// شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

تمایل نینتندو به همکاری بیشتر با سازندگان بازی موبایل

کمپانی نینتندو اعلام کرده که قصد دارد برای ساخت بازی‌های موبایل، همکاری بیشتری با کمپانی‌های سازنده در این شاخه داشته باشد.

اگرچه بیشتر ما کمپانی نینتندو را با کنسول‌های خانگی می‌شناسیم، اما چند سال است که این شرکت ژاپنی در عرصه بازی‌های موبایل نیز توسعه‌ی خوبی داشته است؛ به‌طوری که طی چند سال گذشته شاهد این امر بوده‌ایم که کمپانی Nintendo بیش از پیش به سوی پلتفرم‌های iOS و اندروید رفته و با ساخت بازی‌هایی مانند Super Mario Run ،Fire Emblem Heroes ،Animal Crossing: Pocket Camp و Dragalia Lost توانسته عرصه‌ی فعالیت خود را در زمینه‌ی بازی‌های موبایل نیز گسترش دهد.

حال و با توجه به این‌که دو بازی جدید این شرکت یعنی Dr. Mario World و Mario Kart Tour قرار است در تابستان سال جاری میلادی برای گوشی‌های موبایل منتشر شوند، این کمپانی ژاپنی بیش از پیش ثابت کرده که قصد دارد سهم بیشتری از بازار بازی‌های موبایل را در اختیار داشته باشد. به زبان ساده‌تر هدف این کمپانی این است که با گسترش دامنه‌ی فعالیت‌های خود، چه در بخش کنسول و چه در بازی‌های موبایل، بتواند نقاط ارتباط بیشتری را بین مشتریان خود با برند نینتندو در سراسر جهان به‌وجود بیاورد. گواه این امر نیز تلاش برای گسترش بازار بازی‌های موبایلی است که به عقیده‌ی نینتندو، بازی‌های موبایلی رایگان (Free to Start) شروع خوبی برای رسیدن به این مهم است.

بازی Dr. Mario World

بر اساس اطلاعات مالی که از این کمپانی منتشر شده بود، این‌طور به نظر می‌آید که نینتندو قصد دارد با بهره‌گیری از دستگاه‌های هوشمندی مانند گوشی موبایل، سلطه‌ی خود را بر این بازار بسیار بزرگ بیشتر کند تا بتواند علاوه بر حفظ مشتری‌های حال حاضر خود، راه را برای جذب تعداد بیشتری از بازیکنان در ژانرهای مختلف هموار سازد. به عنوان مثال می‌توان گفت که این شرکت بزرگ پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد با برگزاری رویدادها، انتشار بروزرسانی‌های بزرگ و سایر روش‌های مناسب، زمینه را برای باقی ماندن بازیکنان در بازی‌های موبایلی خود فراهم کند و به آنان این تضمین را بدهد که به واسطه‌ی این ویژگی‌ها، خواهند توانست مدت بیشتری را صرف لذت بردن و کسب تجربه‌های خوب در این بازی‌های کنند. تلاش برای انتشار بازی Fire Emblem Heroes برای آمریکای جنوبی و ورود بازی Dragalia Lost به کشورهای انگلستان، استرالیا و کانادا را می‌توان گواه این ادعا دانست.

کمپانی Nintendo همچنین اعلام کرده بود که تاخیر بازی Mario Kart Tour به این علت است که قصد دارند با افزایش ویژگی‌ها و سرویس‌های داخل بازی پس انتشار، باعث افزایش کیفیت آن شوند تا بتوانند تجربه‌ی بهتری را به بازیکنان منتقل کنند. همین مساله در مورد بازی Dr. Mario World نیز صدق می‌کند که کمپانی Line Corporation نیز در ساخت آن مشارکت دارد. این‌طور که از ظاهر قضیه مشخص است، نینتندو با این اقدام قصد دارد اولین بازی موبایلی را با همکاری یک توسعه‌ دهنده‌ی دیگر روانه‌ی بازار کند. بخش‌هایی از صحبت‌های مسئولین کمپانی نینتندو را در این زمینه مشاهده می‌کنید:

ما قصد داریم به شکلی کاملا محافظت شده و مطمئن، برای بهره‌گیری از امتیازات و قدرت‌های سایر کمپانی‌های توسعه دهنده‌ی بازی موبایل، با برخی از آنان وارد مذاکره و همکاری شویم. اگر بتوانیم در این زمینه به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، قطعا در آینده نیز به این همکاری‌ها برای دست‌یابی به بازی‌هایی بهتر ادامه خواهیم داد.

Super Mario Run

همان‌طور که از این صحبت‌ها نیز مشخص است، نینتندو قصد دارد دامنه‌ی همکاری خود با توسعه دهندگان بازی‌های موبایل را بیش از پیش افزایش دهد و احتمالا باید علاوه بر همکاری آن‌ها با کمپانی‌هایی نظیر DeNA ،LINE و Cygames، منتظر شنیدن نام شرکت‌های دیگری نیز باشیم که البته باید صبر کرد و دید که این گسترش همکاری‌های چه تاثیر مثبتی می‌تواند بر روند ساخت بازی‌های موبایل نینتندو داشته باشد. برای این‌که بدانید گستره‌ی فعالیت‌های نینتندو در همه زمینه‌ها در حال افزایش است، مطلع باشید که به تازگی تعداد بازیکنان نینتندو سوییچ آنلاین از مرز 8 میلیون نفر عبور کرده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده