نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

کارگردان معروف مجموعه Call of Duty از ایده‌ های رد شده‌ اش در Activision می گوید

گلن اسکافیلد، کارگردان معروف سه قسمت تحسین‌شده از سری Call of Duty در آخرین صحبت‌ خود، از برخی ایده‌هایش گفت که اکتیویژن پیش از جدا شدن او، آن‌ها را رد کرد.

سری بازی‌ پرطرفدار، تحسین‌شده و پیش‌گام Call of Duty طی سالیان اخیر، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت. طی ده سال گذشته، قسمت‌های مختلفی از این مجموعه در دسترس بازیکنان قرار گرفتند و هر کدام، واکنش‌های به خصوصی را دریافت کردند. سه قسمت از این مجموعه که حقیقتا از قسمت‌هایی جذاب، تحسین‌شده و پرطرفدار این سری یعنی Call of Dury: Modern Warfare 3، Call of Duty: Advanced Warfare و Call of Duty: WWII را گلن اسکافیلد، کارگردان معروف این سری و صدالبته خالق مجموعه‌ی محبوب و تحسین‌شده‌ی Dead Space کارگردانی کرده است. اسکافیلدی که پس از حدود ده سال فعالیت همراه با استودیو اسلج‌همرگیمز (Sledgehammer Games) و کمپانی اکتیویژن، تصمیم گرفت اکتیویژن را ترک کند و در مسیر زنده کردن ایده‌هایی جدید در مدیوم گیم‌، قدم بگذارد.

اسکافیلد به تازگی یک مصاحبه‌ی شدیدا جذاب را با بلاگ گیم‌ اینفورمر ترتیب داده که دنبال کردنش توصیه می‌شود. وی در این مصاحبه علاوه بر بیان دیدگاه‌هایش پیرامون اثر محبوب خود یعنی سری «دد اسپیس»، از ایده‌هایی حرف زد که کمپانی اکتیویژن در اجرا کردن‌شان با اسکافیلد به توافق نرسیدند و نتیجه این موارد، خروج این بازیساز معروف از اکتیوژن بود.  اسکافیلد ابتدا به گیم‌اینفورمر پیرامون ایده‌های مذکور، چنین گفت:

کمی روی این ایده‌ها کار کردیم و یک نمونه‌ی اولیه کوچک برای‌شان درست کردم. آن‌ها تمایلی به قبول و تکمیل کردنش نشان ندادند؛ ولی باید این کار را انجام می‌دادند!

اگر یادتان باشد، دو موسس استودیو اسلج‌همرگیمز یعنی گلن اسکافیلد و مایکل کاندری، که هردو پیش‌تر در استودیو ویسرال گیمز تجربه‌ی ساخت دد اسپیس را داشتند، اسلج‌همر را تاسیس و باهم این استودیو را ترک کردند تا در اکتیویژن به پستی بالاتر دست پیدا کنند. طبق گفته‌ی اسکافیلد، او طی این مدت مشغول شاخ و برگ دادن به «ایده‌های جدیدش» و کاندری هم به ساخت «پروژه‌ای» برای اکتیویژن مشغول بوده است.

glen-schofield

اسکافیلد در صحبت‌هایش مشخص نکرد که چرا اکتیویژن ایده‌های جدیدش را قبول نکرد و کمپانی مذکور هم به صحبت‌های اسکافیلد، هنوز واکنشی نشان نداده است. خالق مجموعه‌ی Dead Space در ادامه‌ی صحبت‌هایش چنین گفت:

ساخت و معرفی یک اثر (IP) کاملا جدید، سخت، زمان‌بر و پر هزینه است و شما در کنار زمان صرف کردن و تلاش زیاد، پول هنگفتی را نیز باید خرج کنید. ما روی این ایده‌ها وقت گذاشتیم، تلاش هم کردیم و مقداری هم پول آن وسط برای‌شان خرج شد اما، در نهایت پیشرفتی حاصل نشد.

چندی پیش، اسکافیلد با انتشار یک بیانیه، خروجش از اکتیویژن را به طور رسمی اعلام کرد و با وجود اینکه خودش هم فکر نمی‌کرد که پس از ترک اکتیویژن، پروژه‌ای برای انجام نداشته باشد و به عنوان یک بازیساز مستقل به حساب بیاید، زمان مناسب برای ترک اکتیویژن را پس از عدم توافق با ایده‌هایش دیده بود. وی دراین باره گفت:

وقتی دیدم که به ایده‌هایم از طرف اکتیویژن چراغ‌سبزی نشان داده نشده، با خودم گفتم که حالا وقت رفتن فرا رسیده است! هیچ چیز ناراحت‌کننده‌ای هم بین من و اکتیویژن وجود نداشت و تمامی این ده سال فعالیت من در اکتیویژن، سال‌هایی خوب و لذت‌بخش بودند. همیشه در ذهنم به این فکر می‌کردم که هرگز روزی فرا نخواهد رسید که من جایی را بخواهم بدون دلیل ترک کنم. واقعا هیچ وقت به رخ دادن چنین چیزی فکر نکرده بودم و انتظارش را نداشتم اما، الان متوجه می‌شوم که چرا این اتفاقات رخ دادند.

اسکافیلد فعلا پروژه‌ی خاصی را در دست ساخت ندارد و در هیچ استودیو یا کمپانی خاصی هم فعالیتی ندارد. اگرچه به نظر می‌رسد او همچنان ایده‌هایی برای ساخت آثار ترسناک در سبک و سیاق دد اسپیس را در ذهن خود می‌پروراند اما، فعلا چیزی را مشخص نکرده و قصد دارد در همایش‌های مختلف برای بازیسازها صحبت و تجربیات خود را به آن‌ها منتقل کند که، طبق گفته‌هایش به گیم‌اینفورمر، به زودی به ساخت بازی‌های AAA بازخواهد گشت و فعلا برای مشخص شدن قدم بعدی وی در صنعت بازی، باید صبر پیشه کنیم.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده