱۹

مسابقات تاپ ۸

در اولین مسابقه براکت برنده‌ها، پرابلم ایکس به مصاف جان تاکئوچی رفت. در این بازی پرابلم ایکس، قهرمان Evo 2018، با نتیجه ۳-۰ جان تاکئوچی با کاراکتر رشید را به براکت بازنده‌ها فرستاد. در بازی دوم هم گچیکون، قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۸، نتوانست پانک را شکست دهد و با نتیجه ۳-۰ شکست خورد. پانک در سال ۲۰۱۷ عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و نایب قهرمان مسابقات Evo 2017 شد، اما در سال ۲۰۱۸ تاحدی افت کرد و نتوانست روزهای خوب خود را تکرار کند. این‌درحالی است که در جریان کپکام پرو تور ۲۰۱۹، با اختلاف بسیار رتبه اول بهترین بازیکن در سال جاری را از آن خود کرده است و با قهرمان شدن در مسابقات رنکینگ مختلف، توانسته است امتیازهای بسیاری را از آن خود کند. در براکت بازنده‌ها، در جریان اولین مسابقه آی‌دام نتوانست ماچابو را شکست دهد. با اینکه شاهد مسابقه‌ی هیجانی و نفس‌گیری بودیم، اما ماچابو با کاراکتر نکالی، آی‌دام با کاراکتر لارا را با نتیجه ۳-۲ شکست داد. هایتانی هم در یک میرور مچ (بازی‌های که هر دو مبارز یک کاراکتر را بر می‌دارند) توانست تاکامورا با کاراکتر آکوما را شکست دهد؛ شخصی که در جریان روز اول توکیدو را به براکت بازنده‌ها فرستاده بود.

مسابقات کومبو بریکر ۲۰۱۹

در ادامه و براکت بازنده‌ها، گچیکون و جان تاکئوچی باید با ماچابو و هایتانی مبارزه می‌کردند تا مبارزان نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها مشخص شود. در اولین مسابقه ماچابو باز هم قدرت خود را به رخ قدیمی‌های استریت فایتر 5 کشید و قهرمان کپکام کاپ را با نتیجه ۳-۰ شکست داد. همچنین هایتانی باز هم توانست در براکت بازنده‌ها پیش برود و در یک بازی بسیار حساس و هیجان‌انگیز، جان تاکئوچی را با نتیجه ۳-۲ شکست داد. حال در فینال برنده‌ها، پرابلم ایکس و پانک به‌مصاف یکدیگر رفتند و پانک با کاراکتر کارین توانست پرابلم ایکس با کاراکتر بایسن را شکست دهد و به فینال بزرگ کومبو بریکر ۲۰۱۹ راه پیدا کند. در نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها هم هایتانی در راند اول آخرین بازی و در پی یک اشتباه کوچک، نتوانست بازی را تمام کند و در انتها با نتیجه ۳-۲ شکست خورد و رتبه‌ی چهارم را از آن خود کرد. این‌درحالی بود که پرابلم ایکس قصد داشت پانک را شکست دهد و انتقام بازی قبل را بگیرد. ازاین‌رو در فینال براکت بازنده‌ها، ماچابو را با نتیجه ۳-۱ شکست داد و راهی فینال بزرگ شد.

مسابقات کومبو بریکر ۲۰۱۹

در جریان فینال بزرگ رویداد کومبو بریکر ۲۰۱۹، بازیکنی که از براکت بازنده‌ها وارد براکت برنده‌ها شده است، باید حریف خود را یک دور به‌صورت کامل (First to 3 یا همان Best of 5) شکست دهد تا براکت ریست شود و هر دو بازیکن در شرایط یکسانی قرار بگیرند. در ادامه بازیکنی که بتواند زودتر به رقم سه بازی برنده شده برسد، قهرمان می‌شود. پرابلم ایکس در ابتدا توانست با نتیجه ۳-۰ پانک را شکست دهد و براکت را ریست کند، اما در نهایت با نتیجه ۳-۰ شکست خورد و پانک توانست قهرمان کومبو بریکر ۲۰۱۹ شود و یک عنوان قهرمانی دیگر را به لیست افتخاراتش اضافه کند.

مسابقات کومبو بریکر ۲۰۱۹

رتبهاسم بازیکنکشورکاراکتر
۱پانکآمریکاکارین
۲پرابلم ایکسانگلستانبایسن
۳ماچابوژاپننکالی
۴هایتانیژاپنآکوما
۵گچیکونژاپنرشید
۵جان تاکئوچی
ژاپنرشید
۷آی‌دامآمریکالارا
۷تاکامورابلژیکآکوما


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده