// سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

گزارش مالی Capcom با یک رکوردزنی منتشر شد

کمپانی کپکام گزارش مالی جدیدی منتشر کرده است که در قالب آن به عملکرد موفق بازی‌های Monster Hunter: World ،Mega Man 11 و Onimusha: Warlords Remastered اشاره کرده است.

کمپانی Capcom (کپکام) سال ۲۰۱۸ را با دستاورد‌های مختلف به پایان رساند و در این سال عملکرد موفقی داشت. این کمپانی از طرفی یکی از برترین محصولاتش یعنی بازی Monster Hunter: World را عرضه کرد و از طرف دیگر با انتشار بازی‌های Resident Evil 2 Remake و Onimusha: Warlords Remastered توانست نظر مثبت علاقه‌مندان به بازی‌های کلاسیکش را جلب کند. حال کمپانی مذکور گزارش عملکرد مالی‌اش در سال مالی ۲۰۱۸ را منتشر کرده است که نشان از سود‌آوری بالای تولیدات آن دارد.

با استناد به گزارش مالی کمپانی کپکام مربوط به بازه زمانی ۱ آوریل تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۲ فروردین تا ۱۰ دی)، در‌آمد عملیاتی این کمپانی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به میزان ۹۲ درصد رشد داشته است و به رقم ۱۳.۴۶۱ میلیارد ین (در حدود ۱۲۲.۵ میلیون دلار) رسیده است. همچنین فروش خالص در این مقطع زمانی با ۲۸.۳ درصد افزایش به رقم ۶۱.۲۷۰ میلیارد ین (در حدود ۵۵۷ میلیون دلار) رسیده است. این حجم از درآمد باعث شده است که رکوردی جدیدی به ثبت برسد و کمپانی کپکام بالاترین سود‌‌دهی تاریخش را تجربه کند. بیشترین سهم از این سود به بخش بازی‌های کنسولی کمپانی اختصاص دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بازی‌های Monster Hunter: World (با بیش از ۱۱ میلیون نسخه فروش)، Mega Man 11 و نسخه ژاپنی بازی Red Dead Redemption 2 اشاره کرد.

در کنار این موارد باید به معرفی کمپانی کپکام به عنوان برترین ناشر سال ۲۰۱۸ از سوی متاکریتیک اشاره کرد، تا تبدیل شدن این سال به یکی از برترین دوران‌های کمپانی به اثبات برسد. روند‌ موفقیت‌های کمپانی مذکور به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود و همچنان ادامه دارد؛ زیرا بازی Resident Evil 2 Remake از مرز فروش سه میلیون نسخه عبور کرده است و انتظار می‌رود بازی‌ Devil May Cry V و پورت بازی‌های مختلف سری Resident Evil که برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهند شد، عملکرد موفقی داشته باشند. در این بین نباید از غایب بزرگ کمپانی کپکام یعنی بازی Deep Down چشم‌پوشی کرد.

با این که کمپانی کپکام از عملکرد عالی بازی‌های Mega Man 11 و Onimusha: Warlords Remastered خبر داده است، اما آمار فروش آن‌ها را اعلام نکرده است. این دو بازی که در ماه‌های اکتبر ۲۰۱۸ و ژانویه ۲۰۱۹ روی پلتفرم‌های پی سی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شده‌اند، به ترتیب امتیاز ۸.۵ و ۷ را از زومجی دریافت کرده‌اند که با مراجعه به پست مربوط به بررسی آن‌ها (بررسی بازی Mega Man 11 و بررسی بازی Onimusha: Warlords Remastered Remastered) می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن‌ها دریافت کنید. همچنین با دریافت گزارش مالی کپکام از لینک مربوطه می‌توانید از جزئیات آن آگاهی پیدا کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده