// دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

رتبه‌بندی تیم‌های برتر بازی Dota 2 در فصل جاری مسابقات 2018-2019

دو تیم Secret و Virtus Pro با کسب بیشترین مقدار امتیاز Dota Pro Circuit شانس زیادی را برای حضور در مرحله اصلی مسابقات TI9 بازی Dota 2 خواهند داشت.

فصل جدید بازی Dota 2 با برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۰ رویداد رسمی که با همکاری کمپانی Valve همراه است، معرفی شد که از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ شروع و در اواسط سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید. در فصل جاری بعد از برگزار شدن ۵ رویداد فصل که شامل دو رویداد Major و سه رویداد Minor می‌شود تا به این لحظه ۳۳ تیم شانس حضور در مراحل اصلی و دریافت امتیاز  Dota Pro Circuit را داشته‌اند. در این بین به نظر می‌رسد که دو تیم Secret و VP شانس زیادی را برای کسب اولین دعوت‌نامه مسابقات TI9 داشته باشند و تیم‌هایی مانند EG و PSG.LGD نیز بایستی در رویدادهای پیش رو برای حفظ جایگاه خود تلاش بیشتری کنند.

رنکینگ تیم‌های برتر -۲۰ اسفند

جایگاهتيممقدار امتیاز‌(DPC)
۱Team Secret۷۹۵۰
۲Virtus Pro۷۹۵۰
۳Evil Geniuses۴۲۰۰
۴PSG.LGD۲۲۵۰
۵Ninjas in Pyjamas۱۴۲۰
۶Fnatic۱۳۵۰
۷Vici Gaming۱۰۲۰
۸TNC Predator۸۷۰
۹EHOME۷۲۰
۱۰Team Liquid۴۵۰
۱۱J.Storm۲۷۰
۱۲Alliance۲۲۵
۱۳Chaos Esports Club۲۲۵
۱۴Forward Gaming۲۲۵
۱۵Gambit Esports۲۰۸
۱۶Thunder Predator۱۵۰
۱۷Team Aster۱۲۰
۱۸Natus Vincere۱۰۰
۱۹Flying Penguin۹۰
۲۰Keen Gaming۹۰

در لیست بالا نکته قابل توجه عملکرد ضعیف Team Liquid نسبت به فصل قبلی است. این تیم تا به این لحظه فقط ۴۵۰ امتیاز کسب کرده است و از مجموع پنج رویداد برگزار شده فقط در مسابقات The Chongqing Major با قرار گرفتن در جایگاه هشتم توانسته است به جمع تیم‌های حاضر در این لیست بپیوندد. تیم دیگری که با شروع فصل جدید با مشکلات زیادی همراه بوده است، تیم OG است. این تیم بعد از قهرمانی در مسابقات TI8 فقط در دو رویداد Minor توانسته است امتیاز DPC کسب کند و در هر دو رویداد در جایگاه پنجم-ششم قرار گرفته است. در این بین تیم‌هایی مانند Na'Vi و Alliance نیز همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خود هستند و هر دو تیم در فصل جدید با بازیکنان متفاوتی وارد میدان شده‌اند و تا به این لحظه نتیجه مناسبی نگرفته‌اند.

از مهم‌ترین اتفاقاتی که در فصل جدید مسابقات بازی Dota 2 شاهد آن بودیم، تغییراتی بود که در بخش دعوت مستقیم تیم‌های مرحله اصلی رویداد The International رخ داد. طبق اعلامیه‌ای که کمپانی ولو در مورد مسابقات TI9 منتشر کرد، امسال دوازده تیم برتر بخش Dota Pro Circuit به صورت مستقیم به مرحله اصلی مسابقات راه پیدا خواهند کرد. شش تیم دیگر مرحله اصلی بعد از قهرمانی در بخش مقدماتی مسابقات منطقه‌ای به لیست تیم‌های مرحله اصلی رویداد می‌پیوندند.

با پایان مسابقات Starladder ImbaTV Dota2 Minor که با قهرمانی تیم VG همراه بود، فقط پنج رویداد دیگر تا پایان فصل جاری باقی مانده است. بعد از آخرین رویداد که در تاریخ ۹ تیر به پایان خواهد رسید، لیست دوازده تیمی که به صورت مستقیم به مسابقات The International 2019 راه پیدا می‌کنند، مشخص خواهد شد.

رویدادهای پیش رو در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹

نام رویدادزمان برگزاریمجموع جوایزامتیاز (DPC)
DreamLeague Season 11۲۳ اسفند - ۴ فروردین۱ میلیون دلار۱۵۰۰۰
AMD SAPPHIRE Dota PIT Minor۸-۲ فروردین۳۰۰ هزار دلار۵۰۰
MDL Disneyland Paris Major۲۲-۱۴ اردیبهشت۱ میلیون دلار۱۵۰۰۰
Starladder۲۶-۲۰ خرداد۳۰۰ هزار دلار۵۰۰
نام رویداد مشخص نیست۳۰ خرداد - ۹ تیر۱ میلیون دلار۱۵۰۰۰

نهمین فصل مسابقات The International قرار است برای اولین بار در خاک چین برگزار شود. هنوز زمان‌بندی دقیق مراحل مختلف مرحله اصلی اعلام نشده است، ولی با توجه به فصول قبلی قطعا امسال هم شاهد برگزاری مرحله اصلی رویداد در اوایل مرداد ماه خواهیم بود. این بدین معناست که به زودی فروش بلیت‌های مرحله اصلی رویداد شروع می‌شود و بتل‌پس مربوط به مسابقات امسال نیز در هفته‌های آتی در دسترس علاقه‌مندان به بازی Dota 2 قرار می‌گیرد. بتل‌پس‌های رویداد TI هر سال در اوایل ماه می‌(اواسط اردیبهشت) منتشر می‌شوند و به مدت ۹۰ الی ۱۰۰ روز در اختیار خریداران خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده