نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

ایکس باکس نسل بعدی با اسم رمز آناکوندا شناخته می‌شود

بر اساس گزارش وب‌سایت ویندوز سنترال، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت خواهیم بود.

کمپانی مایکروسافت به انتخاب اسم رمز برگرفته از نام خزندگان برای کنسول‌های ایکس باکس ادامه می‌دهد. اسم رمز کنسول ایکس باکس وان «دورانگو» بود و کنسول ایکس باکس وان ایکس با اسم رمزی برگرفته از تارتَنان یعنی «اسکورپیو» شناخته می‌شد. حال و مطابق تازه‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، ظاهرا اسم رمز کنسول ایکس باکس نسل بعدی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ از راه برسد، «آناکوندا» است. وب‌سایت ویندوز سنترال اسم رمز کنسول نسل آینده مایکروسافت را در آخرهفته گذشته اعلام کرد و گزارش داد که این کمپانی در حال آماده شدن برای عرضه دو کنسول تازه به عنوان بخشی از پروژه «اسکارلت» است.

کنسولی که با اسم رمز آناکوندا شناخته می‌شود، معادل کنسول ایکس‌باکس وان ایکس فعلی همراه با سخت‌افزار و پردازنده/گرافیک بهبودیافته از کمپانی ای‌ام‌دی (AMD) است. این کنسول احتمالا دارای حافظه ذخیره‌سازی SSD برای کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی مایکروسافت در حال تهیه یک کنسول دیگر با اسم رمز «لاک‌هارت» است که به عنوان ایکس باکس ارزان‌تر عمل خواهد کرد و از این نظر به کنسول ایکس باکس وان اس شباهت دارد. طبیعتا، هر دو این کنسول‌ها به طور کامل از بازی‌های ایکس باکس و ایکس باکس 360 فعلی سرویس Backward Compatibility و البته بازی‌های ایکس باکس وان پشتیبانی خواهند کرد.

ماه آینده احتمالا از کنسول ایکس باکس وان اس بدون دیسک رونمایی می‌شود 

در حالی که این‌ها کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس به شمار می‌آیند، کمپانی مایکروسافت ممکن است که نسخه‌ای بدون دیسک از کنسول ایکس‌باکس وان اس را در سال ۲۰۱۹ راهی بازار بکند. وب‌سایت تاروت ماه گذشته برای اولین بار به عرضه این کنسول‌های بدون دیسک اشاره کرد، اما در حال حاضر وب‌سایت ویندوز سنترال ادعا می‌کند که این غول نرم‌افزاری احتمالا در اوایل ماه آینده (ژانویه) از این نسخه ارزان ایکس باکس رونمایی می‌کند و در بهار سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه آن‌ خواهیم بود. نکته جالب ماجرا اما گزارش مایکروسافت مبنی بر در نظر گرفتن برنامه «دیسک به دیجیتال» است که هدفی جز تبدیل کتابخانه بازی‌های فیزیکی به دیجیتالی ندارد. کمپانی Microsoft از همان ابتدای کار در نظر داشت که کنسول ایکس‌باکس وان را با این ویژگی راهی بازار کند، اما به دلیل بحث‌های پیرامون الزامات آنلاین بودن همیشگی و نگرانی‌هایی که در خصوص به‌اشتراک‌گذاری دیسک‌ها وجود داشت، آن را نادیده گرفت.

در کنار این موارد، کنسول نسل بعدی مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی سرویس استریم بازی xCloud کمپانی خواهد داشت. مایکروسافت قصد دارد که این سرویس را از سال ۲۰۱۹ به صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار دهد و این سرویس بازی‌های ایکس باکس را از طریق کامپیوترها، دستگاه‌های موبایل و کنسول‌ها در دسترس قرار خواهد داد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.   


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده