// سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹

دستیابی استیم به ۹۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه در سال 2018

فروشگاه استیم در اقدامی آمار عملکرد خود در طی ۱۲ ماه سال گذشته میلادی را منتشر کرده است که نشان از محبوبیت بالای آن در بین بازیکنان دارد.

در حالی که با ظهور فروشگاه‌های جدید از جمله Discord Store و Epic Games Store رقابت بین فروشگاه‌های عرضه دیجیتال بازی‌های پلتفرم PC در سال جاری هیجان‌انگیزتر از قبل خواهد بود، اما سال ۲۰۱۸ در سلطه استیم بود. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، در قالب پستی در Steam Community آماری از سوی فروشگاه Steam منتشر شده است که نشان از عملکرد فوق‌العاده این فروشگاه در سال گذشته دارد.

براساس امار منتشر شده، فروشگاه استیم در سال ۲۰۱۸ میزبان ۴۷ میلیون کاربر فعال روزانه و ۹۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه بوده است. این میزان قابل توجه از کاربران به خوبی محبوبیت و غالب بودن فروشگاه مذکور بر بازار عرضه دیجیتال بازی‌های پی سی را نشان می‌دهد. در بخش دیگری از این آمار اعلام شده است که بالا‌ترین میزان از کاربران همزمان استیم در سال گذشته ۱۸.۵ میلیون کاربر بوده است و در هر ماه تعداد ۱.۶ میلیون خریدار جدید به جمع کاربرانی که از این فروشگاه خرید کرده‌اند اضافه شده است.

عملکرد استیم / Steam در سال ۲۰۱۸

در ادامه پست مربوطه در Steam Community، استیم از حمایت از طیف‌های مختلف کاربران و تلاش برای ارائه سرویس به بازیکنان در اقصی نقاط جهان گفته است. با استناد به گفته استیم، دلار استرالیا به جمع ارز‌هایی که این فروشگاه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، اضافه شده است. همچنین با عرضه کارت‌های استیم والت در ژاپن و لهستان، تعداد کشور‌هایی که در آن‌ها امکان خرید این کارت‌ها وجود دارد به ۴۵ کشور افزایش یافته است. علاوه بر این کلاینت استیم از ۲۶ زبان پشتیانی می‌کند. یکی دیگر از بخش‌های گزارش عملکرد استیم در سال ۲۰۱۸، مربوط به تفکیک کاربران براساس منطقه و مقایسه آن با سال ۲۰۱۲ است. در سال ۲۰۱۲ اکثریت کاربران استیم از مناطق آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده‌اند و تنها یک پنجم کاربران این فروشگاه به آسیا و دیگر مناطق جهان تعلق داشتند. در سال ۲۰۱۸ کاربران استیم به صورت تقریبا مساوی بین مناطق آمریکای شمالی، اروپای غربی و آسیا تقسیم شده‌اند.

عملکرد استیم / Steam در سال ۲۰۱۸

در قبال استیم، کمپانی Valve (ولو) برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ها و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند. این کمپانی در حال کار روی موتور جدیدی است که با استفاده یادگیری ماشینی و براساس سلیقه بازیکنان بازی‌های مختلفی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. گسترش Steam TV و پشتیبانی آن از تمامی بازی‌ها در کنار ارتقای سیستم رویداد‌ها جزو اهداف استیم برای سال ۲۰۱۹ هستند. از دیگر اهداف و برنامه‌های استیم در سال جاری میلادی می‌توان به ارائه اپلیکیشن موبایل Steam Chat روی پلتفرم‌های اندروید و iOS، همکاری با Perfect World و در دسترس قرار گرفتن در کشور چین، آپدیت Steam Library و فراهم کردن زمینه استفاده تمامی بازی‌سازان از ابزار Steam Trust اشاره کرد.

اضافه شدن دو فروشگاه اپیک گیمز و دیسکورد به جمع فروشگاه‌های Origin ،GOG و Humble Bundle به عنوان رقبای استیم و اقداماتی همچون اختصاص سهم بیشتر به بازی‌سازان نسبت به استیم و انتشار انحصاری بازی The Division 2 باعث شدید‌تر شدن رقابت بین این فروشگاه‌ها شده است. نظر شما راجع به این فروشگاه‌های نو‌ظهور چیست؟ آیا می‌توانند به سلطه استیم پایان دهند؟ نظرات خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده