// شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

افزایش نقدهای منفی بازی Rocket League در استیم در پی خرید سایانیکس توسط اپیک گیمز

پس از خریداری استودیو سایانیکس توسط اپیک گیمز، حالا نظرات کاربران نسبت به بازی Rocket League در شبکه‌ی استیم به شدت منفی شده است.

همان‌طور که پیش‌تر در زومجی خواندید، شرکت اپیک گیمز تصمیم به خریدن استودیو سایانیکس گرفت و شایعاتی به گوش می‌رسید که بازی Rocket League از فروشگاه استیم حذف می‌شود. پس از این اتفاق، موجی از انتقادهای منفی از این بازی در استیم به راه افتاد. به‌گونه‌ای که درجات بازی که تا قبل از اعلام این خبر خیلی مثبت (Very Positive) بود، حالا با دو درجه سقوط به Mixed رسیده است.

این مساله باعث شد که استیم ابزار خود را در راستای پاک کردن نظرات به اصطلاح «غیر مرتبط» یا همان Off Topic به‌کار اندازد تا از افت هرچه‌سریع‌تر نقد‌های این بازی، آن‌هم به شکلی غیرمنصفانه جلوگیری کند. اگرچه نقد‌های منفی که غالبا در انتقاد به خرید مالکیت استودیو Psyonix توسط اپیک گیمز هستند هنوز هم در بین نظرات کاربران بازی Rocket League به چشم می‌خورند، اما استیم کاری کرده که این نظرات دیگری تاثیری روی نقدهای کلی بازی نداشته باشند.

فروشگاه اپیک گیمز / Epic Games Store

تمامی این نگرانی‌ها و موج منفی از جایی آغاز شد که اپیک گیمز گفته بود این بازی قرار است تا پایان سال جاری میلادی به فروشگاه اپیک گیمز اضافه شود. سپس گفته شده بود که، درضمن این بازی برای فروش هنوز در استیم باقی خواهد ماند و پس از آن نیز پشتیبانی خواهد شد. این پیام این حس را به بسیاری از کاربران داد که به محض اضافه شدن بازی به فروشگاه Epic Games، این اثر محبوب از فروشگاه استیم حذف خواهد شد. حساب توییتر Rocket League نیز در پیامی به کاربران اعلام کرده بود که بازی کماکان در فروشگاه Steam باقی خواهد ماند و بازیکنان حال حاضر آن می‌توانند از پشتیبانی آن استفاده کنند، اما اشاره نشده بود که احتمال حذف شدن بازی از استیم به‌طور کامل منتفی است.

تمامی این موارد را در نظر داشته باشید و در کنار آن، عادت شرکت Epic Games را نیز مبنی بر به انحصار درآوردن برخی بازی‌ها را اضافه کنید. سپس هشدار و شرط‌های این شرکت را نیز به استیم، مبنی بر این‌که باید سهم بیشتری را از فروش را به توسعه‌ دهندگان پرداخت کند نیز به این داستان پیچیده اضافه کنید. نتیجه چیزی جز سردرگمی کاربران نخواهد شد. پیش‌تر و هنگامی که این فروشگاه بلندپرواز انحصار بازی‌های Metro Exodus و Tom Clancy's The Division 2 را عملی کرد، چون‌که خبر آن را به‌درستی و به‌دور از ابهام اعلام کرده بود، در نتیجه باعث ایجاد سردرگمی در کابران این دو بازی محبوب نشد.

Steam

استیم نیز پس از مشاهده‌ی هجوم کاربران به بازی راکت لیگ و عصبانیت از اپیک گیمز به خاطر کاری که انجام داده بود، چاره را در بستن نظرات منفی و بی‌تاثیر کردن آن‌ها روی امتیاز کلی بازی دید و با ابزار مخصوص این کار، نسبت به این عمل اقدام کرد. البته این نخستین بار نیست که استیم دست به این کار می‌زند. پیش‌تر و در جریان این خبر که بازی Borderlands 3 قرار است به‌صورت انحصار زمانی در فروشگاه اپیک گیمز عرضه شود، کاربران شروع به هجوم به سمت امتیازات نسخه‌های قبلی بازی کردند که استیم با برنامه‌ی خود راه را برای آنها بست.

نظر شما در رابطه با اقدام کاربران و مقاومت استیم چیست؟ با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده