ابراز تمایل خالق Dark Souls به ساخت بازی شبیه به Red Dead Redemption 2
هیدتاکا میازاکی، خالق آثاری چون Dark Souls ،Bloodborne و اخیرا هم Skeiro: Shadows Die Twice از جمله بازیسازانی است که سبک کاری خاص و منحصربهفردی دارد و بازیهایش بیشتر از اینکه الهامگرفته از آثار دیگر باشند، خود منبع الهامی برای سایرین بهشمار میروند. این بازیساز اخیرا در جریان رویداد Reboot Develop در کشور کرواسی، سخنرانی کرده و در بخشی از آن به ساخت بازیهایی با داستان قوی ابراز علاقه کرده است.
به طور دقیقتر، میازاکی در این سخنرانی اعلام کرده دوست دارد اثری بسازد که در آن، داستان نقش بسیار مهم و پررنگی داشته باشد و حتی از حیث اهمیت، بالاتر از گیمپلی قرار بگیرد. وی از این دست بازیها به Red Dead Redemption 2 اشاره داشته و گفته که دوست دارد روزی وی هم چنین اثری بسازد. سخنرانی کلی میازاکی در این رویداد در مورد موضوع ترجیح دادن گیمپلی به داستان در بازیهای ویدیویی بود و در این رویداد همچنین فومیتو اوئدا، خالق بازیهایی چون Shadow of the Colussus هم حضور داشت.
میازاکی در بخش دیگری از صحبتهایش اعلام کرد که طراحی محیطها و مراحل یک بازی میتواند تاثیر زیادی روی داستان آن داشته باشد و به همین دلیل هم بازیسازان بهتر است ابتدا گیمپلی و مراحل و محیطهای مرتبط با آن را طراحی کنند و سپس داستانشان را در قالب این محیطها و مراحل روایت کنند. همچنین میازاکی در نکتهای جالب اعلام کرد که معمولا در فرامسافتور، وی تنها کسی است که بهشکل کامل از داستان بازیهای در دست توسعه اطلاع دارد و حتی گاهی ممکن است اعضای تیم ساخت یک بازی آنطور که باید اطلاعات کامل و درستی در مورد داستان اثری که روی آن کار میکنند، نداشته باشند.
به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا میازاکی و استودیو فرام سافتور، در آینده سراغ بازیهایی خواهد رفت که داستان نقش پررنگی در آنها دارد یا خیر. البته نشانههایی از تمایل این استودیو به ساخت چنین آثاری را میتوان در بازی سکیرو هم مشاهده کرد؛ جایی که در آن شکل روایت داستان کمی متفاوتتر و سرراستتر از سری بازیهایی چون دارک سولز یا بلادبورن است.
نظرات خود را در مورد صحبتهای میازاکی با زومجی بهاشتراک بگذارید.