نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

استودیوهای بازیسازی مایکروسافت از این پس با نام Xbox Game Studios شناخته می‌شوند

مایکروسافت نام زیرمجموعه‌های بازیسازی خود را به Xbox Game Studios تغییر داد تا دوران جدیدی از فعالیت خود را با برند جدید آغاز کند.

کمپانی مایکروسافت به عنوان یکی از غول‌های صنعت بازی، سال‌ها است با استودیوهای متعدد خود شناخته می‌شود؛ استودیوهایی که تا مدت‌ها با عنوان Microsoft Game Studios شناخته می‌شدند و بعد از آن به Microsoft Studios تغییر نام دادند، ولی قرار است از این به بعد با برند جدیدی سر و کار داشته باشیم که Xbox Game Studios نام دارد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که این روزها شاهد گسترش بخش بازیسازی مایکروسافت و خرید و راه‌اندازی استودیوهای مختلفی هستیم که قرار است به این کمپانی و برند ایکس باکس در تسلط بیشتر بر بازار بازی‌های ویدیویی کمک کنند و این برند جدید هم می‌تواند تغییرات کمپانی را نشان دهد. مت بوتی، معاون بخش بازیسازی مایکروسافت در این زمینه می‌گوید:

ما در مجموعه ایکس باکس عقیده داریم که وقتی همه مردم بازی می‌کنند، ما هم برنده هستیم. به خاطر همین است که اشتیاق زیادی برای فراهم کردن مجموعه بزرگی از بازی‌های ویدیویی برای بازیکن‌ها در پلتفرم‌های مختلف از کنسول و کامپیوتر تا موبایل داریم. این روزها هم در حالی که تمرکز خود را فراتر از دنیای کنسول‌ها برده‌ایم، برند ایکس باکس هم در حال تکامل پیدا کردن نسبت به ریشه‌های اصلی خود است. امروز، ایکس باکس برند بازیسازی ما روی تمام پلتفرم‌ها است، بدون اینکه اهمیتی داشته باشد در کجا، با چه وسیله‌ای و با چه کسانی بازی می‌کنید.

استودیوهای بازیسازی ایکس باکس در حال حاضر از ۱۳ زیرمجموعه تشکیل شده است که مسئولیت تولید آثاری چون Age of Empires، Forza، Gears of War، Halo و Minecraft را دارند و عبارت‌اند از:

شاید این تغییر برند در نگاه اول موضوع خاصی محسوب نشود و تنها در مواردی مثل تغییر لوگوی روی جلد بازی‌ها خود را نشان دهد ولی وقتی به شکل دقیق‌تری به ماجرا نگاه کنیم، نشان‌دهنده تغییراتی در مایکروسافت و بخش بازیسازی آن است که می‌خواهند با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهند؛ مخصوصاً بعد از مشکلاتی که این کمپانی از همان ابتدای نسل فعلی و زمان عرضه ایکس باکس وان با آن درگیر بود و باعث شد نسبت به رقبای خود سونی و نینتندو از نظر تولید بازی‌های فرست پارتی و انحصاری عقب بیافتد. ولی اکنون با از راه رسیدن نسل جدید در آینده‌ای نزدیک، مایکروسافت قصد دارد با قدرت تمام وارد این میدان مبارزه شود و با کنسول‌های خود (که با اسم رمزهای Lockhart و Anaconda شناخته می‌شوند) سهم عمده‌ای از بازار را به دست آورد.

در کنار این‌ها، مایکروسافت بازی‌هایی را هم برای انتشار در سال ۲۰۱۹ در نظر دارد که آثاری مثل Gears 5، Crackdown 3 و Ori and the Will of the Wisps را شامل می‌شوند. همین‌طور بازی‌هایی که پیش از این منتشر شده‌اند همچنان با پشتیبانی از طرف این کمپانی همراه هستند، مثل Forza Horizon 4، Minecraft و Sea of Thieves.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده