نویسنده: رضوان دشتی
// شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲

منتظر قسمت جدیدی از بازی King’s Field نباشید

رئیس استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای ساخت قسمت جدیدی از مجموعه‌ی King’s Field ندارد.

هرچند استودیوی فرام سافتور به‌لطف بازی‌های Demon’s Souls و Dark Souls سر زبان‌ها افتاد و محبوب شد، اما فراموش نکنید که این استودیو نزدیک به دو دهه قبل از انتشار آثاری که ذکر کردیم، در حال ساخت بازی بوده است. King’s Field جزو مجموعه‌های قدیمی این استودیوی ژاپنی به‌شمار می‌رود که آخرین قسمت از آن با نام King’s Field: Additional II در سال ۲۰۰۶ برای PSP منتشر شد. اخیرا وب‌سایت 4Gamer در مصاحبه‌ای با هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، رئیس استودیوی فرام سافتور، از او درخواست کرد تا در رابطه با احتمال ساخته شدن قسمت جدیدی از مجموعه‌ی King’s Field صحبت کند.

متاسفانه پاسخ‎‌ میازاکی برای طرفداران این مجموعه چندان امیدوارکننده نیست. هرچند او به‌صورت مستقیم ساخت قسمت جدیدی از بازی King’s Field را رد نکرد، اما اعلام کرد که در آینده‎‌ای نزدیک شاهد احیای این مجموعه نخواهیم بود. بنا به گفته‌ی میازاکی، مجموعه‌ی King’s Field توسط رئیس قبلی فرام سافتور، نائوتوشی جین (Naotoshi Jin)، خلق شده است و ساخت قسمت جدیدی از آن مجموعه بدون حضور خالق اصلی‌اش نمی‌تواند حس و حال گذشته را به بازیکنان انتقال دهد. در ادامه می‌توانید این پرسش و پاسخ را مطالعه کنید:

4Gamer: بسیاری از طرفداران علاقه‌مند هستند تا مجموعه‌های قدیمی فرام سافتور را هم تجربه کنند. به عنوان مثال، تجربه‌ی قسمت جدیدی از مجموعه‌ی King’s Field آرزوی بسیاری از بازیکنان است.

هیدتاکا میازاکی: بخش اعظمی از مجموعه‌ی King’s Field توسط [نائوتوشی] جین و ایده‌های شخصی‌اش به‌وجود آمده است. وابستگی این مجموعه به جین بسیار بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید. بنابراین قسمت جدید این مجموعه بدون حضور جین نمی‌تواند حس و حال قسمت‌های گذشته را القا کند.

شایان ذکر است که King’s Field یک بازی سه‌بعدی نقش‌آفرینی محسوب می‌شود که ساخت آن هم‌زمان با عرضه‌ی پلی‌استیشن 1 آغاز شد. شاید این مجموعه اکنون قدیمی و پیش پا افتاده جلوه کند، اما جالب است بدانید که بسیاری از مکانیزم‌ و المان‌های گیم‎‌پلی بازی‌های جدید فرام سافتور (همانند استقامت محدود شخصیت قابل بازی) از King’s Field الهام گرفته شده‌اند. تاکنون چهار قسمت اصلی از این مجموعه در کنار Sword of Moonlight: King’s Field Making Tool برای پی سی، قسمت‌های اول و دوم King’s Field Additional برای PSP و همچنین سه پورت از این مجموعه برای گوشی‌های موبایل منتشر شده است.

نائوتوشی جین سال ۲۰۱۴ پست ریاست استودیو را رها کرد و به‌نظر می‌رسد که همچنان به عنوان مشاور در فرام سافتور مشغول به کار باشد. به این ترتیب، ساخت قسمت جدید بازی King’s Field در آینده‌ی دور چندان هم دور از ذهن نیست. فراموش نکنید که این استودیوی خوش‌نام بازی‌های زیادی را در دست ساخت دارد و در حال کار روی دو پروژه‌ی معرفی نشده است که احتمال می‌رود یکی از آن‌ها به قسمت دوم بازی تحسین شده‌ی Bloodborne مربوط باشد. اثر جدید این استودیو هم که با نام Sekiro: Shadows Die Twice شناخته می‌شود، از هم‌اکنون برای پیش‌خرید قابل دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده