// شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

کمپین جمع‌ آوری امضا برای رفع محدودیت بازی Apex Legend آغاز شد

به دنبال محدودیت‌های ایجاد شده در بازی Apex Legends برای جلوگیری از دسترسی کاربران ایرانی به این بازی پرطرفدار، بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای کمپین جمع‌آوری امضا جهت رساندن صدای بازیکنان ایرانی به گوش ناشرین این اثر را آغاز کرد.

اکنون نزدیک به ۲۰ روز از زمان انتشار بازی Apex Legends برای پلتفرم‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و  پی سی می‌گذرد و بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان توانسته‌اند به لطف رایگان بودن بازی، این اثر را تجربه کنند. با این حال متاسفانه گیمرهای ایرانی علی‌رغم اشتیاق زیادی که برای تجربه این اثر نشان داده‌اند، به دلیل تحریم‌های اعمال شده روی سرورها نتوانسته‌اند این بازی را بدون استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی تجربه کنند؛ طبیعتا وقوع مانع باعث انتقاد‌های زیادی از شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و همچنین الکترونیک آرتز، ناشر Apex Legends شده است.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در نظر دارد تا حداقل ۱۰ هزار امضا را برای جلب نظر سازندگان و ناشر Apex Legends نسبت به بازار این بازی در ایران جمع‌آوری کند

به همین دلیل و همانطور که پیش از این در گفتگوی اختصاصی زومجی با علی فخار، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مطرح شده بود، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف پیگیری شکایات گیمرها اقدام به بررسی دلایل عدم دسترسی بازیکنان به سرورهای بازی کرده است که طبق نتایج اعلام شده از طرف این سازمان، به دلیل وجود سرورهای آمازون در بخشی از ارتباط کاربران با سرورها و اعمال تحریم توسط این کمپانی، کاربران ایرانی قادر به تجربه بازی نخواهند بود. از همین رو بنیاد ملی بازی‌های رایانه با عمل به وعده خود کمپینی را با هدف جمع‌آوری امضا برای رفع محدودیت‌ بازی Apex Legends آغاز کرده است تا با مشارکت بازیکنان بتواند قدمی را در جهت رساندن صدای صدهای گیمر ایرانی علاقمند به گوش مسئولین الکترونیک آرتز بردارد.

اینطور که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود در حال حاضر در کنار شبکه‌های اجتماعی، راه دیگری برای رساندن صدای بازیکنان ایرانی به گوش ناشران بازی وجود ندارد. در صورتی که قصد شرکت در این کمپین را دارید، می‌توانید با ورود به وب‌سایت Change و وارد کردن نام، نام خانوادگی و ایمیل، اقدام به ثبت امضا کنید.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توضیح دلایل آغاز این کمپین آورده است:

از ابتدای عرضه‌ی بازی ایپکس، این بازی به دلیل تحریم شرکت آمازون در ایران قابل بازی نیست، در حالی که تقاضای بسیار زیادی در بین گیمرهای ایرانی برای انجام این بازی وجود دارد. این کمپین با هدف جمع‌آوری حداقل ۱۰۰۰۰ امضا ایجاد شده است تا بلکه نظر سازنده و ناشر این بازی را نسبت به حجم بازار این بازی در ایران تغییر دهد. برای موفق شدن این کمپین لازم است همه‌ی شما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای این منظور استفاده از هشتگ زیر را فراموش نکنید:

#ApexforIran

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در بخشی از بیانیه کمپین با اشاره به تحریم اعمال شده توسط Amazon Web Services Inc از این گفته است که بازیکنان ایرانی نمی‌توانند بازی Apex Legends را تجربه کنند. این در حالی است که طبق گفته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هیچ یک از تحریم‌های دولت ایالات متحده، شرکت‌ها را از ارائه این چنین خدماتی به گیمرهای ایرانی ممنوع نکرده است. در این بیانیه همچنین با اشاره به وجود ۲۸ میلیون گیمر در ایران، به جامعه آماری ۴۲ درصدی بازیکنان پی‌سی و ۴۱ درصدی بازیکنان کنسول برای تجربه آنلاین بازی‌ها اشاره شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده