نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

بررسی بازی Devil May Cry 5 از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های Devil May Cry 5 خبر از یک اثر هک اند اسلش بی‌نهایت جذاب می‌دهند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید.

Devil May Cry بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌ها در بین آثار هک اند اسلش است که به‌لطف گیم‌پلی همیشه جذاب، داستان غنی و شخصیت‌های بسیار دوست‌داشتنی چون دانته و نرو همواره طرفداران پرشماری داشته است. جدید‌ترین نسخه این مجموعه یا همان Devil May Cry 5، پس از معرفی با تریلر‌های بسیار جذاب نوید یک نسخه خوش‌ساخت دیگر در این مجموعه را می‌داد و حال در فاصله دو روز مانده به انتشار، نمره‌های Devil May Cry 5 منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند کپکام کارش را در ساخت یک قسمت جدید شایسته برای این مجموعه به‌درستی انجام داده است. 

داستان بازی دویل می کرای 5 چند سال پس از وقایع نسخه چهارم رخ می‌دهد؛ جایی که شخصی به نام V به دفتر دانته می‌آید و او را برای انجام یک سری مأموریت‌های کشتار شیاطین استخدام می‌کند. از طرف دیگر نرو هم کسب‌و‌کار خودش را راه انداخته و مشغول کشتار موجودات اهریمنی است. بااین‌حال سرنوشت این شخصیت‌ها را در یک شهر به هم می‌رساند و وقایع بازی از اینجا ادامه پیدا می‌کنند. Devil May Cry 5 از حیث گیم‌پلی تلاش زیادی کرده تا آن تجربه هک اند اسلش سرعتی و هیجان‌انگیز همیشگی مجموعه را ارائه دهد و تا حدود زیادی هم در این راه موفق بوده است. برای آشنایی بیشتر با بازی، پیشنهاد می‌کنیم پیش نمایش Devil May Cry 5 را در زومجی بخوانید و در ادامه هم با نگاهی بر بررسی بازی Devil May Cry 5 و نمره‌های آن همراه ما باشید:

Devil May Cry 5

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سبک: هک اند اسلش
  • تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

Devil May Cry 5

زومجی: ۹ از ۱۰

کپکام با بازگشت به اصول پایه‌‌‌ی Devil May Cry، موفق به ساخت شاهکاری از نسخه‌ی پنجم این بازی شده است. Devil May Cry 5 همان‌چیزی است که طرفداران سخت‌گیر این سری و عاشقان سبک هک اند اسلش بیش از ۱۱ سال و از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی چهارم بازی، در انتظار آن بودند. تجربه‌ای که تا می‌‌تواند برای بسیاری از گیمرها، بی‌نظیر باشد.

دیستراکتوید: ۱۰۰ از ۱۰۰

Devil May Cry 5 دقیقا همان تجربه‌ای است که انتظارش را داشتیم. 

آی‌جی‌ان: ۹۵ از ۱۰۰

Devil May Cry 5 باعث شده تا از این پس بتوانیم راحت‌تر به این سؤال که کدام نسخه از مجموعه دویل می کرای بهترینِ آن‌ها است، پاسخ بدهیم. مبارزات بازی بدون شک از تمامی نسخه‌های قبلی بهتر هستند و داستان هم به‌خوبی تعادل مناسبی بین سه شخصیت حاضر ایجاد می‌کند. علاوه‌بر این مواردی چون درجه سختی‌های متعدد، تعداد بالای تکنیک‌هایی که می‌توان یاد گرفت و محتویاتی که قرار است در آینده برای بازی منتشر شوند هم ارزش تکرار آن را بسیار بالا برده‌اند. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Devil May Cry 5 ثابت می‌کند که این مجموعه هنوز هم با پایبند بودن به اصول و قواعد و ریشه‌هایش، می‌تواند تجربه‌ای جذاب در بین آثار مدرن باشد. 

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

با وجود مشکلاتی که در ریتم کلی بازی وجود دارند، Devil May Cry 5 هنوز هم بسیار سرگرم‌کننده است. مبارزات بازی عالی هستند و میان‌پرده‌های سینمایی آن هم کیفیت بالایی دارند. کپکام در این نسخه اکشن‌های جذاب و کمی هم اغراق‌شده‌ای را در بازی پدید آورده است که به شخصه علاقه زیادی به آن‌ها دارم. البته در این بین یک سری تغییرات و ویژگی‌های جدید هم هستند که همیشه جواب نمی‌دهند و گاهی بیشتر از اینکه به جذابیت آن اضافه کنند، مثل یک مانع عمل می‌کنند. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه داستان بازی این حس را به بازیکن می‌دهد که انگار همه‌چیز در اوج عجله روایت می‌شود و برخی مرحله‌ها هم می‌توانستند با یکدیگر در قالب یک مرحله ادغام شوند، اما در مجموع Devil May Cry 5 اثر خوش‌ساختی است که قطعا از بازی کردن آن لذت خواهید برد. 

گیمزبیت: ۷۰ از ۱۰۰

Devil May Cry 5 به اندازه مشکلاتی که دارد، صحنه‌های جذابی مثل کوبیدن چرخ موتورسیکلت به‌صورت موجودات اهریمنی را هم ارائه می‌دهد. بااین‌حال کلیت بازی اثری است که قرار نیست به یک شاهکار دیگر تبدیل شود. 

بررسی بازی devil may cry 5

بررسی بازی devil may cry 5

در مجموع نمره‌های Devil May Cry 5، نوید یک تجربه بسیار با‌کیفیت را می‌دهند که اکثر منتقدین هم در این مورد با یکدیگر هم‌نظر هستند. پس در صورتی که از طرفداران همیشگی این مجموعه هستید، باید خوشحال باشید؛ چرا که کپکام مجددا نسخه‌ای از این سری را ارائه کرده که هم به اندازه کافی پایبند به ریشه‌ها است و هم آنقدر جذاب که مخاطب امروزی هم بتواند لذت زیادی از بازی کردنش ببرد. 

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده