// چهار شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

هیدئو کوجیما از روند توسعه بازی Death Stranding سخن می‌ گوید

هیدئو کوجیما سازنده مجموعه متال گیر اطلاعاتی از روند توسعه بازی Death Stranding و آینده صنعت بازی‌سازی با طرفداران در میان گذاشت.

بازی جدید استودیو کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) یعنی Death Stranding تاکنون برای همه به یک رمز و راز پیچیده تبدیل شده است. هر از گاهی اخباری هرچند کم از این بازی به گوش می‌رسد و طرفداران هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را بیش از پیش به شور و شعف وا می‌دارد. به تازگی، کوجیما در مصاحبه‌ای که با J-Wave انجام داده‌، درباره روند توسعه این بازی اطلاعات جدیدی را در اختیار طرفداران قرار داده است. طبق صحبت‌های کوجیما روند داستانی بازی از اول تا آخر کامل شده است، اما از آن‌جایی که Death Stranding یک بازی جهان‌باز است، مرحله پولیش یا به اصطلاح Polishing آن زمان‌بر خواهد بود. در حال حاضر او هر روز کنترلر را در دست می‌گیرد و در حال اضافه کردن بخش‌های جدید به بازی و تغییر جلوه‌های مختلف آن است.

او همچنین اشاره کرد که بسیاری از استودیوها بازی‌های‌شان را دیرتر از زمانی که برنامه‌ریزی کرده‌اند، عرضه می‌کنند، اما Death Stranding تنها اندکی از برنامه عقب است و تاخیر قابل ملاحظه‌ای ندارد.

کوجیما در خصوص این‌که آیا برای عرضه بازی در زمان مشخص تحت فشار است، توضیح داد که توافقاتی در این خصوص صورت گرفته است. از نظر کوجیما یک هنرمند آماتور تا زمانی‌که کاملا راضی شود، روی جزئیات کار می‌کند، اما از آن‌جایی که یک زمان انتشار برای بازی مشخص شده است، او حالا یک هدف دارد و می‌تواند در ذهنش اولویت‌بندی کند.

کوجیما می‌گوید که اگر برایش ضرب الاجلی مشخص نشده بود، تا ابد روی بازی کار می‌کرد. اما از طرفی دیگر، داشتن یک زمان مشخص شده به این معنی است که او می‌تواند بهترین تلاشش را انجام دهد و مطمئن شود که بازی را به‌موقع به پایان برساند. اگرچه او تا زمانی‌که بازی به استانداردهایش نرسد، بازی را عرضه نمی‌کند.

Hideo Kojima/هیدئو کوجیما

در جریان این مصاحبه کوجیما همچنین درباره آینده صنعت بازی‌سازی و دنیای سرگرمی صحبت کرد. او به سرویس استریمینگ اشاره کرد و گفت که چند سال قبل فیلم‌های سرویس استریم کیفیت پایینی داشتند، اما امروزه شما می‌توانید آن‌ها را با رزولوشن بالا ببینید. از آن‌جا که بازی‌ها هم احتمالا مسیر یکسانی را طی خواهند کرد، او فکر می‌کند که دنیای سرگرمی تا ۵ سال آینده دچار تغییرات چشم‌گیری می‌شود. درحالی‌که فیلم‌ها و بازی‌ها اساسا در نقطه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، کوجیما حس می‌کند که پس از گذشت مدت زمانی مشخص، هر دو به «یک سرگرمی» واحد تبدیل می‌شوند و او منتظر آینده‌ای است که این اتفاق در آن رخ دهد.

او همچنین درباره آینده هوش مصنوعی صحبت کرد و اشاره کرد که تا ده سال آینده، یخچال‌ها، تلفن‌های همراه، ساعت‌ها و ابزارهای بیشتر دیگری به هوش مصنوعی متصل خواهند شد و سرویس‌های مختلف را کنترل خواهند کرد. با این‌که امروزه بازی‌ها توسط انسان‌ها ساخته می‌شوند، اما روزی خواهد رسید که هوش مصنوعی هم قادر به ساخت بازی خواهد بود. در آن زمان، علاوه‌بر توسعه‌دهندگان بازی، افراد معمولی هم قادر خواهند بود تا بازی خود را بسازند. بازی‌سازان خواهند توانست تا بخش‌های مختلفی از یک بازی را توسعه دهند و هوش مصنوعی آن‌ها را به یکدیگر متصل کنند. به لطف هوش مصنوعی، سازندگان و بازیکنان به سمت یکدیگر کشیده خواهند شد و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا در زمان بازی کردن سرویس‌های مختلفی را ارائه دهند.

کوجیما در رابطه با این سوال که آیا کاری وجود دارد که فقط انسان‌ها قادر به انجام آن باشند، توضیح داد که هوش مصنوعی از «پایگاه‌ داده» یاد می‌گیرد. اگر هوش مصنوعی یک نقاشی لئوناردو داوینچی را تحلیل کند، هرچه داده‌های بیشتری روی تصویر وجود داشته باشد، امکان بیشتری برایش وجود دارد تا یک کار جدید بر اساس آن ایجاد کند. پس طبیعی است که بدون یک پایگاه داده، هوش مصنوعی کار به جایی نمی‌برد.

از سویی دیگر، انسان‌ها می‌توانند پایگاه داده خود را تنها را الهام گرفتن از یک روش فکری جدید ایجاد کنند. زمانی‌که این افکار به مخلوقات مختلف سوق پیدا کنند، تبدیل به یک پایگاه داده می‌شوند و هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس آن‌ها چیزی جدید ایجاد کند. کوجیما معتقد است که انسان‌ها به‌سادگی می‌توانند به سمت جدیدی از خلاقیت پیش بروند و هوش مصنوعی هم شاید آن‌ها را دنبال کنند، اما این انسان‌ها هستند که به راحتی می‌توانند آن‌ها را پشت سر بگذارند.

ماه گذشته بود که جردن وگت رابرتز، کارگردان فیلم‌هایی مانند Kong: Skull Island و The Kings of Summer که از دوستان نزدیک کوجیما هم هست، بخشی از بازی Death Stranding را تجربه و آن را «سطح جدیدی از فوق‌العاده بودن» توصیف کرد. با این‌که هنوز تاریخ انتشار این بازی مشخص نشده است، اما چندی پیش یک فروشگاه کانادایی تاریخ انتشار Death Stranding را سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود. اگر دوست دارید درباره بازی Death Stranding بیشتر بدانید، می‌توانید اخبار مربوط به آن را در صفحه اختصاصی این بازی مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده