نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

بررسی بازی A Plague Tale: Innocence از دید سایت‌های معتبر دنیا

A Plague Tale: Innocence یکی از بازی‌های خاص امسال به نظر می‌رسید که توانسته نمره‌های خوبی هم از منتقدین دریافت کند. 

در سال‌های گذشته بازی‌هایی خاصی منتشر شده‌اند که شاید پیش از انتشار فقط گروهی خاص از گیمر‌ها چشم‌انتظار آن‌ها بودند اما پس از انتشار توانستند واکنش‌های مثبتی دریافت کنند و تبدیل به آثاری هم‌تراز با بازی‌های بزرگ سال شوند. برای مثال Hellblade یک مثال از این بازی‌ها بود که استودیو نینجا تئوری در قالب آن ماجرا‌های شخصیت سنوئا و درگیری‌های روانی وی را به شکلی بی‌نهایت تأثیرگذار و فراموش‌نشدنی به‌تصویر کشید. هدف از بیان این مقدمه، رسیدن به بازی A Plague Tale: Innocence است؛ ساخته استودیو آسوبو که نمایش‌های پیش از انتشار آن، خبر از یک بازی متفاوت با اتمسفر خاص می‌دادند و خب حال که بازی منتشر شده، می‌توان گفت که سازندگان در خلق چنین تجربه‌ای تا حد زیادی موفق بوده‌اند و بازی توانسته نمره‌های خیلی خوبی هم از منتقدین دریافت کند. 

A Plague Tale: Innocence روایتگر داستانی در دوران مرگ سیاه اروپا است؛ دورانی که در آن بیماری طاعون در اروپا شیوع یافت و به‌استناد منابع، در طی سه سال باعث مرگ ۲۵ میلیون نفر شد. شخصیت اصلی بازی دختری به اسم آمیسیا است که همراه‌با برادر جوان‌ترش یعنی هوگو، در تلاش برای بقا در بازه زمانی مذکور هستند. A Plague Tale: Innocence اثری از دید سوم‌شخص است و بیشتر از اینکه تجربه‌ای مبتنی بر مبارزه و درگیری باشد، وابسته به مخفی‌کاری و ماجراجویی است؛ به طوریکه آمیسیا و برادرش باید با گشت‌و‌گذار در محیط‌های مختلف، حل پازل‌ها و فرار از دست دشمنان زنده بمانند و به مرور در بازی پیشروی کنند. سازندگان اعلام کرده‌اند که درون‌مایه اصلی بازی، خانواده و اهمیت آن است و قصد دارند ازطریق بازی، تاثیر اتفاقات تلخ روی روابط خانوادگی را به‌تصویر بکشند. 

در ادامه با زومجی مروری بر نمره های بازی A Plague Tale: Innocence و بررسی آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشید:

A Plague Tale: Innocence

  • سازنده: استودیو آسوبو
  • ناشر: شرکت بیگ‌بن اینتراکتیو
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

A Plague Tale: Innocence

ویندوز سنترال: ۹ از ۱۰

A Plague Tale: Innocence یک تجربه مخفی‌کاری و ماجراجویی فوق‌العاده است که گیم‌پلی عالی، جلوه‌های بصری بسیار چشم‌نواز و داستانی فوق‌العاده ارائه می‌دهد و قرار گرفتن شخصیت‌ها در جهانی با وضعیت بسیار بد را به بهترین شکل به‌تصویر می‌کشد. 

تویین‌فینیت: ۹ از ۱۰

A Plague Tale: Innocence مثل یک الماس در اواخر نسل هشتم است که حتی اگر اندک علاقه‌ای به نمایش‌هایش داشتید، نباید تجربه آن را از دست بدهید. 

گیم‌اسپات: ۸ از ۱۰

A Plague Tale: Innocence جدا از اینکه شیوع طاعون و حضور موش‌ها را به شکلی عالی به‌تصویر می‌کشد، داستان تأثیرگذار و احساسی بسیار خوبی هم برای روایت کردن دارد. 

پی‌سی گیمز اِن: ۸ از ۱۰

A Plague Tale: Innocence شاید از حیث برخی المان‌های گیم‌پلی مشکلاتی داشته باشد، اما بدون شک یکی از درگیر‌کننده‌ترین بازی‌های سال است که داستانی اورجینال هم دارد. همچنین شخصیت‌های بازی هم بی‌نهایت عالی شخصیت‌پردازی شده‌اند. 

آی‌جی‌ان: ۷ از ۱۰

A Plague Tale: Innocence داستان بسیار خوبی روایت می‌کند اما از حیث گیم‌پلی، نبود چالشی خاص در بازی باعث شده تا نتوان آن حس تنش موجود در جهان بازی را به‌درستی احساس کرد. 

گیمزرادار: ۷ از ۱۰

اگر به‌دنبال تجربه‌ای برای آخر هفته خود هستید که خیلی هم در آن به چالش کشیده نشوید، A Plague Tale: Innocence برای شما اثر بسیار مناسبی خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که تعداد بسیار بالای اجساد به‌تصویر کشیده‌شده در بازی می‌تواند روی شما و اشخاصی که ممکن است بازی را درکنار شما تجربه کنند، تاثیر بدی بگذارد. 

ورج: بدون نمره

با‌اینکه بسیاری از جنبه‌های بازی مثل المان‌های مخفی‌کاری و ساخت‌و‌ساز حس و حالی شبیه به آثار دیگر دارند، اما روایت داستانی بازی و جهان آن شبیه به هیچ‌کدام از بازی‌هایی نیست که تا به امروز تجربه کرده‌ایم. بازی همواره احساس خطر و تنش خاصی به مخاطب القا می‌کند که باعث می‌شود هرگز در آن زمانی برای آرامش نداشته باشید. 

نمره های A Plague Tale: Innocence

نمره های A Plague Tale: Innocence

نظرات خود را در مورد بررسی بازی A Plague Tale: Innocence از دید سایت‌های معتبر دنیا با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده