نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴

بازی Darkborn شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهد

بازی Darkborn که پیش از این با عنوان Project Wight شناخته می‌شد، توسط سازندگان سابق Battlefield تولید می‌شود.

اوایل سال ۲۰۱۵ بود که دو تن از اعضای ارشد استودیو DICE که سابقه کار روی سری بازی‌های Battlefield را داشتند، از آن جدا شدند و استودیوی جدید خود را تحت عنوان The Outsiders تأسیس کردند. یک سال بعد از آن هم از اولین بازی آن‌ها با نام Project Wight رونمایی شد و اکنون بعد از مدت‌ها شاهد انتشار اطلاعات بیشتر از بازی و تغییر نام آن هستیم؛ بازی‌ای که دارک بورن (Darkborn) نام دارد و قرار است بازیکن را در نقش یک هیولا قرار دهد.

دیوید گلدفارب و بن کازینز که علاوه بر Battlefield کار روی بازی Payday را هم در کارنامه دارند، از طریق IGN و Game Informer به معرفی بازی خود پرداخته‌اند و ویدیویی ۱۵ دقیقه‌ای هم از آن منتشر کرده‌اند (توجه: ویدیو دارای محتوای خشونت‌آمیز است):

دانلود ویدیو از آپارات

گلدفارب در مورد این اثر نقش‌آفرینی متفاوت که توسط 2K Games از زیرمجموعه‌های Take-Two Interactive منتشر می‌شود چنین توضیح داده است:

بازی Darkborn بیشتر از هر چیز راجع به هیولا بودن است و قرار است بازی کردن آن به شما تجربه حضور در نقش یک هیولا را به بهترین شکل ممکن بدهد؛ از نوع حرکات و مبارزات در زاویه اول شخص تا قابلیت‌های متفاوت و جدید و حتی نحوه واکنش دشمنان به شما به عنوان یک موجود وحشی.

هرچند انسان‌ها از زاویه دید هیولای داستان ما قاتلینی بی‌رحم هستند، ولی ماجرا چیزی فراتر از این‌ها است و شخصیت اصلی بازی خیلی زود خود را درگیر نبردی بزرگ‌تر بین قدرت‌های مختلف می‌بیند. داستان بازی براساس تم انتقام‌گیری بنا شده است، ولی در عین حال راز و رمزهای زیادی هم خواهد داشت و در طول بازی باید بفهمید که چه بلایی بر سر دنیا و هم‌نوعان این هیولا آمده است و آیا می‌توان آن‌ها را نجات داد یا نه.

گلدفارب از مواردی چون بامبی و کینگ کونگ به عنوان نمونه‌هایی یاد می‌کند که در تولید بازی از آن‌ها الهام گرفته شده است و همچنین بازی‌هایی مانند Shadow of the Colossus و Middle-Earth: Shadow of Mordor را هم به عنوان نمونه‌های دیگری مثال می‌زند و در مجموع این سوال در طول بازی مطرح می‌شود که آیا ممکن است بعضی از افرادی که در بازی کشته می‌شوند، شخصیت‌های خوبی بوده‌ باشند؟

Darkborn | دارک بورن

همان‌طور که در ویدیوی گیم‌پلی هم دیده می‌شود، داستان بازی از دوران کودکی هیولا آغاز می‌شود و او شاهد زجر کشیدن و کشته شدن اعضای خانواده خود توسط انسان‌هایی با شکل و شمایل وایکینگ‌ها است. همین موضوع هم باعث می‌شود شروع به کشتن این وایکینگ‌ها کند و بعد از بزرگ شدن هم به قتل آن‌ها ادامه دهد تا انتقام نابودی هم‌نوعان و سرزمین خود را از آن‌ها بگیرد.

نحوه روبه‌رو شدن با دشمنان از جهاتی به Shadow of Mordor شباهت دارد و همین موضوع باعث طرح سوالاتی در مورد استفاده از سیستمی مثل نمسیس (Nemesis) در بازی شده است که گلدفارب چنین جواب می‌دهد:

ما در بازی Darkborn سیستمی مشابه نمسیس نداریم که وابسته به اتفاقات قبلی و رویارویی بازیکن با دشمنان باشد؛ چرا که بازی ما بسیار کوتاه‌تر است و چنین سیستمی در آن به خوبی جواب نخواهد داد. ولی هرکدام از دشمنان در Darkborn ویژگی‌ها و شخصیت خاص خود را خواهند داشت.

هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای بازی اعلام نشده است و طبق اطلاعات منتشر شده، Darkborn در ابتدا برای کامپیوتر منتشر می‌شود و بعد از آن برای کنسول‌ها هم عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده