نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵

فروش نینتندو سوییچ به ۳۲ میلیون دستگاه رسید؛ Mario Kart Deluxe 8 پرفروش‌ترین بازی سوییچ

کنسول سوییچ همچنان به فروش فوق‌العاده خود ادامه می‌دهد و طبق آخرین آمارها ۳۲ میلیون واحد از این کنسول در کنار ۱۶۳ میلیون بازی فروخته شده است.

کمپانی نینتندو به تازگی آمار جدیدی از فروش کنسول سوییچ منتشر کرده است که هم در بخش سخت‌افزار و هم نرم‌افزار، اعداد خیره‌کننده‌ای را نشان می‌دهد.

طبق این اطلاعات، تا روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ دی ۱۳۹۷) فروش نینتندو سوییچ در دنیا به ۳۲.۲۷ میلیون واحد رسیده است؛ رقمی که پیش از این در آمار قبلی نینتندو (تا اوایل مهرماه) برابر با ۲۳ میلیون واحد بود و این موضوع نشان‌دهنده فروشی حدود ۱۰ میلیون واحدی در سه ماه آخر سال ۲۰۱۸ است که مطمئناً بخشی از این فروش بالا هم به عرضه بازی Super Smash Bros Ultimate ارتباط دارد.

این میزان فروش وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم کنسول سوییچ کمتر از یک میلیون واحد دیگر با کل فروش نینتندو 64 فاصله دارد، در حالی که هنوز به دو سالگی خود هم نرسیده است.

نکته مهم دیگری که در گزارش نینتندو به چشم می‌خورد، به پیش‌بینی‌های کمپانی در مورد ماه‌های آینده مربوط می‌شود. نینتندو با وجود این فروش بالا، اندکی از پیش‌بینی‌های قبلی در مورد سال مالی خود عقب‌نشینی کرده است و به جای ۲۰ میلیون کنسولی که پیش از این برای سال مالی فعلی در نظر گرفته بود، رقم ۱۷ میلیون را جایگزین کرده است.

در بخش نرم‌افزار هم شاهد آمارهای جالبی هستیم. تا امروز ۱۶۳.۶۱ میلیون بازی برای نینتندو سوییچ فروش رفته است و جدیدترین نسخه از سری ماریو کارت یعنی Mario Kart 8 Deluxe با فروش ۱۵.۰۲ میلیونی خود در صدر لیست بازی‌های محبوب نینتندو قرار دارد. بازی Super Mario Odyssey که تا مدتی قبل پرفروش‌ترین بازی کنسول بود هم در حال حاضر به فروشی معادل ۱۳.۷۶ میلیون رسیده است. در این میان جالب‌ترین آمار به بازی Super Smash Bros Ultimate مربوط می‌شود که موفق شده است در کمتر از یک ماه به سومین اثر پرفروش سوییچ تبدیل شود و رقمی برابر با ۱۲.۰۸ میلیون واحد فروش داشته باشد؛ عددی حیرت‌انگیز که معادل فروش روزانه‌ای در حد نیم میلیون واحد است و باعث شده است این بازی از The Legend of Zelda: Breath of the Wild با فروش ۱۱.۶۸ میلیونی هم جلو بزند و حتی از مجموع فروش دو نسخه جدید پوکمون یعنی Pokemon: Let’s Go Pikachu and Eevee هم سبقت بگیرد که روی هم ۱۰ میلیون فروش داشته‌اند.

در مجموع این آمارها نشان از درخشش کنسول سوییچ و موفقیت‌های عظیم نینتندو دارند و بعد از یک دوره ناکامی که این کمپانی با Wii U پشت سر گذاشت، یک بار دیگر شاهد بازگشت شکوهمندانه آن‌ها به صنعت بازی هستیم؛ موفقیتی که البته بی‌دلیل هم نیست و مجله Edge مقاله‌ای در مورد علل آن نوشته است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده